Ga naar inhoud

Problemen hotbird astra 1,2 en 3 afstellen op een multirail Triax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb groote moeite met het afstellen van de LNB's op de multirail.

Als ik direct  de LNB in een signle houder steek dan heb ik zo ontvangst maar als de multirail erop gaat dan krijg ik niets meer gevonden. VOlgens de webshop is het een multi rail voor triax schotels.

wat doe ik verkeerd??

Heb nu een duo lnb erop zitten waarbij ik nu hotbird en astra 1 ontvang. maar zodra de multi rail erop gaat krijg ik niks meer binnen.

Geplaatst:

Beste Denisdaf

Een schotel groter dan 85cm moet je nooit laten versturen maar altijd zelf ophalen. Een goede schotelwebshop verstuurt ook geen grote schotels omdat het risico van (onzichtbare) transportschade groot is.

Bij de bepaling welke schotel voldoet, is het belangrijk te weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben en of die vol in de wind komt te staan of niet.

Wat klets die webshop dan over een multirail voor Triax-schotels terwijl het een SAB-rail is? Meestal hebben ze net zoveel verstand van schotels als een koe van spuiten plukken.

Maar welke schotel heb je nu precies? Kijk even naar de bijlagen.

post-60869-0-00485200-1441467028_thumb.png

post-60869-0-34216600-1441467056_thumb.png

post-60869-0-65907600-1441467087_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb inderdaad de middelste schotel, dus een SAB schotel, het staat er alleen maar niet op.

Ik vind dit zo bizar. met een enkele LNB houder heb ik het zo gevonden. maar zodra de multifeed erop gaat dan kan ik zoeken tot ik een ons weeg.

Mijn locatie is trouwens Venlo. misschien komt het door mn locatie :P

Geplaatst:

Maar beste Hezzens, dat is toch niet zo vreemd. Als je de lnb rechtstreeks op de arm monteert, staat die precies in het midden, zet je hem op de multirail, dan staat die iets uit het midden dus zul je de schotel iets moeten verdraaien.

Geplaatst:

Ja dat is logisch. Maar als ik de schotel op en neer haal dan krijg ik geen enkel signaal. Tenzij je zegt dat de hoek ook iets aangepast moet worden. Hij staat nu ongeveer op 29 graden.

Geplaatst:

In Venlo is de elevatie van de Astra 19,2 oost 29,9 graden.
Voor de Astra 23,5 is dat 29 graden.
Dat kun je op de elevatieschaal van je schotel afstellen maar dan moet wel de mast waar de schotel op staat zuiver verticaal staan anders klopt de elevatie van de schotel niet.
Maar gebruik Dishpointer.com om te zien in welke richting de schotel moet staan. Even je straat, huisnummer en plaats invullen en zover mogelijk inzoomen en de groene ballon op de plaats van de schotel zetten.

Geplaatst:

Ik weet hoe mn schotel moet staan, want 19,2 is wel te ontvangen als ik een duo lnb erop zet. Alleen die elevatie hoek weet ik nu niet of die veranderd als je van single lnb houder naar een multi deed houder. Aangezien de lnb iets hoger komt te zitten.

Weet jij dat misschien sprietje?

Geplaatst:

Bij een multirail zal de schotel ongeveer op 29,5 graden ingesteld moeten worden om de satelliet te vinden (tussen de 19,2 en 23,5 in).

Maar als de rail horizontaal staat, staat de lnb toch precies even hoog als met de enkele lnb-houder?

Geplaatst: (aangepast)

Als ze iets hoger staan wat niet zou moeten, dan is de offset minder en moet de elevatie van de schotel iets hoger ingesteld worden.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Interessant die achterkanten van die schotels, Sprietje... als je op de details gaat letten zie je inderdaad verschillen, kijk je gewoon vluchtig zijn ze allemaal hetzefde.

Ik heb er nog eentje voor je collectie, een CityCom 2000 CCA850 ;)

post-39968-0-79550900-1441520983_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Tja Sverige.
Triax is het oudste merk en nog steeds veel gebruikt.
De schotels die CanalDigitaal levert komen van Inverto evenals de duo-lnb's en triple-lnb's.
SAB is een Turkse fabrikant die wat goedkoper is dan de Triax.

Deze drie zijn de meest verkochte schotels in Nederland.

Geplaatst:

Ja, ik bedoelde er ook niets mee...  Triax is inderdaad erg populair, het is een Deens merk wat in handen is van Polaris private Equity, ook Deens, dus daar is helemaal niets mis mee...  Mijn gevoel is wel dat de schotels die ze "vroeger" produceerden steviger waren... dat was een van de redenen waarom ik destijds voor citycom koos... maar goed, ik wilde gewoon nog een "achterkantje" toevoegen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...