Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze tv is ongeveer 3 jaar oud.

Doet niets meer.

Ook geen led voor standby.

Ik kan er niks over vinden op het internet.

Kan iemand mij op weg helpen?

Vr.gr.Janblues.

Geplaatst:

maak het toestel open en noteer het type nr van de voedingsprint.(of maak er een foto van)

toestel is in 2012 een jaar verkocht via mediamarkt,waarschijnlijk een chinees model

Geplaatst:

@Steve

Ik blijf me verbazen over jou. Eén of andere Spanjaard roept OLE met zijn stoelnummer van het stadion erachter en jij weet gelijk om welke TV het gaat :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@ Janblues een goede tip::Vervang altijd het gehele cirquit ,anders blijf je aan de gang , en neem zwaardere diodes ,eh niet qa gewicht maar meer vermogen.en evt hoogere spanning.LET bij montage op POLARITEIT !!

Geplaatst:

dat is de UF5402  als je deze niet kan verkrijgen dan doe er maar een  1N5186  in.

controleer ook de elco`s van 1000 uf  op pos nr  C314  C315 en c316

• 2 weken later...
Geplaatst:

waarschijnlijk kan er een sluiting achter de diode`s zitten. ,controleer  ook c314 en c315 en C316. dit zijn 1000 uf/16v condensatoren.

dus na vervanging van de diode`s even met de meter meten of er sluiting zit naar massa.

Geplaatst:

Bijna alle condensatoren voldoen niet meer aan de waarde en i.d.d. een paar gevonden met sluiting.

Snap er niks van de tv is amper gebruikt.

En alles ziet er als nieuw uit.

Geplaatst:

Tja soms zijn al bijna defect als ze nog in de showroom staan ,,dus wel ole maar niet ok.

Het uiterlijk zegt helemaal niets over de kwalitijt van de komponenten,dus vervang ze nu maar allemaal ,wel 105 * elco's gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...