Ga naar inhoud


DVB-T opgenomen bestand


tuxken

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik heb vroeger nog televisie via satelliet gehad met een dreambox decoder maar nu al enkele jaren tv via proximus.

Omdat ik onlangs verhuisd ben en ik weer de mogelijkheid heb om een schotel of DBV-T antenne te plaatsen graag jullie mening omdat ik er dus al enkele jaren 'uit' ben.

 

Ik woon op een 10km van de franse grens (Koksijde), 5° verdiep met vrij zicht en ga er dus vanuit dat ik met een buitenantenne de signalen van de antenne van Duinkerke gemakkelijk kan ontvangen.

 

Ik heb enkel de franse TNT zenders nodig, dus vermoed ik dat DVB-T de goedkoopste oplossing wordt.

 

Maar ik vroeg me af of er een twin tuner bestaat ( mijn vriendin is niet zo handig in IT ) voor DVB-T waarbij de opgenomen bestanden de naam van de titel serie/programma bevat. 

Ik meen me te herinneren dat dit vroeger een timestamp met de zendernaam was en je dit manueel steeds diende te hernoemen naar een bruikbare naam. Kent er iemand zo'n ontvanger ? Het liefst een enigma ontvanger (ben linux admin) waar ik 2 DVB-T tuners kan plaatsen.

 

En een tweede vraag, is een EPG van 14 dagen (nog) mogelijk via DVB-T/satelliet met plugins ?

 

Indien DVB-T niet voldoet kan ik desnoods vrij gemakkelijk een schotel plaatsen met een kaart van TNTSAT of FRANSAT of desnoods Télésat.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwere tv's hebben meestal dvb-t, daar kan je al beginnen zien.

Je schrijft, dat je eventueel een schotel kan plaatsen. In U geval zou ik dan een linux kopen waar je extra insteektuners kan plaatsen. Bvb dvb-s en dvb-t. Je kan dan alvast starten met dvb-t en mocht je de sat microbe te pakken hebben, heb je alvast al de ontvanger. Met de ontwikkelingen, koop je best eentje met een of meerdere ci slots. Helaas is de ontvangst van tnt op een linux niet gegarandeerd, en ik weet niet of fransat daar op gaat. Er zouden wel alternatieve modules zijn, maar ja: vandaag werkend morgen geen beeld.

En ik twijfel of je hier support mag geven op programeerbare ci modules, ook al bevatten die geen key's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voorproefje van de kanalen die je kunt ontvangen met TNT Frankrijk.
Enkele zenders zijn gecodeerd, maar de rest is allemaal FTA en behoorlijk van kwaliteit.
Voor Duinkerke moet je de kanalen kiezen van Mont Des Cats.
 

Satfeeds-DX

post-79750-0-23604300-1441397754_thumb.png

post-79750-0-59660600-1441397755.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duinkerke gaat niet veel problemen geven. Bouvignies zal moeilijker zijn , maar als je op het 5° verdiep woont en met een goede antenne en versterker , kan het. Bovendien heb je het voordeel dat de richting voor beide zendmasten praktisch dezelfde is ( zie TNT test hierbij ). Ook ga je rakelings naast de Catsberg voor de ontvangst van Bouvignies , het grootste obstakel is dus weg.
Egem met de VRT zenders heb je zeker zonder problemen.

Ik zou even proberen op een TV en even laten scannen ( analoog + digitaal ) , gebruik wel een goede antenne en versterker.

En ja , op de meeste Franse zenders zit een 14- daagse EPG (Guide) die jekan programmeren en opnames plannen.

post-37533-0-67040500-1441415115_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Dit weekend in Calais een goedkope binnenantenne van 5 euro gekocht om eens te testen met mijn tv tuner.

De resultaten waren voor beiden locatie perfect. Wel de binnen antenne gericht buiten op mijn terras.

 

Ik kan dus op zoek gaan naar een permanente buitenantenne en ontvanger.

 

Ik heb denk ik de keuze in de spotgoedkope twin ontvangers zoals bv een Xoro HRT 8300 ( 56 euro ) & TNT Etimo 2T maar deze zijn volgens de reviews niet zo gebruiksvriendelijk voor het opnemen en hebben hun beperkingen eigen aan de chipset.

 

Mijn keuze is dus voorlopig voor een VU+ Solo SE V2. Dit is een twin tuner die ik kan aankopen voor 209 euro met direct 2 DVB-C/T2 tuners geplaatst bij aankoop. Later kan ik deze nog wijzigen naar een DVB-S2 tuner.

 

Goede keuze ? iemand aan- of opmerkingen ?

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede keus, en misschien kan je de gecodeerde zenders bij tnt, ook decoderen,als de ontvanger eventueel met de module de codering aankan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat voor een buitenantenne op dak: Richt die antenne ook eens naar Dover...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudige buitenantenne geplaatst nu ( Konig ) en deze horizontaal gericht naar Dunkerque. Vanuit Koksijde kan ik dus zoals verwacht alle TNT kanalen ontvangen. Signaal sterkte & kwaliteit 100%

 

Mijn VU+ solo SE V2 is ook geleverd en deze direct voorzien van de VTI image. Alles werkt zoals het moet. Zal later de PLI ook een testen.

 

Iedereen bedankt voor alle reacties.

post-89105-0-08810000-1442330654_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

en deze horizontaal gericht naar Dunkerque

 

bedoel je hiermee Mont des Cats ?

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudige buitenantenne geplaatst nu ( Konig ) en deze horizontaal gericht naar Dunkerque. Vanuit Koksijde kan ik dus zoals verwacht alle TNT kanalen ontvangen. Signaal sterkte & kwaliteit 100%

 

Mijn VU+ solo SE V2 is ook geleverd en deze direct voorzien van de VTI image. Alles werkt zoals het moet. Zal later de PLI ook een testen.

 

Iedereen bedankt voor alle reacties.

Ik weet het niet specifiek van deze antenne, maar de antennes die ik ken van dit type richt je op de smalle zijde.

Als dat zo is, heb je 'm nu naar de lucht of naar de aarde gericht.

Dus kwartslag draaien, maar kijk even of je ergens een pijltje ziet. Die moet wijzen naar de zender.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken en vind geen pijl. In de handleiding staat er ook niets. De sterktes staan op 100% maar ik zal deze toch eens 90° draaien.

Ik weet ook niet of ik deze in de lengterichting moet richten. Zal het proberen uit te testen.

bedankt

 

Edit : kwartrichting gaf hetzelfde resutaat maar nadien volledig horizontaal geprobeerd met de 'platte kant' richting Dunkerque en heb nu de extra Franstalige Belgische nat. zenders :)

aangepast door tuxken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vraagje: Is een DVB-T antenne ook geschikt voor ontvangst van DVB-T2 signalen?

 

Ja.

 

Er bestaat niet zoiets als een antenne alleen geschikt voor DVB-T of een "digitale" antenne.

Een antenne is geschikt voor een bepaalde frequentie of een frequentiebereik en zolang je wat dan ook wilt ontvangen wat op die frequenties wordt uitgezonden is de antenne geschikt. De door tuxken genoemde antenne is bijv. ook geschikt voor DAB-ontvangst, althans de VHF DAB-zenders, niet de L-band welke tot nu toe ongebruikt is gebleven in heel veel landen waaronder Nederland en België.

Zelf de oude televisieantennes uit de tijd dat er nog analoog werd uitgezonden zijn geschikt voor DVB-T, DVB-T2, DAB enz.

Mits ze maar geschikt zijn voor de juiste frequentie(s).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...