Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wellicht had ik onderstaande vraag beter in de feedhuntersrubriek kunnen zetten.

Kunnen we hier ook verzoeken plaatsen aan feedhunters?

Met name om op bepaalde dagen en tijdstippen een scan uit te voeren naar een uitzending waarvan ik vermoed dat die wel eens als feed beschikbaar zou kunnen zijn?

Wat mij betreft denk ik dan vooral aan opera en toneeluitvoeringen die vaak live in bioscopen worden vertoond.

Als voorbeeld geef ik voor dinsdagavond 15 september a.s. de voorstelling van Aïda (uit Sydney).

Zie http://www.cinemeerse.nl/kids/opera/aida-on-sydney-harbour-(opera)/e_607/

Ik hoef dan niet zelf alles te scannen (waarvoor ik niet eens de apparatuur heb), maar kan de schotel draaien naar de door de feedhunters gevonden satelliet.

Welke gegevens zouden de feedhunters op voorhand willen hebben (en op welke termijn)?

Om zo min mogelijk van het begin te missen weet graag z.s.m. de juiste satelliet(en) en frequenties waarop e.e.a in Nederland goed is te ontvangen. Vaak zijn dat er meerdere en doorgaans in HD kwaliteit.

Zo zijn er ook regelmatig voorstellingen uit Londen en New York die ik wel zou willen zien als ik weet waar precies.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst: (aangepast)

Zal geen probleem zijn Prawo.

Het seizoen van MET start binnen enkele weken en die worden veelal uitgezonden in volledige HD. Soms is het één of twee dagen erna. Dit voor New York.

http://www.ticketscenter.co/Event.aspx?EventID=98404&ppcsrc=TzPLAY1&gclid=CjwKEAjwgqWvBRC2kajZjqeOn0oSJADqBi-l3s5Ulc6dW46ujH24AczJYungEWFlhnqWpl6n2OsHdxoCSLvw_wcB

Operavoorstellingen uit Londen gaat praktisch altijd live.
Ik geef je even de satellieten mee waar je dit mag verwachten met de frequenties. Het testsignaal komt altijd een zestal uren vooraf , dus tijd genoeg om alles netjes af te stellen.

1.0°W 11485, V, 12890 8PSK FEC Auto MET0P  ENC1 INTL (All Mobile Video)
 5.0°W 11498, H, 7200 8PSK FEC Auto ARQIVA NST HD 1 (ARQIVA)
12.5°W 12733, V, 13312 8PSK FEC Auto MET 0PERA INTL 2 (ALL M0BILE VIDE0)
24.5°W 11512, H, 12890 8PSK FEC Auto ARQIVA CINEMA (Test Engineering)
24.5°W 11498, H, 7200 8PSK FEC Auto ARQIVA NST HD 1 (ARQIVA)

Ook zit er regelmatig een opera vanuit Parijs maar dan op de 8°W

Als ik ( of vrienden feedhunters van andere sites ) een opera ontvang , zet ik deze in een topic "Opera's" bij de feedhunters , dit met alle nodige gegevens ( s2 , 8psk , fec... ) , enz...

Uiteraard hou ik Aïda (uit Sydney) in de gaten.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst: (aangepast)

Hartelijk dank voor deze aandacht.

Ik keek tot nu toe altijd bij Satelliclub en zocht "opera" op http://www.satelliweb.com/index.php?section=search maar daar ontbrak achteraf gezien nog wel eens een feed die er wel was geweest, dan wel werd pas laat geplaatst.

Bovendien is het daar lastiger te ontdekken tussen allerlei sport feeds.

Als je hier een apart topic opera opent vind ik dat een prima service.

Het lijkt mij ook een goede manier van interactie tussen forumgebruikers

8 West is uiteraard bij gelegenheid ook goed. Mijn schotel draait ook wel wie kant op.

Aïda verwacht ik inderdaad wel via een feed.

Dat was vorig jaar ook zo met André Rieu die door dezelfde organisatie werd aangeboden.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...