Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De originele schotel is 68x68cm en die schotel gedraagt zich als een Triax 64 die ook 68cm hoog is. Daar past een duo-lnb prima op ook in het zuiden van Europa maar op een Triax 78 wordt het een ander verhaal. Dan komen de signaalbundels van de drie satellieten een stuk verder uit elkaar te liggen.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Hulde voor het experimenteren, leuk om op verschillende plaatsen van Europa de ontvangst mogelijkheden te testen.

Ik zie alleen een groter probleem bij het steeds waterpas zetten van de vrachtwagen i.v.m. de skew.

Of is de opstelling cardanisch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De originele schotel is 68x68cm en die schotel gedraagt zich als een Triax 64 die ook 68cm hoog is. Daar past een duo-lnb prima op ook in het zuiden van Europa maar op een Triax 78 wordt het een ander verhaal. Dan komen de signaalbundels van de drie satellieten een stuk verder uit elkaar te liggen.

De resultaten van die triple LNB zijn nog beter op een 78 dan op een 64 van Triax.

Ik zou hier een link kunnen plaatsen waar die gegevens te zien zijn, maar dan gaat hij weggehaald worden omdat hij gemaakt is door een satboer.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Hulde voor het experimenteren, leuk om op verschillende plaatsen van Europa de ontvangst mogelijkheden te testen.

Ik zie alleen een groter probleem bij het steeds waterpas zetten van de vrachtwagen i.v.m. de skew.

Of is de opstelling cardanisch?

Horizontaal plaatsen is niet zo een probleem.

Ik kan de truck in 1 richting perfect waterpas zetten, en dat zo houden.

De andere richting zoek (ervaring) een beetje uit zodat ik daar reeds waterpas sta.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Sprietje,

Mag ik hieruit een beetje besluiten dat ik beter zou zijn met een Triax 64 op mijn Satenne base dan met de gebruikte 78 cm Triax?

Geplaatst:

Wil je de schotel ook in wat zuidelijkere regionen gebruiken zoals Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zuid-Frankrijk in ieder geval wel. Daar gaat een triple-lnb op een Triax 78 niet werken, wel op een Triax 64.

Maar kun je de originele schotel niet gebruiken, die van 68x68cm. Daar moet het ook op gaan.

Geplaatst:

Wil je de schotel ook in wat zuidelijkere regionen gebruiken zoals Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zuid-Frankrijk in ieder geval wel. Daar gaat een triple-lnb op een Triax 78 niet werken, wel op een Triax 64.

Maar kun je de originele schotel niet gebruiken, die van 68x68cm. Daar moet het ook op gaan.

Originele schotel heb ik juist weggehaald omdat die al problemen gaf met de monoblock duo.

Daartegenover een 64 er op zetten is een kwestie van enkele eurokes, en 10 minuten werk.

Ik ga het enkele weten uitproberen, eventueel tijdens de komende weekend kleine aanpassingen doen, en dan na evaluatie kijken wat ik doe.

78 cm houden of 64 cm er op.

En binnen 3 weken alvast eerst naar de Algarve om daar het mogelijke uit de zaken te halen.

Ik zou zeggen kom eens af, de Sagres en super bock staat koud.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen