Jürgen Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 Zoals ik al in een ander topic schreef heb ik vanmorgen IOS 9.0 Beta 3 zonder problemen geïnstalleerd. Nu viel mij op dat als ik op de iPad vanuit mail een link open zoals b.v. Sat4all Google Chrome wordt opgestart en niet zoals ik zou verwachten Safari. Nu ben ik pas van de week begonnen om Safari i.p.v. Chrome te gebruiken dus ik weet eigenlijk niet hoe ik dat zou moeten wijzigen, Ik wil immers vanaf nu Safari gebruiken en geen Chrome maar wil Chrome ook nog niet definitief verwijderen. Kan ik de standaardbrowser ergens vastleggen? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Puch Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 Safari is de standaard browser en dat kan je, bij mijn weten, niet zonder jailbreak wijzigen. Wat wel kan is apps installeren die een mogelijkheid ingebouwd hebben om links te open in een andere browser. Ik denk aan de apps Chrome, Gmail en Google maps. Als je in de Gmail app op een link klikt zal die open gaan in Chrome of als je in Google maps een e-mailadres aanklikt zal die open gaan in Gmail app Maar als je vanuit de standaard mail app van iOS op een link klikt zal die altijd in Safari openen. Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Jürgen Geplaatst: 24 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2015 (aangepast) Ja inderdaad, ik open de link vanuit de Gmail app en dat is inderdaad de reden waarom Chrome opstart. Zal dan ook maar naar de originele mail app overstappen, even kijken wat daar allemaal anders is. Het stomme is dat ik op de MacBook wel de originele mail app gebruik en als ik daar op een link klik opent natuurlijk Safari dus dat had ik ook wel zelf mogen bedenken 24 augustus 2015 aangepast door Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Puch Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 (aangepast) Het stomme is dat ik op de MacBook wel de originele mail app gebruik en als ik daar op een link klik opent natuurlijk Safari dus dat had ik ook wel zelf mogen bedenken Wel, om eerlijk te zijn klopt dat niet helemaal. Op je macbook kan je wel chrome of een andere browser als standaard instellen. Dan openen alle links vanuit eender welke app in chrome. 24 augustus 2015 aangepast door Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Jürgen Geplaatst: 24 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2015 .... en zo leer je elke dag weer wat erbij... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen