Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik denk dat je beter kunt kies voor ,Inverto Black Ultra Twin Twin LNB,s

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

dit zijn de gegevens 

post-41606-0-58720400-1440240869_thumb.png

aangepast door smetje limb.BE

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x Gigablue HD Quad Plus  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1x Zgemma H7 Cabel en Sat openATV7.4 Ncam 15.2

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik heb 2 van deze LNB's op mijn beide schotels...

Ze staan er op van in het voorjaar 2009... nooit problemen gehad... Maar ik heb op die schotels ook nooit een andere LNB gehad om mee te vergelijken. Dus of ze "beter" of "slechter" zijn dan andere lnb's kan ik niet zeggen. Ik ben er in ieder geval tevreden over... ik kocht ze destijds samen met mijn CityCom Schotels in Duitsland.

post-39968-0-06992000-1440245887_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Dit is een hele goeie lnb vanwege de stabiliteit en de hoge kruispolarisatie van 25 db.

De meeste lnb`s hebben een kruispolarisatie van 22 db.

Dat scheelt 3 db is twee maal je selectiviteit van het schotel signaal.

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Nadeel van die lnb is dat die een hele korte nek heeft waardoor je niet het optimale brandpunt van de schotel op kunt zoeken.

Scheelt dat dan zó veel?  Meestal lees ik hier dat er aangeraden wordt hem gewoon in het midden te zetten...

En, misschien staat de brandpuntsafstand wel gewoon goed bij die lnb's?  Ik weet niet of dat berekend kan worden? waarschijnlijk wel...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Nee, Sverige, dat kan niet uitgerekend worden met de beperkte gegevens die de schotelfabrikanten beschikbaar stellen. Het is gewoon een kwestie de lnb dichter of verder van de schotel af te zetten en te kijken wanneer je het maximale signaal hebt.
Maar bedenk wel dat als je een lnb niet precies in het brandpunt van de schotel zet zoals bij een multirail, de behaalde kruispolarisatie ook zienderogen terug zakt

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bedankt, Sprietje... je kan het dus niet berekenen. Dan ga ik er maar vanuit dat hij "goed" staat bij mij... er blijft weinig anders over ;)

Een multirail heb ik niet, ik heb gewoon voor mijn 2 satellieten een aparte schotel. Zoveel meer kost dat niet, en het is makkelijker en beter.

Dat gaat oinderdaad erg hard met de kruispolarisatie, die blijft trouwens hetzelfde dat is de eigenschap en

specs dus de eigenschappen van de lnb.

Er wordt vaak ook beweerd dat de Inverto Quad beter zou zijn als de Invacom Quad maar een crospolarisation van > 30 db kan ik bij geen en h/v wideband lnb terug vinden, en de skew heeft dan ook veel meer invloed op

het signaal en de ber ervan.

Gisteren hadden we fikse regen buien en later op de avond heb ik tussen de buien door de net gekochte nieuwe Invacom Quad lnb op de Fibo 120 gezet  :D  en mooi dat ik nog steeds nilesat haden ook de 201 kwam heel zacht binnen.. 

De ber bij de meeste transponders blijft rond de 20 - 50 op de Technomate 5500 en dat is kwalitatief een fantastich signaal.

Hoe beter je kruispolarisatie hoe lager je ber (bit error rate) en hoe sneller je storingsvrij beeld hebt.

Vergeet niet dat de eenheid Db quadratich oploopt dus van 20 naar 22 db is 3 x en 22 naar 25 db is ook 3 x is al 9 x zoveel selectiviteit. Ga je dan naar 31 db heb je nog is 9 x is totaal 9x9 is 81 x zoveel selectiviteit ;)  ..

Dat komt dat elk signaal wat binnenkomt bijvoorbeeld een verticaal signaal altijd horizontale componenten in zitten en omgekeerd een soort overspraak van hv signaal. 

Normaal is die redelijk gescheiden en is er genoeg signaal over maar bijvoorbeeld zwakke signaalen gaan je h/v component steeds meer in elkaar overlopen waardoor je ber groter wordt en je vertikale signaal steeds meer in tegenfase komt te staan met je horizontale signaal waardoor het elkaar opheft en je dus geen signaal meer hebt of een beetje signaal en veel blokken, dat komt daar vandaan.

Hoe meer je die polarisatie uit elkaar trekt hoe beter je de zwakke signalen uit de feedhorn kan filteren en hoe selectiever je signaal is en je dus veel meer zwakke zenders pakt. het is niet de level of gain die het doet maar de kualitiet van het signaal.

Natuurlijk doet een goeie tuner meer om in de "lock" te komen, maar de basis is de kwaliteit van het signaal.

Vandaar dat men bij dx ook bezig is met omt (h/v splitser t stuk vanaf je feedhorn) die al een kruispolarisatie heeft van 31 db! en aan de h en v uitgang een single polarisatie lnb is aangesloten die nog beter zijn dan

de Invacom Quad maar waar meer voor komt kijken vanwege twee single lnb`s, voor h v en hoe je dat dan schakelt op je ontvanger die automatich h/v schakelt met 22 Khz. 

Nergens waar ik zoek in de clarcbelt kom ik nu nog blokken beeld tegen, ben er erg tevreden over.

Googel maar is op review Invacom Quad Nilesat en omt Smw en Norsat kan je mooi vergelijken, als je nog meer dx signaal uit je schotel wilt halen. ;)

aangepast door Phoenixx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...