Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een paar vraagjes omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat de beste keus zal zijn.

Mijn oog is uiteindelijk op de Vu+ duo2 gevallen (eerst was het solo2) zeker nu de prijs ook gezakt is.
Heb nu een tweede coax kabel door het huis getrokken, zodat ik zowel kan opnemen als naar een ander kanaal kan kijken tegelijk.

Ik vraag mij dan af of ik dan genoeg heb aan één DUAL DVB-S2 insteektuner of zijn er twee nodig?

Daarnaast zie/lees ik steeds vaker hoe geweldig de Raspberry Pi is.
Voor zover ik weet ondersteunt de Duo2 ook IPTV/Streaming. Is het dan nog wel zinvol om de Raspberry op de Duo2 aan te sluiten of is de Raspberry overbodig als ik de Duo2 heb?
Kan Kodi/OpenELEC ook op de Duo2 geinstalleerd worden? Zo ja, Iemand ervaring hierin?

Daarnaast heb ik ergens (een tijd terug) gelezen dat als er via de Vu+ tuners wordt opgenomen dat dit de levensduur uiteindelijk korter maakt.

Alvast bedankt. :)

Geplaatst:

Je hebt 2 tuners nodig als je buiten 1 transponder tegelijk wil opnemen en een andere zender wil kijken.

Er zijn volgens mij ook 2 tuners in 1.

Als je met je VU+ gaat opnemen is de levensduur korter? Tsja, dat is met alles zo... wat je gebruikt slijt. Dan kun je beter de VU+ in de doos laten zitten, dan gaat hij gegarandeerd wel 50 jaar mee.

Life is bitter.

Geplaatst: (aangepast)

Wat ik bedoel... heb ik aan één zo'n dual blokje genoeg of met er twee komen.

***geen reclame****

Tot nu toe gebruik ik een Philips DST 5816/23A tuner en deze heeft al bijna 15 jaar zonder problemen prima gewerkt.

Nu hoop ik ook dat als ik de duo2 aanschaf dat deze ook minimaal 10 jaar mee gaat (met opneem mogelijkheden).

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat na verschillende keren opnemen dat de duo2 al keuren gaat krijgen na bijv. 5 jaar.

aangepast door ceesv
Link naar webshop verwijderd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...