Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik heb ongeveer een half jaar een Xtrend ET8000, deze heb ik via het netwerk verbonden met mijn Synology DS 415play. 

 

Sinds een aantal weken maakt de ET8000 soms geen verbinding met het netwerk. Dit is meestal het geval na een herstart (na bijv. een update). Ik krijg pas weer verbinding als ik het stroom er af haal.

In de hoop dat het opgelost zou zijn heb ik de nieuwste openpli er op gezet, dit heeft helaas niets geholpen.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast bedankt.


Geplaatst:

Toevallig de box aangesloten op het netwerk met een powerline ? deze willen nogal eens storen. let wel, de powerlines gaan verder dan de meterkast, oftewel de buren kunnen mee liften op je netwerk en dus voor verstoring van je netwerk zorgen.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik heb de box aangesloten met een UTP kabel op mijn Netgear R7000.

De box en de NAS hebben een statitsch ip. 

 

Het probleem zit hem er meer in dat als ik de box herstart er helemaal geen netwerkverbinding is, dus ook geen ip adres. Nadat het stroom er af is geweest heeft de box weer een (zelfde) ip adres en kan ik weer verbinding met mijn NAS maken.

Geplaatst:

Krijgt hij als hij geen netwerk meer heeft nog wel een IP adres.Anders misschien terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Geplaatst: (aangepast)

Hier hetzelfde probleem, na een herstart geen verbinding meer met router,

regelmatig geprobeerd via DHCP en Statisch IP adres,

niets helpt dan alleen de spanning er af en een min of 10 wachten.

 

Verschillende routers geprobeerd, diverse UTP kabels, probleem zit hem in de Xtrend 8000

Heb hier 2x een 8000 versie 1 werkt prima geen probleem (OpenATV).

Andere getest met Open PLI en met OpenATV, probleem blijft.

 

Zoek even verder anders neem ik contact op met de leverancier.

 

Groet,

Ron

aangepast door Humax_Satelliet

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Geplaatst:

De box heeft helemaal geen netwerkverbinding meer, dus ook geen ip-adres.

Door even (een paar seconden is vaak al genoeg) de spanning er af te halen en weer te herstarten komt de netwerkverbinding weer tot stand.

 

Zou er iets mis kunnen zijn met de netwerkkaart?

Geplaatst:

Ik heb ook een et8000 en daar staat openpli op. Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Waar kan je zien welke versie je hebt?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Geplaatst:

Ik heb ook een et8000 en daar staat openpli op. Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Waar kan je zien welke versie je hebt?

Menu, dan Informatie en dan uw ontvanger, waarna je de volgende informatie te zien krijgt.

post-51681-0-94187200-1440306243.jpg

Geplaatst:

De box heeft helemaal geen netwerkverbinding meer, dus ook geen ip-adres.

Door even (een paar seconden is vaak al genoeg) de spanning er af te halen en weer te herstarten komt de netwerkverbinding weer tot stand.

 

Zou er iets mis kunnen zijn met de netwerkkaart?

 

Bij mij ook geen IP adres, nadat de box van de spanning is geweest krijgt deze weer een IP adres,

ik heb er dan weken geen last van tot dat deze ik weer herstart. raar iets, box is 2 maanden oud.

 

Groet,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Geplaatst:

Dag Sjaak,

 

de instelling kan ik wel dromen, heb de box op DHCP en vast ingesteld gehad, zelfs in de router aangegeven dat

het mac adres van de box statisch was maar hielp niet. Bij DHCP zie je dan ook geen IP adres verschijnen enz.

 

Groet,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Geplaatst:

Ik heb soms na een restart ook het probleem dat het netwerk niet werkt. Volgens de netwerk test is er dan 'geen link', maar de groene en oranje led op de ethernet poort geven wel aan dat er link en zelfs activiteit is. 

 

Even de ontvanger uitschakelen en terug opstarten lost het probleem meestal op.

 

Kunnen we een script installeren om de ethtool output te bekijken als het probleem optreed? Want inloggen met telnet/ssh werkt dan natuurlijk niet ;)

ET8000 met T90 schotel LNB's op 13/19.223.5/28.2 

DM500HD via interne streaming van ET8000

Alles op OpenPLI

Geplaatst:

Ik denk eerder dat het in je eigen interne netwerk of router zit, ik heb hier altijd een stabiele gigabit netwerk verbinding (Asus RT66U) met meerdere ontvangers eraan met een statisch ip, en via Fallback tuner stream ik van de ene naar de andere E2 ontvanger.

Nee hoor dit op 3 verschillende routers geprobeerd, blijft hetzelfde.

Bij mijn zwager: router van Ziggo, daar staat de box immers.

Reserve test router: SiteCom-WLR5000

Thuis bij mij zelf: router Asus RT-AC66U

 

Thuis bij mij staat ook een Xtrend 8000 waarbij ik deze problemen niet heb, deze is op de Asus RT-AC66U aangesloten.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Geplaatst:

Maakt het nog uit welke image er op staat?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Geplaatst:

Nee hoor, Open PLI en Open ATV er opgehad, probleem blijft.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb de box vorige week gekocht maar heeft een serienummer van 2014. Na reboot geen verbinding. Uit zetten via schakelaar op de achterkant, 5 minuten wachten, booten en vervolgens een stabiele lan verbinding die blijft werken totdat je reboot. Staat op de plek waar 4 jaar zonder probleem een ET9000 heeft gestaan. Zelfde router, zelfde kabel (3 meter Cat 5). Is dit een driver/software probleem of hardware en moet hij terug?

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...