Ga naar inhoud


Recreatieset CD instellen met SONY KDL-32W705


Caramba

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Op deze site geattendeerd door een forumlid, hoop ik dat iemand mij verder kan helpen.

Gisteravond de "recreatieset" van CanalDigitaal (CD) ingesteld volgens de aanwijzingen en aangesloten op de Sony Bravia KDL-32W705C. Die automatisch naar satellieten laten zoeken.

Je hebt hierbij de keuze uit "voorkeur satelliet" en "algemene satteliet". Onder de "voorkeur satelliet" zitten CanalDigitaal HD en SD. Op beide vindt hij "0 services".

Op "algemene satelliet" vond hij een hoop "services", maar daar kreeg ik na afloop alleen de zendernamen en (soms) ondertiteling in beeld. Het Tv-beeld bleef zwart, en binnen een paar seconden verscheen "gecodeerd of decodering niet mogelijk".

Ik kreeg de tip dat de LNB op de verkeerde satelliet stond (Astra 2 en EuroBird ipv Astra 3b) en dat ik de LNB met de andere poot moest bevestigen. Heb ik geprobeerd, maar nu vindt hij niets meer.

Twee satfinder apps gedownload, die elkaar tegenspreken, dus dat hielp ook niet. Met de vloeistof kompas van CD gecheckt (die overeenkomt met één app) maar nog steeds geen zenderlijst van CD.

Wat gaat hier verkeerd? De smartcard is geactiveerd bij aanschaf van de set, bij poging tot online registratie geeft de site aan "deze smartcard is al bij ons bekend".

Ik heb weliswaar ook de standaard CD decoder (801) maar heb juist een tv met CI module gekocht omdat ik in de caravan zo min mogelijk extra 'zooi' wil hebben. Daarom wil ik graag de zenders op de Tv instellen ipv op een externe decoder.

De Tv en CI module zijn CD gecertificeerd.

Ik heb zonodig foto's van het instellingen scherm van de Tv, dus laat maar horen of ik die hier moet plaatsen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om goed te kunnen helpen zal een ongeveer plaatslocatie nodig zijn, zeker als dit buiten de benelux is. Kijk of je vrij zicht hebt. Dat is een begin voor je een schotel plaats. Een camping plaats heeft soms nogal wat bomen, die de ontvangst belemmerd.

Bent u op de hoogte, dat je met een recreatieset maar beeld hebt tot 21 september? Nog een week of 3.

Als de tv een signaalmeter heeft, kan je misschien zo proberen. Maar er moet vrij zicht zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst met de losse ontvanger de schotel uitrichten, zodat je zeker weet dat de ontvangst op Astra 1 en 3 goed is.

Ik denk dat je langer had moeten wachten met het scannen van voorkeur-satelliet HD canaldigitaal, een kennis van mij heeft ook zo'n Sony, en het scannen blijft echt minutenlang op 0% staan en plotseling geeft het toestel de fastscan lijst weer.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De locatie is Loosdrecht, gradenhoek is ingesteld op "Amsterdam". Bomen zijn niet aanwezig op de plek. Wat ik (als leek) wel merkwaardig vind is de lage hoek waarop de schotel blijkbaar moet staan, maar dat heb ik bij anderen ook gezien (helaas zijn die nu weg).

 

 

Gisteren zoals in m'n eerste bericht staat wel signaal gehad via "algemene satelliet" op Astra2 en EuroBird, maar sinds het advies om de LNB op de andere poot te klemmen heb ik ook hier niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op "algemene satelliet" vond hij een hoop "services", maar daar kreeg ik na afloop alleen de zendernamen en (soms) ondertiteling in beeld. Het Tv-beeld bleef zwart, en binnen een paar seconden verscheen "gecodeerd of decodering niet mogelijk".

 

Klinkt mij toch alsof er wel signaal is, maar de smartcard niet kan decoderen. Is het misschien een optie om de smartcard bij iemand anders te testen waar bekend is dat de schotel goed uitgericht is?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dunhans, deze schiet vrij snel naar 100% op de CD lijsten.

 

Gisteren was hij wel even bezig met zoeken, maar toen vond hij ook iets (op Astra2 en EuroBird). Nu niet meer dus.

 

Was die tip om de LNB op de andere poot te klemmen trouwens ok, of juist niet? Ik heb het gevoel dat hij nu niks meer ontvangt, waar hij gisteren op Astra2 en EuroBird via de meter een vrij sterk signaal gaf.

 

 

En moet ik uitrichten via een app op Astra1, Astra3, of domweg met dat kompasje van CD blijven stoeien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij toch alsof er wel signaal is, maar de smartcard niet kan decoderen. Is het misschien een optie om de smartcard bij iemand anders te testen waar bekend is dat de schotel goed uitgericht is?

Er "was" signaal want nu niet meer, sinds die LNB aan de andere poot geklemd is (?). Helaas is er niemand aanwezig hier met CanalDigitaal, maar zou ik dan sowieso geen vrije zenders moeten ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum

Als je gewoon naar de Nederlandse zenders wilt kijken, is het toch het handigste de "voorkeur satelliet" te nemen en dan te kiezen voor de HD-volgorde.

