Ga naar inhoud

König monoblock 4,3 graden op 60 cm schotel in noord Nederland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je een König monoblock 4,3 graden op een 60 cm schotel zet, welk gradenbereik levert dat op?

Ik ga ervan uit dat deze lnb eigenlijk bedoeld is voor de breedten van midden en zuid Duitsland. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Dank je Sprietje. Dat was mij inschatting ook gezien de onderlinge afstand tussen de koppen vergeleken met een Astra1/3 van Inverto/CD.

Maar als je hem toch op een 60 cm schotel zou zetten, op welke onderlinge gradenafstand komt deze lnb dan uit in noord Nederland? 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Dan zou die bijv. goed ontvangen de Astra 19,2 en de 25,3 oost als die zou bestaan. Dus een 6,1 graden monoblock ofwel voor de ontvangst van 7,3 graden Azimuth.

Je kunt hem dus prima gebruiken voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Eduard07

Tja, ik vind het ook een walchelijke vertoning van König hoe ze met de informatie omgaan van hun monoblocken.
Ik heb hier het monoblock met één en met twee aansluitingen, zie:
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/55833791
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/televisie/dvb-s-satelliet/550555134

Daar zijn ook de datasheets op te zien. Geen enkele vermelding of de monoblocken nu voor  een 60cm of een 80cm schotel geschikt zijn, laat staan of de Astra 19,2 nu diseqc-positie A of B heeft.
Nee, hier wordt bewust informatie achter gehouden zodat je als leek denkt dat je met iets goeds thuis komt. Tja dan is het al weer een flinke drempel om zo'n ding terug te sturen en dat is extra verkoop. Handel is handel denken ze dan.
Nee, geef me dan maar een merk als Inverto. Dat geeft oneindig veel info over hun producten ook welke kop diseqc A en B is.

Geplaatst:

IK zag ze liggen bij een nieuw geopende bouwmarkt in deze contreien. 

En om jouw analyse nog even extra kracht bij te zetten: er lagen ook König duoblokken voor de ontvangst van Astra 1 en Hotbird: 6,2 graden staat op de doos.

Waar komen die koppen dan de facto wel niet op uit.

Op de lnb doos staat trouwens letterlijk vermeld:

suitable dishes: 60-80 cm.

Mogelijk als je op de hele Eurozone doelt, ja, maar op zich is de suggestie die ervan uitgaat natuurlijk zo gelogen als wat.

Geplaatst:

Zoals veel leden op dit forum inmiddels al wel weten, bestaan er 4,3 graden duo-lnb's voor 60cm- en voor 80-85cm schotels. Die voor een 60cm schotel daar staan de koppen 38mm van elkaar, die voor een 80-85cm schotel 53mm.
Een 6 graden monoblock Hotbird Astra 19,2 wordt alleen maar gemaakt voor een 80-85cm schotel, niet voor 60cm schotels. De koppen staan 65mm uit elkaar.
Als je de Hotbird en Astra 19,2 op een 60cm schotel wilt ontvangen, gebruik je dus een 4,3 graden duo-lnb voor een 80-85cm schotel.

Het is dus pure misleiding om te beweren dat een 4,3 graden duo-lnb geschikt zou zijn voor zowel 60 als 80cm schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...