Ga naar inhoud


Hoor jij vleermuizen? Ultrasone geluiden


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met een heel speciale (en extreem dure) van de natuurkunde sectie.

Ik zie dat je de 12500 Hz inmiddels weg gehaald hebt.

Je mag er rustig vanuit gaan dat dat ding probleemloos in het extreme gebied ging als je de toongenerator daar op instelde. En boven de 20.000 waren het uitzonderingen die iets hoorden en dat waren echt geen harmonischen die de enkeling hoorde.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarop de leerboeken de 20 hertz en 20 kilohertz op gestoeld hebben. De test of onderzoek kan ik niet vinden. Er zijn ook mensen die hele lage tonen kunnen horen. Die worden horendol ervan. Documentaire hierover http://www.debrom.nl 

 

De wetgeving houdt rekening met 20 hertz en 20 kilohertz toonhoogte. Als je meer kunt horen, dan heb je pech, geen normen. 

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

en daarmee zijn Ultrasone geluiden plots hoorbaar voor ons mennekens?

 

de definitie ultrasoon is toch genoeg informatie opdat men weet dat die geluiden niet  hoorbaar zijn met mensen oren

 

ofwel je hebt een batmen dna

een vraagstelling die heel leuk is

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap niks

maar okee

 

de wetenschappers zeggen: Children can hear some high-pitched sounds that older adults cannot hear

 

en waar gaat het in deze om?

hoge tone of lage tonen

neen gewoon gewenning na jaren

 

je Brein filtert een en ander automatisch weg, het wil dat hoog frequente geluid niet horen

-omdat het een stoorbron is die continu belastend is voor de mens

aangepast door Tonskidutch

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vakhandel zijn apparaatjes te koop, die werken op een geluidsniveau, die een mens niet zo horen, om op diervriendelijke manier muggen buiten een ruimte te horen. Welke freq. die gebruiken, weet ik niet direct, maar ik kan ze waarnemen, en op plaatsen waar ze die gebruiken, moeten ze die dan tijdelijk uitzetten, omdat ik teveel pijn krijg aan mijn oren.

Ik weet niet of dit verhaal op dit topic een meerwaarde heeft, maar blijkbaar is het opschrift "niet door het menselijk gehoor waarneembaar", niet voor iedereen geldig

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die is 19 kHz., er zijn zeker jeugdige lieden die die waar konden nemen.

Er zijn ook zeldzame gevallen waar volwassenen die nog steeds kunnen horen.

Ook de mensheid voldoet aan de wetmatigheid van de Bell curve alhoewel er weer mensen zijn die dat betwisten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is 19 kHz., er zijn zeker jeugdige lieden die die waar konden nemen.

Er zijn ook zeldzame gevallen waar volwassenen die nog steeds kunnen horen.

Ook de mensheid voldoet aan de wetmatigheid van de Bell curve alhoewel er weer mensen zijn die dat betwisten.

Gaat die 19kHz nu over die stereotoon, of op die muggen verjagers?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verschillende mensen hoor ik zeggen dat zij het geluiid van vleermuizen kunnen horen? Normaal gesproken moet dit niet kunnen omdat mensen ultrasoon geluid niet kunnen horen? Op het internet las ik dat de KU Leuven een onderzoek heeft gedaan dat zelfs mensen van middelbare leeftijd ultrasone geluiden kunnen horen? Men stelt vast dat mensen tot 20.000 hertz kunnen horen maar die getal blijkt dus niet zo absoluut te zijn? 

Dit was de vraag, en de antwoorden die hier gegeven worden hebben een relatie tot het frequentiebereik wat men kan waarnemen.

 

Jij begint ineens over muggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...