Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou graag de IRIB kanalen van Hotbird 13E willen ontvangen. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet.

De frequentie is: 12437 H ; 29900 3/4. 

Andere kanalen ontvang ik overigens wel. Ik weet niet of het misschien aan de frequentie ligt?

Geplaatst:

Ik heb een sab 3500. Dat is inderdaad geen hd ontvanger. Het is wel raar dat ik zeg maar heel laag signaal krijg wanneer ik de TP wil invoeren, maar dat heeft denk ik niet met de schotel te maken?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een sab 3500. Dat is inderdaad geen hd ontvanger. Het is wel raar dat ik zeg maar heel laag signaal krijg wanneer ik de TP wil invoeren, maar dat heeft denk ik niet met de schotel te maken?

Als je op de DVB-S zenders wel voldoende signaal hebt zal het niet met de schotel te maken hebben lijkt me.

Welke maat heb je en vanaf welke plek op deze aardbol probeer je Hotbird te ontvangen?

Overigens, voor een paar zenders wordt er op andere satellieten wel in DVB-S uitgezonden:

iFilm:

Eutelsat 3B (3.1°E), 11482V, 11852, 3/4

Press TV:

Eutelsat 3B (3.1°E), 11482V, 11852, 3/4 of

Intelsat 20 (68.5°E), 12722H, 26657, 2/3 of

Badr 4 (26°E), 12054V, 27500, 3/4

Alkawthar TV:

Eutelsat 7 West A (7.3°W), 11392V, 27500, 5/6

Hispan TV:

Eutelsat 3B (3.1°E), 11482V, 11852, 3/4

Helaas de rest niet, dus wellicht het overwegen van een nieuwe ontvanger waard.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Veel in het buitenland wonende Iraniërs zijn minder in die staatszender IRIB geïnteresseerd. Ik ontvang ze wel, inderdaad met een HD ontvanger omdat wordt uitgezonden in  de mpeg4 norm. Voor niet Farsi sprekenden is er vrijwel niets interessants te zien. het Engelstalige Press TV is geruime tijd geleden binnen de EU verbannen en was niet te zien.

Populairder is Manoto 1 (waarvan de financiering overigens onduidelijk is).

Onbegrijpelijk dat die niet in de CD kanalenlijst staat en nog wel de al lang door een Engelstalige religieuze zender vervangen Family 1.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Ja dat klopt alleen de IRIB kanalen keek ik voor de iraanse voetbalwedstrijden altijd leuker met iraanse commentator. Manoto 1 ontvang ik overigens ook ja. Is soms wel het kijken waard. Tv persia was ook wel aardig alleen heel veel iraanse kanalen zijn naar yahsat 52.5E gegaan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...