Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

FAT 32 is goed tot 4GB, dat is geen probleem dus, wat er met de stick eerst moet gebeuren is die helemaal legen, dit kan enkel met de tool diskpart. uw stick heeft blokken die niet niet beschrijfbaar zijn, dat houd dus elke actie tegen.

https://technet.micr...5(v=ws.10).aspx

https://support.micr...en-us/kb/300415

Manual: http://www.howtogeek...-drive-letters/

stick is 20 GB. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

makkelijkst is gewoon je stick te initialiseren via je box.Dan heeft hij onmiddelijk het goede formaat om beschreven te worden door je box.Dan is het simpel copy en paste of move in het opname menu.Doe ik hier regelmatig van de interne naar de externe schijf als het sneller moet gaan dan via het netwerk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

makkelijkst is gewoon je stick te initialiseren via je box.Dan heeft hij onmiddelijk het goede formaat om beschreven te worden door je box.Dan is het simpel copy en paste of move in het opname menu.Doe ik hier regelmatig van de interne naar de externe schijf als het sneller moet gaan dan via het netwerk.

ik moet met groote schaamte toegeven dat ik dit nog niet geprobeerd heb.

ook al omdat de schijf dan in ext3/4 geformateerd wordt en ik er niet zeker van ben of je

dan je bestanden op eender welk apparaat kan bekijken, of vergis ik me.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst: (aangepast)

stick is 20 GB. ;)

grtz Philip

Opgepast de beperking van 4GB van FAT 32 is per bestand,

FAT32 heeft de volgende voordelen tegenover FAT16:

1. FAT32 kan met grotere harde schijven (max. 2 terabyte) werken dan FAT16 (max. 2 GB).
  2. In FAT16 zijn er maar 512 entry's (ingangen) mogelijk in de hoofddirectory. Met lange bestandsnamen die meerdere entry's innemen kan dit al snel problemen geven. Daarom wordt de hoofddirectory in FAT32 opgeslagen zoals een gewone directory, zodat er een onbeperkt aantal entry's in kunnen.
  3. FAT32 gebruikt kleinere clusters, zodat er minder slack is. Dit is vooral van belang voor grotere schijven. Op een schijf van 2 GB kun je bijvoorbeeld gemakkelijk 200 tot 300 MB winnen met FAT32 (dat is 10 tot 15 %).
  4. De beide FAT-tabellen staan niet meer in het begin van de schijf, zodat ze minder snel beschadigd worden.

Het probleem je hebt is eigenlijk in een paar minuutjes snel op te lossen, jammer dat je zo blijft tobben met oplossingen die toch geen zoden aan de dijk brengen.

Dus aan de slag met diskpart en het commando clean, hierbij zeer goed opletten dat je wel degelijk de stick uitkiest, want diskpart is onheroepelijk.

Dan doe je een snelle format onder windows in FAT 32, koppel de stick los met het icoon snel verwijderen (anders is ie weer beschadigd), plaats hem in de ontvanger en even mounten .

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

@Trippleboy

bedankt voor de uitleg, dat weten we dan ook weeral. :)

eerlijk gezegd werk ik altijd met een ntfs schiif, wij gaan regelmatig er eens een weekend tussenuit en

dan neem de schijf mee, ik kan hem in eender welke tv met usb aansluiting prikken, ik ben

tot nu toe nog niet tegengekomen dat het niet werkte.

@haneli

wat je ook eerst eens kan proberen, is de stick in de box prikken en dan de box in het afsluitmenu

volledig (niet enkel enigma) te herstarten.

grtz Philip

Geplaatst:

inmiddels zijn die wel te lezen onder windows.Een hulpprogrammaatje zorgt daar voor , zelfs onde XP .NTFS is voor beiden goed.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Beste mensen,

Inmiddels van alles geprobeerd. Ik ben erachter gekomen dat kopieeren/verplaatsen naar de USB stick niet gaat maar.....in de lijst staat ook een zg. map SDD/1 genoemd en als ik daar naar kopieer/verplaats dan staat het bestand WEL op de USB!!

Maar.....is de USB in FAT32 geformatteerd dan krijg ik slechts een gedeelte van het bestand gekopieerd en er zit ook nog een gedeelte van een andere opname bij die ik helemaal niet heb geselecteerd om te kopieeren/verplaatsen.

Formateer ik in NFTS dan krijg ik WEL de complete opname met de juiste lengte.

Dit heb ik zojuist weer opnieuw geprobeerd met een andere opname, het kopieeren ging prima maar toen ik de USB in de pc stopte bleek het (ts) bestand leeg te zijn nl: 0 kb terwijl dit een opname was van 4 Gb.

Kortom....het werkt nog steeds niet goed.

Morgen wil ik het eens gaan proberen met een externe HDD om te zien of het daar wel op lukt als ik die in NFTS formateer.

Uiteraard blijk ik heel graag open staan voor jullie adviezen.

Alvast veel dank,

Hans

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Geplaatst:

vergeet zeker de drive niet te mounten zoals jij wil.Hoe je dat moet doen hangt van je image af.Daarin bepaal je ook zijn extentie (media/usb of sdd of hdd2 enz)

Geplaatst:

Uh waarom kopieer je niet via netwerk op de Explorer Vd windows pc naar de usb stick in de pc

De VU zit niet in een netwerk, vandaar...

Geplaatst:

Het lijkt nu wel gelukt te zijn, vraag me niet waarom maar ik krijg geen zg. input/ouput error no. 5 meer. Wat heel misschien de oplossing zou kunnen zijn is het simpele feit dat de VU even tijd nodig heeft om een opnamebestand van 2 Gb te kopieeren naar een USB stick.

Na het kopieeren heb ik niet onmiddelijk de stick eruit gehaald maar ik werd weggeroepen zodat de stick een half uur in de VU gezeten heeft. Het resultaat: een vlekkeloze kopie!!!!

Heeft iemand enig idee hoe lang een VU erover doet om een opnamebestand van die grootte naar een USB te kopieren??

In ieder geval iedereen hartstikke bedankt voor de hulp.

Hans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...