Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2015 Moderator Geplaatst: 4 september 2015 Ja, dat ben ik met je eens. En het is kabel die ik niet in een huisinstallatie zou gebruiken. Maar gezien de korte afstand ga ik ervan uit dat het toch gaat werken. Alternatief is de dunne kabel alleen voor de doorvoer te gebruiken en daarvoor en erachter te verlopen naar dikkere kabel. Maar dat zou per kabel 2 koppelstukken en 4 f-connectors extra aan verbindingen betekenen, en dat in een vrachtwagen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mrbeam Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Is Unicable een optie? Inverto heeft 2 modellen, met 1 of 2 legency uitgangen. De vu solo2 is hiervoor geschikt, de SAB weet ik niet. Ik heb natuurlijk geen idee waar die sturingsunit zich bevind. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Is Unicable een optie? Inverto heeft 2 modellen, met 1 of 2 legency uitgangen. De vu solo2 is hiervoor geschikt, de SAB weet ik niet. Ik heb natuurlijk geen idee waar die sturingsunit zich bevind. De sturingsunit bevind zich buiten in een box om hem voor de regen te beschermen. Bij normaal gebruik bevind die zich binnen in bvb een camper. Maar de coax die daarvoor gebruikt wordt zit samen met 12 andere aders in een kabelboom. Door het feit dat daar al een gezegende dikke door ontstaat, mede door het feit dat aan beide uiteinden gebruikt wordt gemaakt van een Molex Jr mini fit met 10 contacten stekker kan die sowieso niet door de chassisbalk heen. Vanaf die sturingsunit vertrekt ook opnieuw een coax-aansluiting die normaal naar de ontvanger gaat. Coax aansl links is uit naar ontv, coax aansl rechts is sign van LNB RJ 11 is aansl die van bediening komt. Molex 4 pin is stroomtoevoer en autoclose indien motor wordt gestart. Molex 10 pins gaat van deze stuurunit naar de antenne op het dak. Weet bij deze dat in de dikke kabelboom dus 10 kopergeleiders zitten, 4 @ 1,25mm² en 6 van 0,75 mm². Daarbij de 2 1,25 mm² voor de spanning, en een 0,75mm² voor de autoclose. Tevens 3 coax 2,54mm geleiders, en ook nog een een 2 paars telefoon snoer die via de RJ 11 de gegevens van de bediening naar deze stuurunit brengt. Dit is om het geheel op te starten, te sluiten, maar evengoed om eventueel handmatige bevelen te geven om zo handmatig te sturen. Nu, De aansluit voor de coaxiale verbinding van deze kast naar de antenne is een coax 2,54mm., maar tevens gaat er een coax van deze sturing verder naar de ontvangen. Deze zou ik bij wijze van "indien echt nodig" niet nodig hebben. Blijven er dus 4 coax verbindingen nodig om de VU+ (2 ing) en de Titan 4800 (1 ing) van signaal te voorzien. Alles heeft tot bedoeling via de VU+ 2 programmas gelijktijdig te kunnen opnemen, en eventueel via de Titan een ander te kunnen bekijken. Reden van deze 2e ontv om "eventueel" te kijken is dat afh van wat er opgenomen wordt, ik natuurlijk met de kans zit dat de derde zender misschien niet te bekijken valt door de begrensde mogelijkheden van mijn 2 tuner VU+. Om één en ander aan vragen wat betreft amaai en dat in een truck, en waarom en dit en dat geluik te beantwoorden, ja, ik heb zeeeeeeeeeeeeeeeeeer veel tijd welke ik gewoon vele uren stilsta op laad en losplaatsen. UUUUUUUren. ls je weet dat ik dan 's nachts nog 11 uur moet stilstaan, kan je begrijpen dat ik de tijd die in niet aan het rijden ben graag ingevuld zie. Ik verzamel namelijk zeer veel aan tv uitzendingen. En, daar komt ook veel edit werk bij kijken. Dus, ipv thuis alles op te nemen, en het weekend te zitten editten, kan ik reeds een groot deel "onderweg" doen, en met ready to stock thuiskomen. Wat de stuurcapaciteit via deze coaxkabels van 2,54mm betreft zit ik nu zo te denken, dat is minder belangrijk. Eens de switchen op hun positie staan moeten die normaal niet herzet worden, daar de opnames normaal op één en canvas gebeuren. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 september 2015 Moderator Geplaatst: 5 september 2015 Maar waar haal je die 4 aansluitingen op de antenne vandaan? Er zal maar een antenne aansluiting op de LNB zitten en die is op dit moment met de uitricht ontvanger verbonden en daarna via de doorlus met je ontvanger. Zelfs als je de bestaande LNB vervangt door een Quad LNB kom je nog een aansluiting te kort. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Unicable is geen optie.Om te beginnen kan de besturingsunit daar niet mee overweg.Ook de SAB Titan 4800 mini kan niet met Unicable overweg.Maar beste Denisdaf, je wilt dus twee zenders kunnen opnemen en een derde nog kunnen bekijken. Dat moet dan wel allemaal van dezelfde satelliet zijn neem ik aan.
