Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag is heel simpel de radio van de boot zit in de kajuit nu wil ik luidsprekers in het vooronder hebben, hoe kan ik dit makkelijk regelen.

Ik kan een schakelaar er tussen zetten alleen dan kan hij niet zachter gezet worden dit is toch een must via de auto radio wil ik dit niet doen om het zo laag drempelig mogelijk te maken.

Ik dacht meer aan een potmeter alleen die kan ik zo niet in serie zetten ik heb luidsprekers gezien 210 watt en 21 watt rms 4 ohm weet niet of dit de luidsprekers worden maar het is een begin.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Gezien de bakken met reclame's op de meeste site's

Google ff op 2-weg luidsprekerschakelaar met volume regeling.

Volgens mij exact wat je nodig bent. 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Gezien de bakken met reclame's op de meeste site's

Google ff op 2-weg luidsprekerschakelaar met volume regeling.

Volgens mij exact wat je nodig bent.

Bedankt dat zocht ik

Geplaatst: (aangepast)

Werkt dat ook omgekeerd, dus twee versterkers op een paar luidsprekers? Hier heb ik dat nu maar er treden uitvallers op of beter een kanaal valt soms weg.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Dat uitvallen kan met de impedantie te maken hebben. 2 speaker op een kanaal terwijl er maar 1 speaker op mag.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

He jongens ik heb hier een werkende oplossing maar met uitval af en toe, vervuilen of oxidatie? de oplossing die TS aangereikt  krijgt lijkt me handiger vandaar m'n vraag. Ik heb dus zo'n switch maar ben daar niet tevreden over. Elke speaker heeft z'n eigen kanaal!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

• Moderator
Geplaatst:

Dat een kanaal weg valt zou met de beveiliging te maken kunnen hebben.

Bij 2 versterkers de uitgangen met elkaar verbinden is niet in het ontwerp voorzien.

In versterkers zonder beveiliging gaf dit vroeger mooie rookpluim effecten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik verbind niet twee uitgangen, ik luister resp. naar de ene  versterker, of de andere, radio. Ik heb dus nog steeds geen antwoord op m'n vraag, kan dit nu wel of niet?

• Moderator
Geplaatst:

Ik verbind niet twee uitgangen,

Wanneer er geen (koper)draad tussen de luidspreker aansluitingen van versterker 1 en 2 zitten kan het niet fout gaan.

Zit er wel een galvanische verbinding tussen de luidspreker aansluitingen van de versterkers ben je verkeerd bezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mijn vraag is heel simpel de radio van de boot zit in de kajuit nu wil ik luidsprekers in het vooronder hebben, hoe kan ik dit makkelijk regelen.

Ik kan een schakelaar er tussen zetten alleen dan kan hij niet zachter gezet worden dit is toch een must via de auto radio wil ik dit niet doen om het zo laag drempelig mogelijk te maken.

Ik dacht meer aan een potmeter alleen die kan ik zo niet in serie zetten ik heb luidsprekers gezien 210 watt en 21 watt rms 4 ohm weet niet of dit de luidsprekers worden maar het is een begin.

In het stenen tijdperk deed men dat wel met een potmeter: De uiteinden op de luidsprekeruitgang (parallel) en het sleepcontact plus een van de uiteinden aan de luidspreker. Je had van die dingen van 50 ohm in de handel, die deden het goed. Wellicht bestaan ze in dubbele uitvoering, zodat je beide luidsprekers in 1 keer kunt regelen. (stereo=2 luidsprekers) Misschien een elektronica-onderdelen zaak?

• Moderator
Geplaatst:

Je hebt wel een potmeter nodig die het vermogen van de versterker kan dissiperen.

Geplaatst:

He jongens ik heb hier een werkende oplossing maar met uitval af en toe, vervuilen of oxidatie? de oplossing die TS aangereikt  krijgt lijkt me handiger vandaar m'n vraag. Ik heb dus zo'n switch maar ben daar niet tevreden over. Elke speaker heeft z'n eigen kanaal!!

Ik heb je een pm gestuurt inprincipe zou je deze schakelaar om kunnen keren ipv 1 audio naar 2 audio zou je 2 audio 1 audio kunnen maken.

Werking op eigen risico dat dan weer wel

Geplaatst:

Je hebt wel een potmeter nodig die het vermogen van de versterker kan dissiperen.

Wat voor 1 zou ik moeten hebben waar moet ik op letten of kan ik er iets mee in parallel zetten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...