Ga naar inhoud


Kan het nog zotter/gekker? Eerste kerstmarkt deed zijn deuren open. Zwarte piet


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi iedereen,

Terwijl we hier bij de 30 graden celcius zitten, is vandaag de eerste kerstmarkt opengegaan in onze provincie. Zo kan je in t- schirt en/of in zweet kerstmis gaan bewonderen, misschien wel met glu wijn ( weet niet juist hoe het geschreven is) in de hand.

Is dit niet wat overdreven?

2. Terwijl ik gisteren een panasonic tv aan het uittesten was en merkwaardig genoeg op die tv open uitzending gemist van nederland terugvond, even het programma trosvandaaag of zoiets bekeken van 20 augustus. Daar waren ze alweer bezig over de zwarte pieten discussie.

Kunnen ze die eeuwenoude traditie nu niet gewoon met gerust gelaten, of hebben mijn ouders mij dan iets wijs gemaakt dat zwarte piet zwart is door schoorstenen te kruipen. Wat heeft dit met verdrukking te maken?

We gaan naar een rare wereld. Of niet soms?

Zie al kindjes vragen: " mama waarom is die gele piet geel en enkele jaren geleden zwart?"

Euch... Ze hebben de geelzucht gekregen zeker?

En nu maar hopen dat al die chinezen gen keet komen schoppen naar die gele pieten. Want welke kleur gaan ze dan gebruiken? Blauw? Nee, want dan gaan ze vragen aan mama of ze bont en blauw geslegen zijn.

Noem ze dan vanaf 2016 indigo piet ipv zwarte piet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat een stomme zet vind ik 

ze moeten hun oude troep weer eerst kwijtgeraken zeker 

en waneer komt pasen dan  :sick:

dat is zeker niet normaal

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelfs was er verleden jaar discussie in Frankrijk, dat er geen kerststal meer bij de kerstboom ging mogen staan, omdat ze vonden dat in openbare plaatsen, het geloof neutraal moet zijn.

Dus weer stof genoeg, om over te praten/discussiëren/kibbelen, nu het gerechtelijk jaar (in België toch) bijna voorbij is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ik altijd voor de bouwvak onderhoud bij een bedrijf in Eibergen uit moest voeren.

Daar waren ze op dat moment altijd druk bezig om alle kerstversieringen te testen (je wilt niet weten hoe vaak ik daar jingle bells en santa is coming to home heb gehoord.

Dat was gewoon een pand zo groot als een bouwmarkt en met extra zware voedingen om al die lampjes, strips, lichtkettingen, bewegende en zingende poppen enz. uit te testen.  

Daar was het dus ook altijd kerstsfeer in hartje zomer met de airco volop aan omdat het anders niet vol te houden was met de hitte van al die lampjes.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En in de CD industrie werden rond augustus ook al de eerste kerstalbums geperst.

 

Het wachten is nu op onze Drs., die traditiegetrouw de eerste is om te melden op welke radiozender hij jungle bells gehoord heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een kerstmarkt voor (groot)handelaren zijn. Die moeten tenslotte op tijd beginnen met uitzoeken en bestellen.

Niets vreemds aan.

Nee, iedere particulier is er welkom, en leden van langs hier, zullen beslist wel weten over wie ik het heb. De stad begint met een d, maar verder ga ik niet, of ik bega een overtreding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wij zijn trouwens ook al volop bezig kaarsen te gieten voor kerstdag, en over een jaar of 2, waren we in juli al bezig met het verpakken van die typische kerstkoekjes voor vol au vent.

En ja, ergens hier in België, kan je nu al reserveren om te vieren voor oud naar nieuw. Kwestie van er vroeg bij te zijn.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...