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Maar waar haal je die 4 aansluitingen op de antenne vandaan? Er zal maar een antenne aansluiting op de LNB zitten en die is op dit moment met de uitricht ontvanger verbonden en daarna via de doorlus met je ontvanger. Zelfs als je de bestaande LNB vervangt door een Quad LNB kom je nog een aansluiting te kort. Dat is inderdaad zo. De aansluiting van de lnb naar de sturing gaat nadien terug UIT de sturing om zoals je aangeeft naar de ontvanger te gaan. Origineel zijn deze antennes verkocht met enkele, dan wel met monoblock dubbele LNB 4,3°. Voor ontvangst Astra 1 en Astra 3. In dezemonoblock lnb zit een interne schakelaar. Nu, heb ik er een quad LNB opgezet, en heb ik dus 4 aansluitingen. Zoals de antenne uit de fabriek kwam zat er 1 coax van 2,54 mm van de LNB nvia de LNB arm naar het inwendige van de motorkast, en van daar naar buiten waar de aansluiting via de genoemde kabelboom naar de stuurunit ging. In weze blijft dat zo, maar, er moeten 3 coaxkabels bijkomen van de LNB naar buiten. Die gaan dan zonder de stuurunit te passeren naar binnen in de truck om daar zoals reeds uitgelegd op de bedoelde ontvangers te worden aangesloten. Dus, vroeger 1 coax die via de stuurunit naar de ontvanger ging, die gaat dus vanaf nu enkel naar de stuurunit om de uitrichting te doen. De 3 andere gaan vanaf de motorkast naar de ontvangers. Nu, daar de doorgang in de as waar de coax door MOET echt maar 4 stuks van 2,54 mm aankan moet ik daar met de genoemde kabels werken. En, ook verder naar binnen toe omdat ik daar met de chassisbalk zit welke op zich wel dikkere kabels aankan, maar de reeds aanwezige verluchtings, cq antiroestbehandelingsgaten, me geen mogelijkheid geven daar de stroomdraden, en nog eens 4 coaxkabels van grotere mm² te gebruiken. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 (aangepast) Unicable is geen optie. Om te beginnen kan de besturingsunit daar niet mee overweg. Ook de SAB Titan 4800 mini kan niet met Unicable overweg. Maar beste Denisdaf, je wilt dus twee zenders kunnen opnemen en een derde nog kunnen bekijken. Dat moet dan wel allemaal van dezelfde satelliet zijn neem ik aan. Niet noodzakelijk. De belangrijkste (dus om op te nemen kunnen bvb van Astra 1 of 3 zijn, en de derde van Astra 2, omdat juist de te bekijken via de titan gaat lopen. Dus zelfs meestal FTA. In de VU zit dus een dubbele tuner, en die kan zonder problemen de 2 kanalen aan die ik wens op te nemen. Thuis doe ik zelfs 4 op de VU+solo² en nog eens hetzelfde op de VU+Duo². 5 september 2015 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 (aangepast) Hierboven zoals het normaal wordt aangesloten. En dat blijft ook zo. Bijkomend is echter dat de ene coax die uit de motorkast komt en naar de naar de IN van de stuurunit gaat er 3 broertjes bij krijgt. Die gaan dan natuurlijk niet naar die stuurunit, maar rechtstreeks naar de ontvangers. Daar ik 3 signaalbronnen wens te hebben, kan de uitsignaal naar ontv, weggelaten worden. En, is de bedoeling de 3 resterende aan een triple, met 4 uitgangen te gaan gebruiken om als signaalgever naar de ontvangers te gaan fungeren. 5 september 2015 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Ik begrijp dus dat je een triple-lnb met vier aansluitingen gaat gebruiken.Gaat dat wel goed komen? Als de antenne omhoog komt, zal de lnb tegen de draaieenheid aankomen. Je kunt natuurlijk de rubber aanslag hoger maken, maar dan kan de schotel weer niet plat.