Je zet de kop van de Astra 23,5 in de klem en stelt de elevatie van de schotel af op 28 graden. De duo-lnb moet 11 graden schuin gezet worden zoals op de bijgeleverde mal is aangegeven.
Nu met de schotel draaien naar het zuid zuid oosten om de Astra 23,5 te vinden. Daarna de ook de elevatie nog optimaal bijregelen zodat je maximale signaalkwaliteit hebt.
Nu ontvang je ook de Astra 19,2.
Nu kun je de fastscanlijst inladen.
Zie ook deze instructie: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/schotel-uitrichten/

Vrij te ontvangen zenders om te controleren of je ontvangst hebt op de satelliet is bijv. het infokanaal van CanalDigitaal op de Astra 19,2 en TV Gelderland op de Astra 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de M7 Sat801 maar aangesloten om miscommunicatie met Tv-instellingen te voorkomen. De decoder geeft na zoeken op 4 poorten de melding "DiSEqC automatisch instellen mislukt!".

 

Alle variabelen er tussenuit gehaald, kabel rechtstreeks van de LNB naar de Tv; niets. Kabel rechtstreeks van de LNB naar de decoder; niets.

 

Kabel getest op breuken met een spanningzoeker, die is heel.

 

Kun je een LNB testen met een 'huismiddeltje'?

 

Schotel op 29° gezet volgens instructies CD. De 'mast' recht (waterpas), met het CD kompasje gericht op ZZO, gecontroleerd met kompas op de telefoon. 0 services.

 

Schotel op andere plek gezet, waar hij beter tussen de caravans door kan 'kijken' over het water. Niks.

 

Hoe ver moet die "zichtlijn" eigenlijk gaan? Zo'n recreatieset staat natuurlijk wel laag, maar daar zijn ze op gemaakt denk ik dan. Op de eerdere plek staan er 20 a 25m verderop wel caravans, en daar voorbij een heg. Maar vergeleken met de normale situatie op de meeste campings is het hier nu rustig.

 

Het frustrerende is dat ik helemaal geen beeld (meer) krijg. Als ik nou iets had kon ik uitrichten, maar hij pakt de zenderlijst niet eens. Word er redelijk gek van onderhand...

 

Iemand de gouden tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een signaalzoeker ertussen zetten en de schotel uitrichten op de Astra 1 satelliet.

Het ongeveer uitrichten met een openingshoek van 1 graad gaat zo niet werken.

 

Je schotel is eenvoudig niet op een satelliet gericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de schotel anders eerst een goed uit te richten door te zien waarnaartoe je hem moet uitrichten voor de astra 1 satelliet. Gebruik daarvoor http://www.dishpointer.com/

Vul je exacte adres in en zet de groene punt exact aan de muur waar jij je schotel hebt hangen.

Als je dan de astra 1 sp oost als satelliet kiest zie je de lijn waarnaartoe je moet richten. Je kan nu met behulp van een gebouw, boom oid proberen de schotel exacter uit te richten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Wat ik toch wel apart vind is dat de apps via de "crosshairs" aangegeven dat ik veel hoger zou moeten richten dan de gradenboog op de schotel aangeeft. Als ik die aanhoud staat de schotel nagenoeg recht (heel flauwe hoek). De apps wijzen richting wolken.

 

post-89750-0-14917100-1441636569_thumb.png

 

Als ik dit filmpje van CanalDigitaal bekijk staat die schotel ook meer naar boven gericht.

 

Is die gradenboog wel betrouwbaar?

 

post-89750-0-63284900-1441637180_thumb.jpg

 

post-89750-0-53483400-1441637216_thumb.jpg

 

NB: foto's zijn in portrait genomen, de forumsoftware maakt er blijkbaar landscape van. Is ook niet aan te passen. Sorry.

 

 

aangepast door Caramba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, jij vergeet dat het een offsetschotel is. Deze schotel heeft een offset van 26 graden. Als de elevatie dus op 28 graden ingesteld moet worden, dan moet die slechts 2 graden achterover staan.
Maar heb je de F-connectors wel goed aangesloten. Meet je weerstand nul tussen de buitenkant van beide F-connectors?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de schotel anders eerst een goed uit te richten door te zien waarnaartoe je hem moet uitrichten voor de astra 1 satelliet. Gebruik daarvoor http://www.dishpointer.com/

Vul je exacte adres in en zet de groene punt exact aan de muur waar jij je schotel hebt hangen.

Als je dan de astra 1 sp oost als satelliet kiest zie je de lijn waarnaartoe je moet richten. Je kan nu met behulp van een gebouw, boom oid proberen de schotel exacter uit te richten...

Dat werkt handiger idd.

 

Ik heb 19.6E Astra1H gekozen, is dat goed? Heb nu wel iets van 38% niveau en 13% kwaliteit. Da's iig iets... Maar automatisch laden vd zenders doet hij nog steeds niet. Kan ik van hieruit voorzichtig gaan afstellen?

 

post-89750-0-87673100-1441638972_thumb.jpgpost-89750-0-98346900-1441639111_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...