Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eind deze maand toch nog ff wat geboekt om naar het zuiden des Europa te gaan.
Albufeira zoals reeds enkele keren ondertussen.
Ben zinnens om toch nog eens een poging te doen om de Astra2 European beam te vatten te krijgen.
Waar moet ik rekening mee houden?
Wat moet ik zeker NIET verwachten?
En wat heb ik minstens nodig?

Groetjes,

Denis

En misschien deze er nog even bij, stel we droppen daar een soepbord(je) van een 2,50 a 3m, zou dan op een railsysteem Astra 1, Astra 2, Astra3 en Hotbird binnen de mogelijkheden liggen?

• Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou zeggen, kijk even naar de footprints, dan kun je zien hoe groot de schotel moet zijn:

Astra 2E: https://sat.ses.com/webservice/images/12494356
Astra 2F: https://sat.ses.com/webservice/images/12495165
Astra 2G: https://sat.ses.com/webservice/images/12495356

Dus zo ongeveer 100cm breed maar niet voor een multirail. De aanduiding geldt voor als de lnb gewoon in het midden zit op de lnb-arm.

Ik ben er zeker van dat je die met een Triax 110 kunt ontvangen maar dan moet je de Hotbird denk ik beter laten vallen, dus alleen Astra 1-2-3 en dan met Inverto Black Ultra's.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hey Sprietje,

Bedankt.

Wat kan jij zoals binnenhalen op de zuidelijke locatie?

En waarmee?

Natuurlijk het kan zijn dat jou voorkeur elders ligt, en dat je denkt ik woon in Spanje, dus Spaanse zenders en een beetje van "thuis" voldoet.

Daar waar het in ons geval enkel een vakantieverblijf is voor mensen die af en toe in de Algarve vertoeven en dus de dingen zoals thuis zouden willen zien.

En daarbovenop, de Astra 2 zenders omdat er op hetzelfde systeem enkele Britten meesurfen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Ik gebruik een Triax 115 van 100cm breed en 112cm hoog.
Wat betreft de footprint van de Astra 2F die het moeilijkste te ontvangen is in Zuid-Spanje en Portugal, zit ik een fractie gunstiger maar dat is ook maar echt minimaal. Ik heb wel een rail met de Hotbird en Astra 1-2-3 maar ik heb daarom ook de hele schotel 20 graden schuin gezet zodat de rail t.o.v. de schotel horizontaal staat. Dit verbetert de ontvangst van de buitenste satellieten een heel stuk. Bovendien heb ik de Hotbird-lnb een stuk verder uit het midden staan dan de Astra 28,2-lnb om hier zoveel mogelijk signaal op te krijgen.
Voor 3 lnb's, de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 moet je geen rail nemen maar een 3-voudige lnb-houder.
Als het budget het toe laat, zou ik in Albufeira een degelijke Duitse schotel nemen want het kan daar flink hard waaien. Kun je de schotel in de luwte van de wind zetten, dan is daar minder noodzaak toe.

Wat betreft de Engelse zenders van de Astra 2E-F-G van de Europabeam, die kan ik allemaal prima ontvangen. Dat zijn zo ongeveer 120 zenders die vrij te ontvangen zijn.

Ik gebruik een Triax 115 van 100cm breed en 112cm hoog.

Wat betreft de footprint van de Astra 2F die het moeilijkste te ontvangen is in Zuid-Spanje en Portugal, zit ik een fractie gunstiger maar dat is ook maar echt minimaal. Ik heb wel een rail met de Hotbird en Astra 1-2-3 maar ik heb daarom ook de hele schotel 20 graden schuin gezet zodat de rail t.o.v. de schotel horizontaal staat. Dit verbetert de ontvangst van de buitenste satellieten een heel stuk. Bovendien heb ik de Hotbird-lnb een stuk verder uit het midden staan dan de Astra 28,2-lnb om hier zoveel mogelijk signaal op te krijgen.

Voor 3 lnb's, de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 moet je geen rail nemen maar een 3-voudige lnb-houder.

Als het budget het toe laat, zou ik in Albufeira een degelijke Duitse schotel nemen want het kan daar flink hard waaien. Kun je de schotel in de luwte van de wind zetten, dan is daar minder noodzaak toe.

Wat betreft de Engelse zenders van de Astra 2E-F-G van de Europabeam, die kan ik allemaal prima ontvangen. Dat zijn zo ongeveer 120 zenders die vrij te ontvangen zijn.

Hey weer eens bedankt.

Bestaat de mogelijkheid om één en ander in enkele afbeeldingen te verduidelijken?

Btw, normaal is Budget geen probleem, eerder de eigenaar overtuigen dat het toch best via een andere schotel zou gaan.

Want, ok, die heeft wel gesproken van een joekel van een soepbord, maar als iemand anders dan zegt, dat is nu ook niet nodig, het kan met iets kleiner maar beter, dan is er veel, echt veel overredingskracht nodig.

Zoals het nu zit ben ik daar vanaf 29/09 tot 06 of 07 /10, dus wel even de tijd om te klussen.

Wat ook even kan fout lopen, is dat de meeste schotelverkopers daar niet echt veel op voorraad hebben, en na bestellen dus wachten geblazen is.

Bij de gekende DHZ zaken daar is dan weer dat gamma niet aanwezig.

PS, waar zou jij voor gaan wat schotel betreft?

aangepast door Denisdaf

Beste Denisdaf

Een schotel groter dan 85cm moet je nooit laten versturen maar altijd zelf ophalen. Een goede schotelwebshop verstuurt ook geen grote schotels omdat het risico van (onzichtbare) transportschade groot is.

Bij de bepaling welke schotel voldoet, is het belangrijk te weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben en of die vol in de wind komt te staan of niet.

Verder moet je bedenken dat je op de Europabeam van de Astra 28,2 niet de BBC, ITV en Channel 4-zenders kunt ontvangen hoewel dat natuurlijk wel de meest geliefde zenders van de Engelsen zijn.

aangepast door Sprietje

Beste Denisdaf

Een schotel groter dan 85cm moet je nooit laten versturen maar altijd zelf ophalen. Een goede schotelwebshop verstuurt ook geen grote schotels omdat het risico van (onzichtbare) transportschade groot is.

Bij de bepaling welke schotel voldoet, is het belangrijk te weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben en of die vol in de wind komt te staan of niet.

Ik zou niets laten versturen hoor.

Maar de ervaring ginder leerde me dat bvb Merlin niet echt veel, laat staan voor ons degelijk materiaal verkoopt.

Het is een beetje zoals hier, ik ga ook hier in België niet naar een DHZ voor schotel materiaal, en zeker niet voor coax en zo.

Eigenlijk haal ik zeer weinig in de DHZ's.

Ook niet om te klussen.

Er zouden indien mogelijk 4 appartementen zeg maar naar programmas van 4 sats moeten kunnen kijken.

Dus de genoemde A 1, A 2, A 3, en HB.

Momenteel is de opstelling daar zo ( op het dakterras )

1 Schotel van 1,2m met 2 LNB's elk met 4 aansluitingen op A1 en A3.

Deze gaan naar 2 switches.

1 Schotel van 1,6m met 1 LNB op A2 ook met 4 aansluitingen, en die gaat ook naar de switches.

En 1 schotel van 0,8m met 1 LNB en ook weer 4 aansluitingen waar ik de bedoeling heb om deze uit te richten op HB, en dus ook naar de switches gaat.

De Astra 2 kreeg ik de laatste keer niet goed, en vandaar dat ik ben gaan zoeken en te horen kreeg dat het daar beneden de 2,5m niet meer te doen zou zijn voor Astra 2.

Door het verlies van veel tijd niet toe gekomen de HB uit te richten.

Ik had er op een zeker moment zoals wij zeggen mijn buik vol van.

Op dat dak terras kan inderdaad wel een stevig windje zijn ding doen.

aangepast door Denisdaf

Geplaatst:

Zelfs met een schotel van 2,5 meter kun je daar de UK-Spotbeam niet ontvangen, zie de bijlage waarbij het met een schotel van 3 meter nog niet lukt.
Die schotel van 1,2 meter zou je uitstekend voor de Astra 28,2 Europabeam kunnen gebruiken. Daarmee moet je een dijk van een signaal binnen halen voor 120 vrij te ontvangen zenders, zie de bijlage van de Astra 2F footprint Europabeam. En natuurlijk kun je nog veel meer Engelse zenders ontvangen maar daar heb je wel een abonnement voor nodig.

Verder heb je met 4 appartementen natuurlijk te weinig met 4 aansluitingen. Elk appartement moet zeker twee aansluitingen hebben. Je kunt dus beter een multiswitch nemen en op de schotels quattro-lnb's plaatsen.

post-60869-0-25936500-1441470344_thumb.jpg

post-60869-0-61834400-1441470358_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen