Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ongeveer twee weken geleden heb ik de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 uitgevoerd op mijn notebook. Dit is goed verlopen.

Nu merk ik pas dat ik in de Verkenner onder Netwerk mijn satellietontvanger ET9500 en Raspberry Pi niet meer zie staan. Die stonden er in Windows 8.1 nog wel. Ik kwam daar gisteren pas achter toen ik OpenELEC op mijn Raspberry Pi installeerde. Nu zie ik alleen nog mijn notebook en het Ziggo modem staan.

De webinterface van de ET9500 werkt prima en een zendertabel ophalen en plaatsen met DreamSet gaat ook goed. Maar met de Verkenner kan ik nu geen bestanden meer overhalen of wissen.

Op de Raspberry Pi draaide tot nu toe Raspbmc waar ik dan op in moest loggen. Daarna kon ik bestanden overzetten of wissen.

Ik heb verder geen verstand van netwerken. Hoe krijg ik deze apparaten weer terug in de Verkenner?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Windows 10 accepteert standaard geen onbeveiligde netwerkverbindingen. Deze kun je middels een registersleutel wel laten toestaan..

Geplaatst:

Oplossing van wiz

je kan het volgende proberen:

open regedit.

ga naar HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

maak een nieuw DWORD(32-bit) met als naam AllowInsecureGuestAuth en geef deze als waarde 1. Reboot je pc en probeer het nog eens?

Geplaatst:

Bedankt voor jullie suggesties. Helaas werkt geen van bovenstaande oplossingen bij mij. In de Verkenner verschijnen de ET9500 en Raspberry Pi na een herstart niet.

Het is me wel gelukt om via FTP bij de bestanden van de ET9500 te komen. In TotalCommander kan ik een verbinding maken door het interne ip adres in te geven en in te loggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Als ik via FTP een verbinding probeer te maken met de Raspberry Pi dan krijg ik "Fout met verbindingsopbouw!". Ik kan niet vinden waar dat aan ligt. Intern ip adres, gebruikersnaam en wachtwoord zijn volgens mij juist.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...