Ga naar inhoud


Hulp bij keuze tussen Airport Extreme (2013) en Asus RT-AC68U


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nu dat ik uiteindelijk besloten heb om mijn huidige Asus RT-N66U router te vervangen door een snellere AC exemplaar overweeg ik de Apple Airport Extreme (ME918Z/A) of de Asus RT-AC68U te bestellen.

Als het de Asus wordt dan ben ik wel van plan om AsusWRT-Merlin software te installeren maar verder doe ik eigenlijk niets met de router, dus behalve updates te installeren geen aparte wensen.

 

Ik gebruik de nieuwe snellere router hoofdzakelijk voor het streamen van 1080p contant op mijn MacBook Pro en Ipad Air 2, beiden met AC.

 

Nu nog de keuze bepalen.

Op een Versus(site), zie link http://versus.com/nl/asus-rt-ac68u-vs-apple-airport-extreme-6th-generation, zie ik bij de Top 5 redenen om t.o.v. van de Asus voor een Airport te kiezen een drietal redenen (DLNA, DNS en NAT) waar ik niet goed weet of die voor mijn gebruik relevant zijn.

 

Graag advies.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij die 5 punten die de Airport voor heeft op de Asus betreft het twee keer een afmeting. Zelden belangrijk.

Eentje is NAT wat een domme fout is van de schrijver want alle routers hebben NAT. Daarvoor gebruik je ze namelijk, meerdere computer op een publiek IP adres.

DLNA in een router heeft weinig nut, behalve als je er een USB HHD aan hangt met mediabestand, kortom als je de router als (beperkte) mediaserver wilt gebruiken.

DNS relais is misschien praktisch als je met meerdere mensen samen op de router zit en vaak dezelfde informatie (pagina) opvraagt. Bij bedrijven komt dit wel voor, bij particulieren weinig tot niet. Weinig nut.

 

Al met al ziet ik geen enkel echt voordeel van de Airport t.o.v. de Asus.

Omgekeerd zie ik er genoeg.

De schrijver van het stuk trouwens ook .

 

Maar goed dit is mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...