Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor iedereen die nog niet naar Win-10 wil i.v.m. de de privacy aantasting.

Ook Windows 7 en 8 gaat voorzien worden (of is dat al) van Microsoft spyware.

Het is me nog niet duidelijk hoe je het volledig kan uitzetten.

http://www.extremetech.com/computing/213183-once-more-with-tracking-microsoft-backports-privacy-invading-windows-10-features-to-windows-7-8

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Was eigenlijk al een beetje te verwachten, die Amerikanen moeten overal hun neus in steken tot groot ongenoegen van velen. Maar zolang ze de Europese wetgeving niet overtreden kun je daar weinig tegen doen. Ze sturen ook de check of je windows 7 legaal is niet meer en dan doel ik op KB971033, in plaats daarvan krijg je dus andere kadootjes onder je Windows 7 waardoor ze schijnbaar een heel prettig kijkje kunnen nemen in wat de computer en zijn gebruiker doet.

Daarom is het handig een Linux computer te hebben staan waarmee je kunt doen en laten wat je wilt :)

Geplaatst:

Ja, wat een arrogantie zeg,  en ze zijn wel degelijk in overtreding met de wetten in de E.U, er is het een en ander in voorbereiding om dit allemaal aan te pakken, omdat ze een niet Europees bedrijf zijn denken ze buiten schot te blijven, maar dat is buiten de waard gerekend, word vervolgd.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Misschien moet je je er eens in gaan verdiepen wat voor informatie nu werkelijk wordt verzonden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Waarom? Ik wil helemaal niet dat er informatie wordt verzonden! En als het dan echt nodig is dat het dan op mijn initiatief gaat.

En wat er verstuurd wordt daar is MS niet heel open over. Men is nog aan het kijken wat er over de lijn gaat. In ieder geval informatie over gebruikte programma's maar ook over bekeken afbeeldingen.

Alleen dat al is voldoende om het niet te willen :mad:

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst: (aangepast)

tjees wat een wellus nietus

Update (8/31/2015): This post originally reported that a firewall can’t be used to block the Windows connections that bypass the hosts file. There appears to be confusion on this point as to whether the ranges can be blocked on Windows 10 or not and conflicting reports on how the Windows Firewall treats such rules. We discussed the situation with Ars Technica’s Peter Bright, who has confirmed that these new connections can be blocked. Reports that they can’t be may have been confused or related to different OS settings.

je wordt er echter niet ook op gewezen dat je het kunt uitschakelen als jan met de pet.

ciao

ps

is dat ook een false positive?

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

je wordt er echter niet ook op gewezen dat je het kunt uitschakelen als jan met de pet.

Dan moet je wel alle berichtgeving hierover lezen. Ten eerste staat alle spyware standaard aan. Ongevraagd! Zoek zelf maar uit hoe je het uit kan zetten. Het lijkt alsof je al deze extra "features" ook gewoon uit kunt zetten. Maar dat blijkt een onjuiste aanname.

Geplaatst:

Heel veel info wat wordt verzonden is diagnostische info over update's, crashes, enz....  Dit soort info wordt in bulk verzameld en dan gaan dingen opvallen.... Programma x loopt vaak vast als dat en dat wordt gedaan. Ze analyseren echt je emailtje naar tante Mien niet.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Free antispy tool for Windows 10

O&O ShutUp10 means you have full control over which comfort functions under Windows 10 you wish to use, and you decide when the passing on of your data goes too far.

Using a very simple interface, you decide how Windows 10 should respect your privacy by deciding which unwanted functions should be deactivated.

O&O ShutUp10 is entirely free and does not have to be installed – it can be simply run directly and immediately on your PC. And it will not install or download retrospectively unwanted or unnecessary software, like so many other programs do these days!

Download: http://dl5.oo-software.com/files/ooshutup10/OOSU10.zip

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik neem aan dat jullie ook niets doen met Google en Facebook....

Integendeel, ook die worden hier streng aangepakt.

Daar zijn tools voor, en wat gezond beleid helpt ook.

01.png

aangepast door Tripleboy

Heel veel info wat wordt verzonden is diagnostische info over update's, crashes, enz

Dit kan je niet echt menen! Windows-10 wordt "gratis" weggegeven. Jij en ik weten dat gratis niet bestaat. MS kiest voor een ander verdienmodel en die bestaat er uit dat ze alles van je willen weten om dat te gelde te maken.

Dus de data die ze oversturen bestaat echt niet alleen uit diagnostische gegevens om een nog betere Windows te maken.

En als ze echt bezorgd waren geweest over mijn "user experience" dan hadden ze in de eerste plaats met hun tengels van de startknop afgebleven.

aangepast door winwiz

Geplaatst:

Dit kan je niet echt menen! Windows-10 wordt "gratis" weggegeven. Jij en ik weten dat gratis niet bestaat. MS kiest voor een ander verdienmodel en die bestaat er uit dat ze alles van je willen weten om dat te gelde te maken.

Dus de data die ze oversturen bestaat echt niet alleen uit diagnostische gegevens om een nog betere Windows te maken.

En als ze echt bezorgd waren geweest over mijn "user experience" dan hadden ze in de eerste plaats met hun tengels van de startknop afgebleven.

Waar schrijf ik dat ze alleen diagnostische gegevens oversturen?

Ze zullen zonder meer bijhouden wat voor soort programma's je gebruikt en hoe vaak enz....     Wat ze niet doen is complete emails en chatberichten en dat soort dingen oversturen.  Ik denk dat je  het kunt vergelijken met metadata zoals de telecom/internet providers ook doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...