Ga naar inhoud


Tablet met W10 naar Android, kan dat en hoe?


Con

Aanbevolen berichten

Vandaag een tablet binnen met W10 erop en dat vind ik een drama.

 

Dus vraag ik mij af of ik het vertrouwde Android erop kan krijgen?

(ik was een tablet gewend met Android erop)

 

De discussie gaat dus niet over het wel en wee van W10!!

 

Maar misschien had dit een onderwerp moeten zijn voor Android?

Een twijfelgeval wellicht.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou er dus een custom ROM voor jouw tablet gemaakt moeten zijn.

Zoek eens op http://www.xda-developers.com

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hem er niet tussen, het betreft de Asus T100AM-DK003B.

Wellicht zijn er andere bronnen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat je echt niet (zomaar) lukken. Dit is een eee pc achtig apparaat met normale pc hardware en dus de volledige Windows draait en om het nu na een dag al op te geven........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen tablet maar een laptop waarvan het scherm los kan.

 

In theorie kan het wel. Er zijn tablets die dual boot Android en Windows-8 draaien zoals Teclast.

Maar of jij dat zelf kan fixen weet ik niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik het niet ga durven :)

Ik zal me moeten vermannen en doorbijten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorbijten met Windows 10 zal best gaan meevallen, ik vind het bijzonder goed functioneren. Het is soms even zoeken om het 1 en ander in te stellen maar voor de rest is alles prima. Ik heb juist diepe ellende met Android, mijn Telefoon heeft zijn eigen leventje gelukkig heb ik ook nog altijd een oud mobieltje bij me die wel werkt als het nodig is :) Ook mijn tablet is niets dan ellende daar crashed Android nog wel eens op terwijl ik beslist geen rare apps heb geinstalleerd. Dan is Windows 10 wat dat betrefd wel een stukkie meer betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij vermand en heb volgehouden :).

 

Wat bleek, er stond W8 op ipv W10 en ja,

dat is op een tablet zwaar behelpen.

 

Afijn, na 7 uur W10 erop kunnen krijgen en

dit werkt naar redelijke tevredenheid.

 

Volgens de consumentenbond, die deze tablet

annex laptop aanraadde stond er W10 op.

De dozenschuiver had blijkbaar niet de moeite

genomen deze te updaten naar W10.

Dus ging ik er blind vanuit dat ik W10 zat in te

stellen bij de eerste start...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het internet wordt hij geleverd met Windows 8.1 en kun je hem gratis upgraden naar 10. Aangezien de upgrade tijden enorm uiteen lopen laten ze de koper het nu al gewoon zelf upgraden, het kost de winkels gewoonweg te veel tijd en in die tijd kunnen ze weer meer verkopen of andere klanten helpen.

 

Eerlijk gezegd zou ik zoiets ook liever zelf doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me logisch.  Verzegeling van doos openmaken, updaten, vieze vingers van scherm halen, inpakken en dan jij als klant roepen, "ik wil een nieuwe want deze doos is open geweest......"

 

Gewoon een sticker erop "nu gratis updaten naar Windows 10" 

 

gratis-update-Windows-10-300x300.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIer deden ze het een aantal weken maar vroegen het wel keurig aan de klant van wilt u dat wij de upgrade erop zetten en bij ja is er geen reden tot klagen van een open doos of vette vingers, het probleem is meer de tijd die het kost. Als het binnen 30 a 40 minuten is geinstalleerd kun je tegen de mensen zeggen gaat maar een kopje koffie drinken en geniet even van de zon en kom hem daarna maar ophalen. Maar op sommige computers duurt de upgrade soms wel bijna 3 uur en dat is gewoon te veel.

 

Dus een sticker op de doos is gewoon de beste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje service geeft wel.. De meeste zijn echter dozenschuivers of het wordt online gekocht.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de consumentenbond, die deze tablet


annex laptop aanraadde stond er W10 op.


De dozenschuiver had blijkbaar niet de moeite


genomen deze te updaten naar W10.


Dus ging ik er blind vanuit dat ik W10 zat in te


stellen bij de eerste start...


 


 


Niet dus, ik had blijkbaar de illusie maar er staat


wel degelijk W8 (32bit), heb wéér zitten snurken. :sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...