Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn zus woont nu Engeland en komt weer in Nederland wonen en vraagt ze zich af of ze de decoder/abonnement kan meenemen naar Nederland?

Weet iemand of dat gaat werken en of dat kan?

Heel simpel ja, als je een schotel hebt, die uitgericht staat naar 28,2°, die voldoende ontvangst heeft.

En als de kaart verder op een adres staat in de U.K en het abbo verder betaald wordt.

T.s. vraagt niet of het mag, dus trekt T.S. zich dat mogelijks niet aan.

Mijn antwoord, wie zijn gat verband zit op de blaren.

Ik denk dat het niet simpeler kan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Mijn zus woont nu Engeland en komt weer in Nederland wonen en vraagt ze zich af of ze de decoder/abonnement kan meenemen naar Nederland?

Weet iemand of dat gaat werken en of dat kan?

Voor de volledigheid,

De decoder kan mee naar Nederland, het abonnement kan dat niet.

En ja, dat laatste heeft met regels te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Geheel die story rond mogen of niet mogen bekijken begrijp ik niet helemaal . Even misschien iets gelijkaardigs, als ik bvb luister naar Gold radio via internet stream, dan krijg ik ook de melding "Sadly your broadcasting rights do not allow us the play to location outside the UK, please enter your postcode". Als ik dan een willekeurig UK postnummer ingeef dan kan ik luisteren. Waarom is dit allemaal voor nodig? Men mag dus eigenlijk niets bekijken of beluisteren buiten de UK, maar kan het wel via omwegen, rare wereld .

aangepast door astro iris
Geplaatst:

ZE zijn dat verplicht t.o.v de rechtenhouders, maar achteraf is daar geen toezicht op, gewoonweg een doekje voor het bloeden.

Menigeen heeft in mijn omgeving een abo op sky, ze draaien dan gewoonweg een VPN, en genieten het hele jaar door.

En SKy heeft er graag wat klanten bij.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Moet die Sky box niet achter internet gehangen worden voor activatie ??

En kan Sky niet detecteren aan het IP adres dat die box niet in de UK staat maar in NL ??

Geplaatst:

Het is domweg kwestie van kijk/luister rechten die enkel voldaan zijn voor een bepaalde regio.

Sky moet zich daar ook aan houden. Doen ze dat niet dan komen de "rechthebbenden" bij hun het handje ophouden voor misgelopen "inkomsten".

Door het op te nemen in de gebruiksvoorwaarden verplaatsen ze vervolgens dus het probleem naar de eindgebruikers.

Geen enkele "rechthebbende" zal bij een eindgebruiker het handje ophouden omdat zijn rechten geschonden zijn.

De spotbeams die de UK sats gebruiken zijn daar ook al een uitwas van. Immers hoe minder dekkingsgebied hoe minder "rechtenmisbruik" er gepleegd kan worden en waarschijnlijk zal dit ook aardig schelen in het aanschaffen van content voor FTA kanalen.

Enfin, het is te hopen dat de eu maar gauw afwerkt met dit soort rechtengeneuzel van de mediaindustrie.

Hebben ze Amerika ook in regio's verdeeld? Dacht het niet. Waarom elk land in europa dan wel? Pure melkerij!!!

Historisch zo gegroeid maar times change... voor sommigen ten goede voor andere een wakeup call... sommigen worden nooit meer wakker ;)

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen