Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

En wat wil jij hiermee zeggen? Waar denk je dat deze site van betaald wordt? We zijn grotendeels afhankelijk van reclame inkomsten. Er wordt dus een banner getoond. 

Als reclame al wil zeggen, we gaan je privacy aftappen en doorgeven, dan is het tijd voor een mentaliteit wijziging.

Het ene gaat niet samen met het andere, ook daar is de overheid formeel in, en niet gaan verzinnen dat alles de lading dekt.

Het Internet dient niet om mensen die er gebruik van maken ook daadwerkelijk in, al hun doen en laten te volgen, dit is iets dat men probeert op te dringen maar het staat in strijd met ekle EU wet/regelgeving.

Wel triest dat velen dit wel oppikken en over zich geen laten gaan, of hoe snel de massa zich laat indoctrineren, helemaal verkeerd en voor de toekomst een slechte ontwikkeling.

https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/online-privacy

http://www.wsj.com/articles/europe-wants-the-world-to-embrace-its-data-privacy-rules-1424821453

http://www.loc.gov/law/help/online-privacy-law/eu.php

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Everyone has the right to the protection of personal data.

Under EU law, personal data can only be gathered legally under strict conditions, for a legitimate purpose. Furthermore, persons or organisations which collect and manage your personal information must protect it from misuse and must respect certain rights of the data owners which are guaranteed by EU law.

Every day within the EU, businesses, public authorities and individuals transfer vast amounts of personal data across borders. Conflicting data protection rules in different countries would disrupt international exchanges. Individuals might also be unwilling to transfer personal data abroad if they were uncertain about the level of protection in other countries.

Therefore, common EU rules have been established to ensure that your personal data enjoys a high standard of protection everywhere in the EU. You have the right to complain and obtain redress if your data is misused anywhere within the EU.

The EU's Data Protection Directive also foresees specific rules for the transfer of personal data outside the EU to ensure the best possible protection of your data when it is exported abroad.

http://www.datapanik.org/2013/02/22/het-gaat-de-foute-kant-op-met-onze-privacy-in-europa/

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Volgens mij ben je gewoon paranoïde wat dit betreft.  Je ziet spionnen achter elke boom. De betreffende melding gaat gewoon over een advertentie die geserveerd wilde worden.

post-45009-0-99082700-1441450293.png

Sat4all maakt gebruik van advertenties om de kosten te dekken. Niets meer en niets minder.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Het gaat niet over dit alleen, zo snugger zal je nu ook wel zijn.

Besef eindelijk eens wat google allemaal doet als je eenmaal met ze verbonden bent.

En ik kijk niet alleen vanachter bomen (domme opmerking), maar wat er in de realiteit gaande is, en daar sta ik niet alleen in.

http://computerworld.nl/it-beheer/75146-9-manieren-om-persoonlijke-ads-te-blokkeren

Volgens bent u gewoon een goedgelovige die veel te veel slikt en toelaat.

Wees op je hoede, want er komen drastische maatregelen om al die uitstulpingen in te perken.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150420_01638764

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150401_01610089

Ook forums die zonder toestemming of medeweten van de gebruikers gegevens doorsturen zullen op de vingers getikt worden.

Doen of je neus bloedt zal geen zoden meer aan de dijk brengen.

aangepast door Tripleboy

Geplaatst:

Hoe meer mensen zich verzetten tegen de schending van hun privacy, hoe groter de kans dat de politici en Facebook zullen luisteren. Rob Heyman: ‘Een klacht indienen kan het best bij de privacycommissie. Jammer genoeg kan dat nog niet in groepsverband. ‘

‘Bij het Europees Hof is nu een proces van start gegaan dat door een Oostenrijkse internetgebruiker is opgestart’, zegt computerprivacy-expert Bart Preneel (KUL). ‘Vier jaar heeft het geduurd voor de klager zo ver geraakte. Het probleem is dat Facebook om de zes maand zijn eigen systeem aanpast. Die voortdurende evolutie kan een juridische klacht nooit bijbenen.’

