Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja, jij vergeet dat het een offsetschotel is. Deze schotel heeft een offset van 26 graden. Als de elevatie dus op 28 graden ingesteld moet worden, dan moet die slechts 2 graden achterover staan.

Maar heb je de F-connectors wel goed aangesloten. Meet je weerstand nul tussen de buitenkant van beide F-connectors?

Dank je. Dus de schotel elevatie staat goed zo? (Ik was niks vergeten trouwens, ik heb er gewoon geen verstand van en 0,0 ervaring met schotels). ;)

Ik kan niks doormeten, we zitten op een camping in een caravan die we net gekocht hebben. Vandaar de recreatieset. Ik heb de kern van de draad getest met een spanningzoeker op draadbreuk. (Meer apparatuur om te testen heb ik niet hier).

De F connectoren zitten goed. Kan bijna niet anders, op de LNB zit één aansluiting, op de Tv ook, en op de M7 zit hij in de input (andere is om door te lussen).

Geplaatst: (aangepast)

Hebben de experts hier nog een voorkeur voor een (enigszins betaalbare) satfinder?
Zonder wil het blijkbaar niet lukken (of ik heb een gare kabel of LNB oid). Hoe dan ook zal een satfinder naar ik aanneem wel uitkomst geven of er iets defect is of toch nog niet goed uitgericht is...?

*** link naar webshop verwijderd ***

Heb ik genoeg aan iets wat eenvoudig en goedkoop is als de König of Bluequon à €15,- of is een duurdere, meer uitgebreide als de HD-Line SF-500 Digitaal satfinder- die Astra voorgeprogrammeerd schijnt te hebben (?) - veel beter cq handiger? (En wat is bijvoorbeeld dan de toegevoegde waarde van "voorgeprogrammeerde satellieten"?). Of is iets als bijvoorbeeld de Venton SFDP Digi Pro Satfinder een goede middenmoot?

Bedenk aub dat ik er geen enkele ervaring mee heb, het ding moet dus vooral kwalitatief goed zijn maar ook eenvoudig in gebruik, dus géén ingewikkelde hoogtechnische instellingen vooraf die de boel weer kunnen compliceren! ;)

Bij voorbaat dank!

aangepast door ceesv
Link naar webshop verwijderd.
Geplaatst:

Dat werkt handiger idd.

Ik heb 19.6E Astra1H gekozen, is dat goed? Heb nu wel iets van 38% niveau en 13% kwaliteit. Da's iig iets... Maar automatisch laden vd zenders doet hij nog steeds niet. Kan ik van hieruit voorzichtig gaan afstellen?

attachicon.gif20150907_170625.jpgattachicon.gifScreenshot_2015-09-07-17-10-37-1.png

Nee je moet Astra op 19.2 oost nemen, due die waar 1 KR 1L etc bij staat... de andere die jij koos staat op 19.6 graden, en dus kijke je naar de verkeerde positie!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...