Ga naar inhoud


Na Openpli 4.0 inladen werkt de ontvanger niet meer.


Jan58
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Ben vanavond bezig met het inladen van openpli 4.0 van de bekende site gehaald natuurlijk.

Heb een beschrijving ervan en het gaat dan ook precies zoals beschreven , doch als ik hem opnieuw ga opstarten doet hij het niet , De led is wel groen maar geen beeld .

Wat kan er fout zijn . Wie kan me hiermee helpen ???  Zit nu zonder signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo te zien een VU+Duo

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon nogmaals de flash procedure opvolgen

met een vooraf compleet leeg gemaakte usb stick

en een correct uitgepakt image op de USB stick

en alle stappen daarvoor benodigd afhaken / aanvinken

 

eerste instellingen per installwizard doorlopen

dus juiste tuner configuratie instellen

dan nog eens kijken wat we er aan settings opzetten

anders scannen we alle satellietposities die u heeft.

 

zo beginnen maar

schrijven kost tijd

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem verschillende malen opnieuw ingeladen en volgens het beschreven gaat dat wel goed , gezien de oranje led en daarna de groene aan is.

Maar ik krijg dan toch geen signaal niet via de hmdi en niet via scart naar mijn tv.

Ben er even mee naar een collega geweest en die vertelde dat het aan de uitgangen van de ontvanger ligt.

Hebben jullie hiervan MEER GEHOORD ?

 

Alvoor ik naar een reparatiewinkel loop wil ik wel graag weten of dit ook zo kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch graag nog wat meer informatie verstrekken.

 

Ik begrijp dat jij op de TV niet alleen het Menu niet ziet maar totaal geen beeld via HDMI en Scart krijgt, correct?

 

Voordat jij deze topic startte en OpenPli 4.0 op de SOLO installeerde, had jij toen wel beeld op de TV ?

Zo ja, welke Imgage (soft- / firmware) stond er toen op de SOLO?

 

Weet je wel zeker dat deze SOLO een originele VU+ is en geen clone?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik de ontvanger Solo+ ging flashen stond er openpli 3.0 op  en had ik gewoon beeld  ja.

Het is zeker geen clone, want dit heb ik al laten constateren.

 

Is het mogelijk om op een of andere manier de originele/fabrieksinstelling terug te zetten ??

Meschien mocht ik wel niet van versie 3.0 naar 4.0 gaan weet ik veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij eerst de Bootloader moet vervangen voordat jij van OpenPli 3 naar 4 wilt updaten.

Zie deze link https://www.sat4all.com/forums/topic/319446-belangrijk-bootloaders-vu-duo-en-vu-solo/

Nou, zo moeilijk is het toch niet :(

 

Via de bovenstaande opgegeven link kom je op het forum van OpenPli met het bericht over de betreffende Bootloaders.

Naast het feit dat dat je daar een link vind waar je meer kunt lezen over de Bootloaders staan er ook o.a. een link om de bootloader voor de SOLO te downloaden.

Dit is gewoon de site van OpenPli maar om daar iets te kunnen downloaden zal jij je natuurlijk eerst moeten laten registreren.

 

Download deze maar even via mijn Dropbox, https://www.dropbox.com/s/f9xqtipaadewe9a/cfe_solo_2.0.zip?dl=0

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...