Toch is er ook hoop: de Europese Commissie sleutelt momenteel aan een nieuwe regeling om privacyschendingen te bestraffen. De wet zou volgend jaar moeten klaar zijn.

‘Nu zijn de boetes veel te licht’, aldus Bart Preneel. ‘100.000 tot 1 miljoen euro, dat is peanuts voor een gigantisch bedrijf als Facebook of Google. Het voorstel is dat de boete een percentage zou zijn van de globale omzet van het bedrijf. Van 2 tot 5 procent. En dat doet natuurlijk wel pijn.’

Geplaatst:

Als het gewoon gaat om reclame, om de site deze hier te onderhouden geen probleem.

Als je post op vele site's, en je gaat daarna naar google, kom je er bijna direct op terug.

Of dit door mijn pc gedrag komt, of door weet ik niet wat, kan je bij google soms beter een sat4all artikel vinden, of op de zoekknop hier. Handig, voor bepaalden, maar net niet, voor anderen.

Er is al miljoenen verlies omdat mensen adblockers gebruiken. en daar zullen we op één of andere manier het gelach van betalen.

Webmasters zullen bezoekers moeten weren, als ze de sponsor reclame niet doorlaten, of nog erger.

bvb error 404 page not found omdat ze het niet meer kunnen betalen en opdoeken.

Of misschien wel, dat het internet peperduur zal komen, en om toegang te hebben op een site, een woord sturen naar een verkort nummer, waar je na afname van X euro op je gsm rekening, je een tijd toegang krijgt op de site.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Er zal een onderscheid komen tussen reclame en het jatten en doorverkopen van je gegevens, en wie bv mijn gegevens doorverkoopt aan derden zonder mijn toelating zal een strafbaar feit plegen.

Trouwens als ze met je gegevens geld verdienen mag de eigenaar ervan daar ook best zijn deel van opeisen, wisselwerking dus.

Dat er miljoenen verlies zou zijn is lulkoek hoor, het is alleen maar extra centen neuken van deze bedrijven die op de grens van het toelaatbare opereren, in de USA is dit tot op heden toegestaan, in de EU is het in strijd met de regelgeving, omdat ze een buiten de EU geregistreerd bedrijf zijn zijn tot op heden buiten schot weten te blijven, maar daar komt dus verandering in met mega grote boetes, die sommige van deze op hun huisvesten zullen doen daveren.

Geplaatst:

Op deze site, laat ik bewust reclame door, omdat ik er iets voor terug krijg. Mocht ik telkens een vakman moeten raadplegen of laten komen, ging mij dat ook een aardig wat gekost hebben. Dus hier zie ik dat, dat ik in ruim voor doenbare reclame heel wat terug krijg.

Wat niet kan, maar we dwalen af, is dat allerhande spyware, mijn computer binnendringt, en dat er overal te pas en te onpas een venster tevoorschijn komt met reclame. En helaas, komt dit niet alleen meer door bepaalde software te downloaden, maar gewoonweg door een site te bezoeken, die automatisch van die zooi naar je computer brengen.

Maar als die pest te groot komt, bij windows, dan misschien toch wel even denken aan een alternatief.

Toch heel wat fabrikanten zijn bereid drivers en software te (laten) ontwikkelen die werken op linux.

Heel wat mensen zijn sceptisch en negatief over linux, totdat je ze verteld, wat ze in huis hebben, waar ze (gedeeltelijk) linux in gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De Amerikanen willen alles weten daar hebben ze ook alles voor over gaat het niet goedschiks dan maar andersom, het land waarin ze leven is niet eens van hun.

Ik denk dat men er weinig aan kan doen aan het spionage verhaal van de Amerikanen, wordt het ene verboden verzinnen ze wel weer een andere nieuwe manier om je info te vergaren. Stoppen doe je het in ieder geval niet meer want het is al te ver heen allemaal. Dat had heel veel jaren geleden al onder de loep moeten komen.

