Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik wil graag een 2e ontvanger plaatsen in mijn slaapkamer.

Heb nu een ontvanger in de woonkamer die dus astra 1,2,3 en hotbird ontvangt en dit moet dus ook naar boven naar mijn slaapkamer.

er ligt een coax kabel naar de slaapkamer die ik kan gebruiken als ik dus op mijn huidige DUO2 ontvanger het spul doorlus en dus naar de meterkast ga en van daaruit naar mijn slaapkamer. 

welke LNB in combinatie met een switch kan ik hiervoor gebruiken?

ik ben nog niet zo ver in diepgaande kennis over dit onderwerp en wil deze graag opdoen!

alvast bedankt.

Geplaatst:

4 Satellieten met Unicable gaat alleen bij professioneel gebruik. Voor huisinstallaties is twee satellieten het maximum.

Als je op twee plaatsen satellietontvangst wilt hebben, dan zul je lnb's moeten hebben met twee aansluitingen en dus ook twee maal een 4/1 diseqc-switch moeten gebruiken.
Doorlussen is niet echt een optie vanwege de beperkingen die je dan hebt.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie,

Ik wil maar 1 kabel door het huis hebben. kan geen tweede trekken.

Als ik astra 23,5 en hotbird 13 ontvangen is het ook goed.

Geplaatst: (aangepast)

Wil je in de woonkamer en in de slaapkamer gelijktijdig kunnen kijken? Zoja, wil je in deze twee ruimtes naar verschillende zenders kunnen kijken?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hoe lopen je coaxkabels precies van de schotel naar de woon- en slaapkamer?

Vanuit de schotel gaat deze direct naar de tv. en dan wil ik hem dus eigenlijk via cabel aansluiting naar de meterkast en vanuit daar naar boven toe naar de slaapkamer. De kabels liggen er allemaal al.

Geplaatst:

Dan zou je de Johansson Stacker / Destacker kunnen nemen.
Je moet dan wel lnb's hebben met twee aansluitingen.
Het signaal wordt bij de schotel van twee aansluitingen samengevoegd en bij de tv in de woonkamer weer gescheiden. Het gescheiden signaal gaat dan via de bestaande coaxkabel naar de slaapkamer.
De coaxkabel van de schotel naar de woonkamer moet wel van uitstekende kwaliteit zijn. Welke heb je?

post-60869-0-28205200-1439908495_thumb.jpg

Geplaatst:

Dan zou je de Johansson Stacker / Destacker kunnen nemen.

Je moet dan wel lnb's hebben met twee aansluitingen.

Het signaal wordt bij de schotel van twee aansluitingen samengevoegd en bij de tv in de woonkamer weer gescheiden. Het gescheiden signaal gaat dan via de bestaande coaxkabel naar de slaapkamer.

De coaxkabel van de schotel naar de woonkamer moet wel van uitstekende kwaliteit zijn. Welke heb je?

Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet welke precies maar er ligt een zwarte kabel.

Er zit wel een hirschman mof die verbinding maakt met de kabel die naar binnen gaat. Kon op dat moment niet anders.

Binnen ligt een kabel van kopp volgens mij niet de goeiekope variant .

Geplaatst: (aangepast)

Welke tekst staat er precies op de coax gedrukt?

Staat er niet echt op,

Het is deze ***link naar webshop***

Op de site staat hij als Coax cable Strong, 75centen de meter.

aangepast door ceesv
Link verwijderd.
Geplaatst:

Nee het is een enkele. Durf niet meer 100% zeggen dat dat hem is op de website. Het kan best zijn dat de zwarte die ik heb gekocht niet meer wordt aangeboden of iets.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...