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 De ganse motorkast is aangepast. Het deel dat naar achteren is gericht is weg. Dus zoals op de afb die je gebruikte, alles voor de bevestiging is weg. Er staat een Triax 78 met bijhorende arm op, en de aansluitingen zitten niet meer onderaan in een verzonken plek, maar daar waar het deel van de motorkast weg is. Daardoor is het onderste van de trio LNB reeds naar boven aan het gaan op voor het moment dat deze de kast zou raken. Daar de bodemplaat van de antenne, ook een coupure kreeg, en, deze met de rand op het einde van de cabine zit, is alles uit de weg om zoals gezegd de body van de LNB te laten passeren. Vanaf de LNB vertrekken momenteel 4 coax kabels die dus veel te dik zijn om via de normale weg naar binnen in de motorkast te komen. En, daar ik dus nog wachtende ben voor de juiste connectoren voor de RG 179 gaat de coax over naar Rg 179 vooraleer in de motorkast binnen te gaan.komt natuurlijk verandering in zodra de nodige connectoren en voldoende RG 179 zijn aangekomen. Daar Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Oeffff... een triple-lnb op een Triax 78.Dat kan in Nederland net maar als je verder naar het zuiden gaat echt niet meer omdat de ontvangsthoek tussen de satellieten dan groter wordt.Of ga je deze schotel alleen in Nederland gebruiken?
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 (aangepast) Oeffff... een triple-lnb op een Triax 78. Dat kan in Nederland net maar als je verder naar het zuiden gaat echt niet meer omdat de ontvangsthoek tussen de satellieten dan groter wordt. Of ga je deze schotel alleen in Nederland gebruiken? Ik heb de ervaring dat het perfect werkt vanaf het noordelijkste noorden van Nederland, tot Marseille. Het kan in het minst gunstige wel eens zijn dat ik even moet gaan bijdraaien, maar zoals gezegd, op deze schotel, met deze LNB eerst op een buis op de auto getest, en ok bevonden. Wat naar het oosten gaan met deze installatie is het ook ruim voldoende daar ik meestal niet verder naar het oosten ga dan 13°30'. Meest noordelijke plaats waar deze opstelling ( zonder motortoestanden dan wel) is getest is Brande Denemarken. 55° 55' En, wat de hoek betreft, na ondervinding, en destijds ook bewering van Mobiltech ( fabrikant satenne ) met de monoblock 4,3° in het uiterste zuiden van Europa geen probleem. 5 september 2015 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Ha, ha, ha."En, wat de hoek betreft, na ondervinding, en destijds ook bewering van Mobiltech ( fabrikant satenne ) met de monoblock 4,3° in het uiterste zuiden van Europa geen probleem."En was dat dan ook met een Triax 78?Je gaat nu toch echt alles door elkaar halen.Tja en naar het noorden wordt het alleen maar gunstiger met een Triax 78.En in het zuiden gaan middelen tussen twee satellieten dat kan maar dan is de derde toch niet meer te gebruiken.
Denisdaf Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Ha, ha, ha. "En, wat de hoek betreft, na ondervinding, en destijds ook bewering van Mobiltech ( fabrikant satenne ) met de monoblock 4,3° in het uiterste zuiden van Europa geen probleem." En was dat dan ook met een Triax 78? Je gaat nu toch echt alles door elkaar halen. Tja en naar het noorden wordt het alleen maar gunstiger met een Triax 78. En in het zuiden gaan middelen tussen twee satellieten dat kan maar dan is de derde toch niet meer te gebruiken. Inderdaad Mobiltech beweerde dat met de originele vierkante schotel, maar de ervaring was wel telkens met de triax 78 hoor Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen