Ga naar inhoud


kanalen TV vlaanderen na 3 dagen weg in Spanje


Celina

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds de kanalen nu op Astra 23.5 zijn heb ik problemen met mijn TVV.

Er kwam een technieker de schotel correct installeren en ik had mijn kanalen terug.

Na drie dagen verdwenen ze terug en is er geen mogelijkheid meer om ze terug te krijgen.

We gaan nu een nieuwe schotel installeren om te zien of dit werkt....

Zou het LNB apparaat van Televes mogen zijn of moet het van TVV zijn.

Ik woon ook in Spanje dus ik kan niet zomaar ergens geschikte hulp gaan inroepen. 

 

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom

 

Kan het zijn dat de schotel inmiddels opnieuw niet meer goed staat? Verdraaid door de wind of een slag gekregen? Of coax losgekomen (aan de lnb of ontvanger)? Kan je er zelf gemakkelijk bij om af te regelen/controleren?

 

Soms een software update gedaan of fabrieks-reset of iets dergelijks...?

 

Merk van lnb speelt geen rol. ...Maar heb je geen ontvangst nodig van zowel Astra 1 als Astra3? (2 lnb's)

 

enfin... een oplossing is niet zomaar aan te reiken..is helaas afhankelijk van te veel factoren...

 

Maar geef ons al een hint: Wat voor een ontvanger heb je? En lukken FTA-kanalen nog,  of blijft alles zwart?

 

alvast succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Celina woont in Spanje ,dus ik denk dat Sprietje het al op gelost heeft

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik woon ook in spanje en heb ongeveer het zelfde probleem, Ik kon tvv gedurende 4 maanden vrij goed ontvangen

mijn schotelantenne staat heel goed gericht (en uit de wind) ik heb een signaal van 93% maar nu,zomaar ineens

herkent hij de kaart van tvv niet meer, mijn décoder is een prismcube die toen ik hem kocht gecertifieerd tvv was,

nu is tvv overgeschakeld met de fabrikant van M7 en blijven de andere décoders in de kou staan, dus kijk jij beter eens na

of je décoder gecertifierd is zoniet neem contact op met de fabrikant van je décoder

Link naar reactie
Delen op andere sites

CrosSound, heb je de ontvanger al voor zien van de laatste software update

Je hebt met deze ontvanger altijd nog de mogelijkheid hem te voor zien van een Ci module

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge hebt van die tvv kaskes die in panne vallen(stand by) wanneer A1 en of A3 niet goed staat uitgericht . Omdat deze recievers zelf willekeurig een automatische scan doen, en meestal wanneer je het aanzet. Bij gebrek aan goed signaal valt het in standby(tot signaal terug correct is)

Ik vermoed een Pace of Phillips reciever.

Oftewel met een andere reciever lnb's uitrichten.Kleine nieuwe digitale dvbs2 reciever fta via internet kost mss minder als een lokale technieker. + Alle reciever zijn ginds in de winkels canal+(Spaans).

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang celina niet komt met update informatie is het gissen wat het probleem kan zijn.

Maar ik leer uit berichten, dat in spanje een M7 lnb niet (goed) werkt.

Dit kan misschien het probleem zijn, maar ik denk, dat sprietje daar veel meer van weet dan ikzelf.

Ik weet niet of alle (ex) gecertificeerde M7 decoders zo waren, maar er zijn er, die geen FTA kanalen vrijgeven, als de kaart niet wordt gelezen. Een oude of vervallen seca kaart, kan deze test bij celina eventueel verduidelijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...