Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met een HP Compaq Elite 8200 SFF, aangesloten op een tv.

Deze heeft een i3 processor (3.1 Ghz, met 8GB geheugen etc)

In deze desktop heb ik eerste een MSI GT 610 videokaart geplaatst, maar deze later verwisseld met een Sapphire HD 6570 videokaart.

Deze AMD videokaart zou tot 7.1 HD audio moeten ondersteunen.

Het geheel draait nu onder W10 (heeft een offiële licientie W7 met upgrade naar W10).

Het geval is het volgende: ik heb geluid over de hdmi naar de tv. Maar wat ik ook probeer, de tv blijft maar aangeven dat het een PCM 2.0 signaal binnenkrijgt.

ik heb de AMD HD hdmi als uitvoer staan en dat werkt kennelijk. ik heb de onboard audio (Realtek HD audio) uit gezet.

Onder eigenschappen zie ik dat de AMD Audio controller ook DTS en DD ondersteunt.

Maar wat ik ook probeer, bij een mkv met DTS of DD (werkt met mediaspeler/hdmi/etc prima), blijft stereo geluid houden. ook staan de luidsprekers als 5.1 ingesteld.

Zie ik iets over het hoofd?

De HP Compaq sit zegt over de 8200 dat deze alleen stereo uitstuurt over alle poorten. Verder ook geen digitale aansluitingen op deze desktop.

Verder las op een site van computeridee dat alleen bitstream codering de DTS, DD en andere kan overbrengen en dat PCM een te kleine bandbreedt heeft daarvoor.

Dus, zit er ergens een softwarebug ? Of heb ik aan hardware te kort? (dan zit ik ook in het verkeerde forum).

Alle drivers zijn geupdate met de laatste versie voor W10.

In het online-artikel van Computeridee plaatsen een Xonar HDAV 1.3 achter de videokaart om het geluid erbij te krijgen. Maar hoe zit dat dan met de support van de HD6570?

Bedankt weer alvast voor het mee willen denken.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Het moet zonder meer werken met jouw kaart. Het klopt dat je allen bitstreams kunt uitvoeren via de AMD kaart je hebt dus een externe decoder nodig. Let even goed op de output, je kunt wel aangeven dat je 5.1 speakers hebt aangesloten maar je hebt nog een instelling die het aantal streams bepaald. Ik kan nu even niet kijken want ik werk nu op een macbook. Als ik thuis ben zal ik naar de juiste instellingen kijken. Misschien ook wel handig om aan te geven wat je wilt doen: film kijken of gamen ofzo en wat voor een programma je gebruikt om het weer te geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie Winwiz,

Ik wil voornamelijk alleen maar films of series die met Dolby Digital of DTS gepaard gaan ook daadwerkelijk in dat formaat afspelen.

De tv (Beovision 9), heeft meerdere hdmi ingangen die veel audioformaten kan decoderen. Zowel in PCM als in bitstream-modus.

In het scherm van de desktop worden de formaten weergeven die de AMD ondersteunt. daar zitten DTS en DolbyD ook bij. De uitvoerende formaten zijn er meerdere. Variërend van 16 bits, 44,1khz tot 24 bits, 48khz en 192khz.

Alleen blijft die tv maar aangeven dat er PCM 2.0 binnen komt en ook geluid geeft.

Andere mogelijke (analoge) aansluitingen zijn er niet gebruikt.

Geplaatst:

Overigens.

Ik ben dit experiment gestart om te kijken of ik meerdere apparaten kan combineren.

Op dit moment gebruik ik een Tvix 3DS2 mediaspeler icm met een NAS. Die speelt makkelijk Blu-Rays af.

Of ik gebruik een WD-TV Live, want daar zitten de mogelijkheden van Netflix en SPotify weer in, die de Tvix niet heeft.

Nu wilde ook (ja, het kan niet op) ook da popcorn-time eens proberen. maar dan wel op een normaal scherm en niet op een computerscherm.

Dus dacht ik met Windows 10 een mooie combi te kunnen maken. Popcorn-time onder het startmenu, of bureaublad. En dan Netflix via de Windows App store.

Want uiteindelijk is gebruiksvriendelijkheid toch wel van groot belang.

Maar dat laatste wordt steeds minder..(wat ik voorhand al aan voelde komen)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...