Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Heeft iemand ook probleem met 12515H op 19,2 E? Ik kan niet meer dan 7,5 dB krijgen terwijl op de rest gemakkelijk meer dan 10 dB krijg.

10 dB is al weinig voor een 60 cm schotel, dus of je LNB is niet goed of de schotel staat niet goed genoeg uitgericht.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Ik heb een Triax 88 cm. Op andere frequenties heb ik 20-30% meer dan op deze. Schotel is goed uitgericht. LNB is Inverto highline.

Op 11914H heb ik 14,3 dB (89%). Vreemd is dat ik om uberhaupt 12515H te ontvangen moet ik motor fijn afstelen maar dan heb ik 20% verlies op de rest maar dan is nog > 70% (op de rest) wat voldoende is. Alleen 12515H kan ik niet meer dan 7,5-8 dB krijgen.

Is dit probleem met de LNB?

post-40267-0-66565800-1440236365_thumb.jpg

post-40267-0-00600500-1440236377_thumb.jpg

aangepast door pilotbabo
Geplaatst:

Als je overtuigd bent dat de schotel + lnb goed zijn.... ik heb al verhalen gelezen met bepaalde Vu+ boxen dat er een condensator kan verlopen waardoor de ontvangst stevig onderuit valt. (Bedoel niet de bekende rode led condensator!)

Maar dat is eenvoudig uit te sluiten door er "even" een andere box aan te hangen vooropgesteld dat je die hebt of kunt regelen.

En als die zelfde effect vertoond weet je in elk geval zeker dat het ergens in connectoren, kabel, lnb of dish zit.

Geplaatst:

Van de Inverto Highline heb ik nog nooit gehoord, wel van de MTI High Line.
Gaat het om een enkele lnb of om een duo-lnb?
Het kan een slechte lnb zijn of een slechte verbinding in een F-connector.
Het eenvoudigste is eerst de F-connectors er even opnieuw aanzetten. Wel eerst de stekker uit het stopkontakt van de satellietontvanger.

Ik heb een DM800HD ongeveer 5 jaar oud.

Vreemd is ook dat probleem ontstaan is als ik terug ben van mijn vakantie. Daarvoor bestond dit niet.

Edit : Het lag aan F connector dat in DM800HD in gaat. Het schijt dat kontakt met de massa niet helemaal goed was. Ik heb hem een beetje steviger gemaakt.

post-40267-0-30865200-1440237138_thumb.jpg

aangepast door pilotbabo

Wil je de link verwijderen?

Een Inverto Black Ultra dus.

Waarschijnlijk slecht contact met de F-connector bij de lnb.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Tja, je zou niet verwachten dat het de F-connector is die binnen lekker droog zit, meestal die buiten in weer en wind zit. Maar goed, het was dus toch een slechte verbinding met de F-connector. Heb je het regenkapje van de lnb omlaag getrokken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...