Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens KOS zit er niets meer op 102, 12111H op 201 moet lukken, dat is de enigste die ik ontvang.

12111H komt van de Eutelsat 7 west A, zie Flysat

12111H kan overigens zowel van E7WA als Nilesat 201 komen: Zie de frequentieoverzichten van deze satellieten:

Eutelsat 7 West A en Nilesat 201

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

12111H komt van de Eutelsat 7 west A, zie Flysat

12111H kan overigens zowel van E7WA als Nilesat 201 komen: Zie de frequentieoverzichten van deze satellieten:

Eutelsat 7 West A en Nilesat 201

Dat vermoeden had ik eigenlijk ook. Ik vond het al vreemd dat één frequentie wel redelijk goed te ontvangen was.

Ik had gekeken op KOS en op Satbeams en die melden het beide dus foutief.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst: (aangepast)

Nilesat (Eutelsat 7 W)  met een 120 primefocus schotel gaat lukken, je zal alleen niet veel reserve hebben, voorwaarde is wel  dat je de schotel goed afstelt op de clarcbelt aangezien het nauwkeurig kijkt voor de exacte uitricht hoek van 7 West.

De beste lnb wat ik tot nu toe tegenkom is de Invacom quad lnb, wel een dure lnb maar haalt meer signaal op dan de singel of twin versie. Ook de cross polarisatie is beter (25 vs 22 db) dan de inverto lnb`s.

Als je de feedhorn adf 120 geruikt is het beste deze 4 mm in te draaien vanaf het end van de schroefdraad en het geheel op maximaal signaal afstellen d.m.v satlex brandpunt afstand voor een goede aanpassing.

Als je diameter van je schotel 120 cm is en je diepte 20 cm dan is je f/d 0.38

Kijk even op >  http://www.***geen-reclame***/en/fdratio-params.html?diam=120&depth=20

De brandpunt afstand wordt gemeten van het midden van de schotel tot de binnenste rand van de (adf 120) feedhorn vanaf de kant van de schotel gezien in dit geval is deze 45 cm.

Als je googled op satlex kan je als je bij het kopje "techniiek"  de schotelmaten invoert zien of je f/d van je schotel een facor 0.38 of 0.41 is. deze geeft ook de brandpunts afstand van de lnb aan, 0,41 geeft een wat hogere versterking en is meer richtings gevoelig als een f/d van 0.38.

Wat ik wel gelezen heb is dat het rendement van een primefocus schotel altijd kleiner is dan een offset schotel omdat het signaal wat binnenkomt alles bij elkaar opgeteld meer verliezen heeft vanwege het signaal verlies wat ontstaat in de uitserste hoeken bij een primefocus schotel ten opzichte van bijvoorbeeld een

offset schotel laminas of beter gibertini 120 125 met een gibertini feedhorn en de quad lnb.

De prime focus is meer richtings gevoelig en heeft minder last van achtergrond aarde ruis en dat kan je bijvoorbeeld merken van de kleine hoek als je van Astra 2 28.2 oost terug draait naar Badr 26 oost.

Als je kan wisselen is het beter om een gibertini 125 te nemen i.v.m hoger rendement.

Beter is een Gibertini of Laminas 150 dan heb je ook meer regen reserve met het signaal.

Dan wel een goeie gibertini feedhorn nemen i.p.v alleen een gewone lnb die ziet meer oppervlak

en dus meer signaal van de schotel.

En dat zeg ik niet graag als prime focus freak.. :eek:

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Ik zou eigenlijk ook Eutelsat 7W A willen ontvangen alleen als Es'hail Sat 25,5E niet te ontvangen is. Iemand een idee? Aangezien Es'hail ook MENA is denk ik dat het wel zou lukken?

Geplaatst: (aangepast)

Mischien maar dan zit je op het randje, zou ik niet doen. Een hoop geld en je weet het niet zeker of het lukt.

Asls je ruimte hebt een Gibertini 150 nemen met een Gibertini feedhorn met een Invacom Quad lnb.

Dan heb je de beste setup.

aangepast door Phoenixx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...