Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zodra mijn aangepaste Satenne R2 klaar is die zoals hier ondertussen al wel bekend is bij mij op de vrachtwagen staat, zal er niet 1 maar zullen er 4 lijntjes van de antenne naar de ontvanger gaan.

Nu is het zo dat gaten boren bij mij in de vrachtwagen, not done is, en de stuurkabels, en de huidige (1) coax door een chassisbalk lopen om zo in de cabine binnen te komen. 4 "normale" coax kabels door die balk heen gaat niet lukken, dus de oplossing zou zijn dat ik daar RG179 gebruik.

Wie kan me hier zeggen wat zo een beetje de haalbare maximum lengte is om zonder problemen aan kastje kijken te doen?

Nu heb ik een zeeeeeeeeeeeeeer korte tijd een Satenne Snipe in gebruik gehad, maar die is om "bagger" redelijk vlug weggehaald, en die had een RG179 kabel van om en bij de 5m, en wat dat betref liep dat wel ok.

Maar, nu zou het ongeveer een 8m zijn.

Dus, zoals gevraagd, iemand die me hier kan inlichten?

Met dank,

Dd

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Demping is 78 dB op 1 GHz bij 100 meter.

Bij een lengte van 8 meter zou je geen problemen mogen hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat is mooi, en vooral vlug gereageerd.

Ik hou van het resultaat van het antwoord, en heb gelijk een bijkomende, zodat ik in de toekomst zelf een beetje kan nakijken wat ok is of wat niet.

Welk is zo een richtgetal per meter in deze om te weten dat deze wel of juist geen problemen gaat opleveren wat verlies/ontvangst aangaat?

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

Je zal moeten kijken naar de demping in het frequentie bereik tussen 950 en 2.150 MHz.

Die wordt opgegeven in dB per 100 meter of soms per 100 feet. (ongeveer 30 meter).

20 tot 30 dB demping mag geen probleem opleveren, de mf versterking van je LNB bedraagt 50 en bij sommige Inverto modellen zelfs 60 dB.

Bedenk wel dat hoe hoger de frequentie, hoe hoger de demping.

Normaal wordt dit gecompenseerd omdat de LNB op hogere frequenties een wat hoger signaal uitstuurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik ga uit an deze gegevens.

http://www.datasheets.pl/coaxial_cables/RG179.pdf

8 meter kabel in een vrachtwagen, bij een lengte van 5 meter heeft het tot tevredenheid gewerkt, bij 8 meter zal het dan nog steeds werken.

Alternatief kan je deze kabel alleen voor de doorvoer in de chassis balk gebruiken, maar of de extra connectors niet meer verlies gaan opleveren?

Geplaatst:

Die kabel geeft  meer verlies 78.7 1GHZ 100M  dan een paar connectors.

Dus alternatief is koka 797 Hirschman.

Hallo,

Ik ben zeker dat het u gaat met de beste bedoelingen raad te geven.

Doch, lees even hogerop dat het hier een coax dient tezijn van 2,54 mm, en niet eentje van 5,20 mm

• Moderator
Geplaatst:

We hebben het over een totale lengte van 9 meter, dus een demping van maximaal 20 dB.

Mag dus geen enkel probleem zijn.

Geplaatst:

Dan gaan we er voor.

Bedankt,

Dd

Geplaatst: (aangepast)

Zoals je in de specificaties kunt lezen heeft deze coaxkabel alleen al op de middenader een weerstand van 828 Ω/km.
Als je dat vergelijkt met bijv. Koka 799 dan is dat maar 18Ω/km. Dat is maar liefst 46 maal zoveel. Dan kun jij wel slechts een stuk coaxkabel van 8 meter gebruiken, maar dat komt overeen met een stuk normale coax van 8x46=368 meter.

Bedoelen ze met conductor de totale weerstand van middenader en vlechtmantel, dan is de weerstand van Koka 799 33Ω/km. Dan is het nog 25 maal zo veel en zou de weerstand overeen komen met een normale coaxkabel van 8x25=200 meter.

Als jij denkt dat dat goed gaat werken zou ik zeggen, neem lekker die coaxkabel van slechts 2,5mm diameter buitenwerk.
De diseqc-switch zal niet meer schakelen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Die Koka 799 gaat dat wel doen? Zo ja, en met grotere zekerheid, geen probleem, dan ga ik liever daarvoor.

Vlug even gaan kijken naar die 799,

Maar hier zie ik dat die kabel dan weer 6,2mm doormeter heeft.

Daar kan ik dus niet mee, door de opening die ik ter beschikking heb om kabels door te voeren zit ik aan het max als ik 4 stuks van 2,54mm neem.

aangepast door Denisdaf

• Moderator
Geplaatst:

Even voor de goede orde, het heeft al gewerkt met een kabellengte van 5 meter, de vraag is of die extra 3 meter wel of niet problemen gaat opleveren.

Geplaatst:

1 gebruik ik voor het lezen van het signaal door de sturingsunit.

2 voor de aansluitingen op een VU+Solo² die allerlei zaken opneemt;

En de vierde om eventueel naar iets anders te kijken via een Sab titan 4800 mini.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen