Ga naar inhoud

Big Bisat schotel verbinden met DVB-T (Data HD Boss/ Televes antenne breedband

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

IK ben woonachtig in spanje , Ik heb momenteel een Schotel Cahors Big Bisat (Cahors) die ik met één kabel naar de tv laat komen ,

als ook een Televes antenne (Dat HD Boss) die ook met één kabel naar de tv komt in de woonkamer.

dit werkt prima.

Wat wil ik nu doen , ik heb een tv geplaatst in de slaapkamer , en daar wil  ik de twee bovengenoemde  schotel en

dvbt-t antenne ontvangen.

Is het mogelijk om ook beide signalen te ontvangen voor de slaapkamer ? en met één coax binnen te komen ?

mits misschien een apparaat te plaatsen die de twee kan verenigen.

Ik weet niet of het een beetje duidelijk is . 

Groeten

Geplaatst: (aangepast)

Beste louwe

Hoeveel aansluitingen hebben de lnb's?

De Televes DAT HD BOSS is een actieve UHF-antenne, d.w.z. er zit een versterker in de antenne en die moet natuurlijk gevoed worden.
Gebruik jij hem als actieve antenne? Dan zal er beneden ook een voeding moeten zitten. Of gebruik je hem als een passieve antenne?
Zie hier de info: http://www.televes.com/es/catalogo/producto/antena-dat-hd-boss-embalaje-individual

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Dank U voor uw bericht.

het is inderdaad deze antenne.

ik heb mijn tv in de slaapkamer met een coax´s verbonden naar mijn woonkamer bij wijze van proef , en ik heb 

een bevredigend beeld op mijn Tv , en ontvang daar ook de HD kanalen , zonder een versterker tussen.

Ik heb een Medion MD 30421 Tv Wlan-stick en ingebouwde HD Tripel Tuner.

Ik ben niet goed techtnisch onderlegd.

mvg

aangepast door louwe
Geplaatst:

OK, je gebruikt de antenneversterker dus niet.
Als ik het goed begrijp, loopt de antennekabel eerst naar beneden en op een of andere manier heb je die weer doorgetrokken naar de slaapkamer.
Hoe heb je dat gedaan?
Om op de tv in de slaapkamer satellietontvangst te kunnen hebben, zul je toch vanaf de schotel een kabel naar de slaapkamer moeten leggen. Daarvoor moeten op de lnb's twee aansluitingen zitten. Zijn het lnb's met 1 of 2 aansluitingen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...