kaarsenbril Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Zelf heb ik een et6000 van xtrend Ik heb er even een energiemeter tussen gezet en kom op 23W on en standby 15W. Het toestel komt goed warm. Als ik reken met een gemiddeld verbruik van 20W, kom ik op jaarbasis op 175 KWh uit. Aan 25cent/kwh zou dit op 43 €/jaar komen Dit lijkt mij veel... Scoren recente toestellen beter op dit vlak? Graag uw specs.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2015 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2015 Volgens specs is het verbruik 25/20/1 Watt. Je kan dus energie sparen door de deep sleep optie te gebruiken Je verbruik gaat dan terug naar 1 Watt. Alle ontvangers zullen deze waarde bij deep sleep hebben, het is een Europese eis. https://en.wikipedia.org/wiki/European_Ecodesign_Directive Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kaarsenbril Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2015 Awel Ceesv, Ik dacht dat ik dat vroeger ook al eens gezien had, maar heb gisterenavond gekeken voor deep standby maar niet gevonden in het openpli2 menu van de xtrend. Zit ie trouwens dan nog in uw netwerk op deepstandby? Er hangt een usb schijf aan, en ik wil die kunnen aanspreken vanuit mijn pc.
Sverige Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Tja, nu let ik altijd wel erg sterk op de uitgaven... maar bij de sat receiver krijg ik niet het gevoel dat dit extreem is... Ik heb een Technisat Digicorder HD S2 Plus Leistungsaufnahme: < 1 W* in Standby-Mode (Standby-LED) < 3 W* in Standby-Mode (Standby-Uhr) 24 W Betrieb (ohne LNB-Versorgung, ohne Festplatte) 40 W im Aufnahmemodus bei 2x 400mA LNB-Strom, angeschlossenem USB-Gerät und 2 gesteckten CI-Modulen - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Gebruik dan een Master-Slave verdeeldoos met overspanningsbeveiliging.Als je dan bijv. de TV uit zet, dan wordt je satellietontvanger e.d. ook automatisch uitgeschakeld die in de slave-stopcontacten zitten.
Sverige Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Maar dan kan je EPG niet laden, en als je iets geprogrammeerd hebt, dan kan dat ook niet... Voor veel dingen als een DVD speler is dit wel goed, maar voor een sat receiver die een opname functie heeft lijkt het me zeker niet goed. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
minplus Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 M'n ouwe Vu zit op 30W bij standaard gebruik, dus met een STB-pakketje van CD op 150€ bij jouw kijkfrequentie. Valt best mee per jaar en per dag. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
astro iris Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Bij de kabelproducenten wordt erop gewezen dat het uitzetten van hun digiboxen niet aan te raden is omdat meestal 's nachts die toestellen updates krijgen. In hoeverre klopt dit?
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2015 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2015 Oordeel zelf https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/firmware-updates/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen