Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste SAT-vrienden,

Na jarenlang via de in de TV(Panasonic) ingebouwde ontvanger te hebben gekeken eind vorig jaar een losse ontvanger (Kathrein UFS906) gekocht. Dit om in combinatie met een SAT>IP-server (Kathrein EXIP414) te kijken of dit goed werkt. Het werkte wel, maar de 906 was niet altijd even stabiel. FW-updates hielpen wel, maar echt stabiel werd het niet.

Bij m'n verdere zoektocht dus terecht gekomen bij de Linux-ontvangers en in het bijzonder de Vu Plus doosjes. Ik vond het een verademing mbt mogelijkheden en prestaties.

Dan komt natuurlijk de vraag welke image? Ik ben nog een beetje aan het heen en weer switchen tussen VTI en OpenATV. Ik neig naar VTI, maar daar zitten een tweetal zaken in die me niet bevallen. Het valt in de categorie muggenziften, maar toch. Ten eerste: als ik op de grote ronde knop op de afstandbediening (kanaal+/-) druk dan wordt de kanaallijst geopend, maar tevens wordt in de lijst al het vorige/volgende kanaal geselecteerd. Ik zou graag op het actuele kanaal blijven en met een tweede druk op de knop het vorige/volgende kanaal kiezen. Ten tweede wordt in de radio-modus die gitaarspeler getoond, ik zou graag een zwarte achtergrond/geen beeld zien. Ik heb voor beide zaken al de instellingen doorlopen, maar kan niet vinden waar ik dat kan aanpassen.

Tevens zou ik graag weer iets met SAT>IP doen en sinds de laatste versie zit er ook een SAT>IP client in, echter werkt die niet. Server wordt wel netjes gevonden, maar na een reboot en het instellen van de tuner helaas geen beeld.

Wie o wie weet raad.

Mvg,

Bert

Geplaatst:

Die Kathrein EXIP414 verdeeld de signalen in je IP net maar deze heeft natuurlijk geen decoder voor een paytv smartcard aan boord.

Ergo je krijgt een stream die niet gedecodeerd is.

Je kunt veel beter de VU+ DUO2 direkt gebruiken en deze laten streamen in je LAN of WLAN dan vangen de andere apparaten ( pc - tablet - phone - 2e receiver ) de gede-codeerde beelden en kunnen die weergeven

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Decoderen is niet het probleem, FTA-zenders doen het ook niet.

Met alleen de tuner actief die gekoppeld is aan de SAT>IP-client gebeurt er niets. Geen beeld en ook geen signaal. Zie bijlages. Het beeld is trouwens nog van de laatste keer met normale tuner.

Bij OpenATV werkt het trouwens ook niet. ;-(

Mvg,

Bert

post-77609-0-46197100-1440325089_thumb.jpg

post-77609-0-30970400-1440325556_thumb.jpg

post-77609-0-24560800-1440325562_thumb.jpg

post-77609-0-48464000-1440325571_thumb.jpg

Geplaatst:

Domme vraag misschien maar hoe kom je bij sat >ip cliënt setup ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

ok thanks

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...