Ga naar inhoud


75 % signaal en 0 % kwaliteit


dejeeper
Ga naar oplossing Opgelost door dejeeper,

Aanbevolen berichten

De Eutelsat 28A wordt niet meer gebruikt voor de Engelse zenders dus het heeft geen zin om de schotel op zijn nieuwe positie uit te richten.

De zenders die eerst op de Eutelsat 28 op positie 28,5 oost hing, zijn allemaal overgezet naar de satellieten Astra 2E-F-G die tussen de 28,2 en 28,5 oost hangen.
En zoals ik nu nogmaals schrijf, kun je 138FTA-zenders ontvangen op de Astra 2G met een schotel van 90cm breed. Of je met je schotel van 80cm deze zenders niet kunt ontvangen weet ik niet. Volgens mij moet je toch wel een beetje ontvangst hebben anders zul je een iets grotere schotel moeten nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

hallo,

 

Het probleem is opgelost. De oorzaak was een slecht of niet schakelende DISeQC. Deze vervangen en alles werkt weer naar behoren.

Wat er precies niet goed werkte weet ik niet maar het probleem behoort tot het verleden.

Allemaal bedankt voor de hulp en de inbreng.

 

Prettig weekend,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd weer mooi om te horen dat het weer op gelost is,

[Je woont in een prachtige omgeving ]

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me ook wel voorstellen dat je in die omgeving te zwakke signalen heb om met een multi focus oplossing meerdere satellieten met één schotel te kunnen ontvangen, maar in post 1 was de locatie van TS nog niet bekend.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zwakke signalen vallen wel mee. Ik scoor redelijk hoog op alles schotels. De reden dat ik op de 23 een 1.60 schotel heb zitten is om ook een goede ontvangst te hebben bij slecht weer. Ik het het begin keek ik naar de 19 op een 60 cm schotel. 

De hoofdreden om met meerdere schotels te werken is het gemakkelijker kunnen uitrichten per schotel en ik nog steeds denk dat meerdere LNB's  op 1 schotel niet de maximum signaal sterkte oplevert. Ik maak gebruik van Inverto Ultra single LNB's en haal daar op de 23 graden een signaal sterkte van 92 % mee met ongeveer dezelfde waarde aan kwaliteit ondanks het verlies van de DISeQC.

Voor de kosten hoef je niet te kiezen voor 1 schotel, je moet alleen wel de ruimte hebben maar dat is hier gelukkig geen enkel probleem.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeg je nou Alex?

Er staat toch duidelijk in zijn avatar: Locatie Gårelehöjden (Näsåker)

Zie je niet op de mobiele versie.

post-40400-0-98799100-1441006902_thumb.jpg

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De hoofdreden om met meerdere schotels te werken is het gemakkelijker kunnen uitrichten per schotel en ik nog steeds denk dat meerdere LNB's  op 1 schotel niet de maximum signaal sterkte oplevert. Ik maak gebruik van Inverto Ultra single LNB's en haal daar op de 23 graden een signaal sterkte van 92 % mee met ongeveer dezelfde waarde aan kwaliteit ondanks het verlies van de DISeQC.

Voor de kosten hoef je niet te kiezen voor 1 schotel, je moet alleen wel de ruimte hebben maar dat is hier gelukkig geen enkel probleem.

 

 

Daar ben ik ook 100% van overtuigd dejeeper. Daarom doe ik ook slechts 1 satelliet per schotel. Het is makkelijker en beter denk ik, en izó veel duurder is het uiteindelijk  ook niet... bovendien heb je een schotel toch wel heel erg lang!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het bij de meeste mensen om het zicht gaat.
Stel je voor dat iemand 16 verschillende satellieten wilt ontvangen.
Koop je dan 16 losse schotels die je waarschijnlijk niet op je huis kunt plaatsen of koop je een WaveFrontier T90. Ik denk het laatste.
Alleen als een T90 niet voldoet omdat de schotel te klein is, ga je losse schotels gebruiken.
Maar zorg er dan ook voor dat je er een goede verlichting bij hebt, dan kun je ook in het donker genieten met een hapje en een drankje van je installatie zoals deze hobbyist.
 

post-60869-0-70830500-1441033496_thumb.jpg

post-60869-0-13873400-1441033503_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje een Digipower Moteck Motor SG-2100A gebruikt en dat werkte goed. Die heb ik overigens nog liggen en die wil ik binnenkort weer gaan gebruiken met een andere schotel. Het is redelijk goedkope oplossing (paar tientjes) als je meerdere satellieten wilt bekijken en het neemt geen extra ruimte in. Ik wil eens kijken wat er nog meer binnen te halen is aan signalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie ik daar Rini staan op dat dak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...