Ga naar inhoud

Schotel advies voor Astra 19.2 en Astra 23.5 en Astra 28.2

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

beste mensen,

ik heb momentueel triax 64 met triple lnb  van canaal digitaal maar naar mij gevoel blijkt de ontvangt minder dan als men een losse lnb's gaat gebruiken klopt dat .

mijn ontvangst is [19.2 12.3db snr 72% agc 86% ]  [23.5 12.8 snr 75% agc 85%] [28.2 10.2 db snr 58% agc 80%]

plaats is deventer

Ik wil over gaan op triax 88 cm met 3/4 lnb's  inverto ultra single lnb of inverto multiconnect single lnb

heb nog niet veel ervaring met satelliet maar wil wel het maximale er uit halen .

kunnen jullie mij hier over adviseren

Met Vriendelijke Groet,

lastigventje

aangepast door Johan45
Onderwerp aangepast

Geplaatst:

Tja lastigventje, je kunt een schotel van 60cm natuurlijk niet vergelijken met een schotel van 85cm. Die laatste geeft natuurlijk een veel beter signaal, zeker als je dan ook nog Inverto Black Ultra's op gaat zetten. Je hebt dan veel meer regenreserve.
Je schrijft dat je wilt over gaan op single-lnb's. Nu heb je een triple-lnb met 4 aansluitingen. Heb je aan 1 aansluiting dan wel voldoende?

Ik vind de signaalwaardes die je opgeeft wel een beetje vreemd. Op de Astra 23,5 het beste signaal. Of je hebt de schotel niet goed uitgericht of je hebt misschien een schotel die iets groter is, misschien een Triax 78? Staat er trouwens het merk Triax op?
Heb je de triple-lnb wel 11,5 graden scheef staan?

Geplaatst:

Beste sprietje ,

Ik heb de lnb waterpas gezet zoals het wordt gemeld bij canaal digitaal bijgeleverde folder.

De schotel die ik nu heb staan is van het merk triax  en heb volgens hun aangeven die 64 cm genomen   volgens hun wordt het moeilijker op de traix 78

je vermeld ook 11.5 graden hoe kan ik dat meten [ moet het nog leren]   .

Geplaatst:

Ja inderdaad. Je moet je bedenken dat die triple-lnb door CanalDigitaal en TV Vlaanderen wordt aangeboden. De skew is in Noord-Oost Nederland anders dan bijv. in België aan de kust en daar nemen ze natuurlijk een gemiddelde van.
Voor een optimale ontvangst kun je het beter per regio bekijken.

Geplaatst:

Beste sprietje ,

Bedankt voor snellle reactie zou je voor mij meschien de opstelling voor Triax 88 met 4 lnb kopppen van Inverto Black Ultra.

Posities zijn de 13,19,23, en 28 graden.

plaats deventer Met jou gegevens heb ik een prima handleiding.

Met Vriendelijke Groet,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...