Wil je hier vanaf stop dan het gebruik van ALLE Amerikaanse software en besturings systemen, en dan is het nog maar de vraag waar ze nog meer hun neus in hebben gestoken.

Mij boeit het verders allemaal niet zo veel meer, ze doen maar. Je wordt toch van alle kanten in de gaten gehouden dus ook door de EU en deze hebben ook hun dubbele agenda.

Ik denk dat een hutje op de hei het enige alternatief is, of misschien zelfs dat niet meer.

Geniet maar gewoon met een biertje met de zon op je bol, meer kun je er toch niet meer van maken.

Geplaatst:

Van Google en bijvoorbeeld Facebook is het bekend dat ze zo veel mogelijk van je willen weten en dit doorverkopen aan derden om "afgestemde" advertenties te kunnen laten zien en wie weet wat ze meer doen.

Nu hoef je daar nog niet zo'n probleem mee te hebben. Ik zie liever een advertentie die dan afgestemd is op mijn interesse gebied dan dat ik iets krijg voorgeschoteld over het kopen van BH's om maar iets te noemen. ;)

Om even echt on topic te blijven...   Microsoft verzameld telemetrie gegevens. Dat is heel iets anders. Op afstand kijken hoe alles loopt onder de motorkap.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ja, zo geven ze het kind een naam, maar de ingebakken arrogantie van de Yanks kennende geloof je daar best geen bal van, op de lange duur keert het zich toch tegen hen.

Geplaatst:

het land waarin ze leven is niet eens van hun

Nu sla je toch wel een beetje door hoor!

Van Google en bijvoorbeeld Facebook is het bekend dat ze zo veel mogelijk van je willen weten en dit doorverkopen aan derden om "afgestemde" advertenties te kunnen laten zien en wie weet wat ze meer doen.

Dat is precies wat MS nu ook gaat doen. Ik heb gisteren een nieuwe laptop voor mijn zus van Window-10 voorzien en alles van MS zorgvuldig doorgelezen. Telemetrie is maar de helft van het verhaal.

Wat mijn interessegebieden zijn gaat ze ook helemaal niets aan. Doe mij dan maar zo'n leuke juffrouw in BH. Komt nog behoorlijk dicht in de buurt van mijn interesses :D

Overigens zie ik het liefst helemaal geen reclame op internet. Dat is heel goed mogelijk. Zo is het ook heel lang geweest.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Nu hoef je daar nog niet zo'n probleem mee te hebben. Ik zie liever een advertentie die dan afgestemd is op mijn interesse gebied dan dat ik iets krijg voorgeschoteld over het kopen van BH's om maar iets te noemen. ;)

goed gevuld zie ik die advertenties graag winwiz :grin:

on Topic

mooie samenvatting, maar die Tweackers Tip is al van JULI

pff - je privacy is dus al gecorrumpeerd.

maar wat zou het, allemaal als je op windows 7,8 en 10 app's installeert die nog erger doen aan privacy aantasting dan je Operating System zelve

(het kind met het badwater weggooien)

En Ook Enkel Surfen op Inernet laat jou sporen na. (maar dat is een herhaling van andere berichten)

Hoe voorkom je dat OOK koopwaar wordt?

Moet je de EULA teksten vooraf gaand aan het installeren allemaal gelezen hebben en dan begrepen hebben?

veel te lastig

gewoon doen

Er zijn genoeg consumenten vertegenwoordigingen en volksvertegenwoordigingen die de handschoen opnemen en voor ons naar

het Gerechtshof gaan > klik de HvJEU

hen (de vertegenwoordigingen) porren is in ieder geval zinvol

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Ik denk dat dit wel een interessant draadje is.  http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644540

Vooral dal lijstje om je  HOSTS file aan te passen. Wat een waslijst!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...