Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij vertrekken binnenkort naar Turkije , en hebben daar satelliet hotbird en astra .

Maar we zouden graag een nieuwe tv kopen met ingebouwde satelliet ontvanger , kan er iemand advies geven hier omtrent .

Naar wat is speciaal moet uitkijken , en kan ik dan ook tv vlaanderen ontvangen ?

En canal digital .

Heb hier echt niets van ervaring mee .

Grt bakkertje 

Geplaatst:

Beste bakkertje

Welkom op dit forum

Met elke TV met ingebouwde satellietontvanger die DVB-S2 aan kan, kun je met een witte CI-module de zenders van CanalDigitaal en TV Vlaanderen ontvangen. Een ander verhaal wordt het om de fastscan zenderlijst in te kunnen laden. Dat kan meestal alleen maar met de gecertificeerde toestellen die je hier kunt vinden: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/geteste-televisies.pdf

Het voordeel van de fastscan zenderlijst is dat je de zenders niet allemaal met de hand in de gewenste positie hoeft te zetten wat flink wat tijd in beslag neemt.

Geplaatst:

Bij mij werkt mijn LG tv zeer goed met module en kaart, hij is wel niet gecertificeerd en zoals Sprietje zegt moet je dan ook de gewenste zenderlijst handmatig sorteren, wat inderdaad soms wat tijd in beslag neemt. Ook moet je rekening houden dat de tv modellen in de lagere prijsklasse geen harde schijf hebben en je daardoor ook niet altijd kunt opnemen of programma's pauzeren , maar voor mij was dat geen enkel probleem, want ik neem toch nooit op, wel kan je dat geval werken met een externe harde schijf.  Sprietje heeft je de lijst met gecertificeerde tv's doorgestuurd en zoals je ziet spant Samsung de kroon. Een tv met dubbel card slot is ook wel interessant, dan kan je 2 kaartjes gebruiken, zonder steeds te moeten veranderen, maar deze tv's zullen wel te vinden zijn in de duurdere prijsklasse.  Je ziet heel wat, maar ook naargelang je wensen en hoeveel je budget vermag. Ik persoonlijk heb gekozen voor tv met card slot, omdat ik in het satelliet wereldje ook niet echt thuis ben in al die toestanden van downladen en programmeren van receivers, module en kaart in tv en ik kan kijken. nog veel succes in je zoektocht.

Geplaatst:

Het grote nadeel van ingebouwde sat tuner is dat het geen Linux receivers zijn,dus de mogelijkheden zijn nogal beperkt.

Pffff Columbo.....  je hebt echt geen Linux nodig om normaal TV te kunnen kijken. Ik doe het al meer dan 25 jaar, en het bevalt prima.

In Denemarken in het huis van vrienden wat we regelmatig eens een paar weken mogen gebruiken, hebben we een Samsung tv met ingebouwde sat receiver...  en dat werkt prima. Het sorteren van de zenders moet je echter wel via een edit programma op je computer doen, want via de tv is het onmogelijk, en het is echt wel noodzakelijk... want Je wil Das Erste op 1 en ZDF op 2, en nu zit de ene ergens op 800 en de andere over de 1000.... Hedtzelfde met de DVB-t2 prachtig beeld op de Deense zenders, maar die volgorde... is ook weer niet te wijhzigen op de tv zelf, nu staan er veel gecodeerde zenders tussen de vrij te ontvangen zenders... en die moet je dus ook met dat edit programma sorteren, anders is het zappen erg moeizaam.

Zelf zou ik dan ook geen samsung kopen, maar goed, het merk is erg populair en het beeld is wel OK op die tv.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Pffff Columbo.....  je hebt echt geen Linux nodig om normaal TV te kunnen kijken. Ik doe het al meer dan 25 jaar, en het bevalt prima.

In Denemarken in het huis van vrienden wat we regelmatig eens een paar weken mogen gebruiken, hebben we een Samsung tv met ingebouwde sat receiver...  en dat werkt prima. Het sorteren van de zenders moet je echter wel via een edit programma op je computer doen, want via de tv is het onmogelijk, en het is echt wel noodzakelijk... want Je wil Das Erste op 1 en ZDF op 2, en nu zit de ene ergens op 800 en de andere over de 1000.... Hedtzelfde met de DVB-t2 prachtig beeld op de Deense zenders, maar die volgorde... is ook weer niet te wijhzigen op de tv zelf, nu staan er veel gecodeerde zenders tussen de vrij te ontvangen zenders... en die moet je dus ook met dat edit programma sorteren, anders is het zappen erg moeizaam.

Zelf zou ik dan ook geen samsung kopen, maar goed, het merk is erg populair en het beeld is wel OK op die tv.

Zoals ik hier eerder schreef, hangt het af van je eigen wensen, voor mij is dat ook meer dan voldoende. Bij mijn LG tv kan ik wel zelf sorteren, ik ga in het menu progr. bewerken en dan zet ik de zenders in mijn gewenste volgorde, ook kan je favorietenlijsten aanleggen.

• Moderator
Geplaatst:

Bij Linux gebaseerde ontvangers is het wel zo eerlijk om erbij te vertellen dat deze niet door Canaldigitaal ondersteund worden.

Op niet ondersteunde ontvangers zijn enkele zenders niet te ontvangen in verband met de gebruikte coderingsnorm, iets wat in de toekomst naar verwachting alleen maar zal toenemen.

Een Linux ontvanger met een CI slot waar een decoderingsmodule geplaatst kan worden is voor de toekomst dan de beste optie, om beeld te behouden.

Linux ontvangers hebben veel extra bediening, zenderlijst sorteer en andere nuttige en onnuttige mogelijkheden, maar voor puur tv kijken voldoet elke andere ontvanger net zo goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar is het een Samsung UE32D6505VS. Je hebt wel mogelijk om favoritenlijstjes te maken, maar de nummering blijft dan behouden vanuit de hoofdlijst. Je kan dus nooit een zender met nummer 1405 vóór een met nummer 702 krijgen. Dat moet via een programma wat ik op internet gevonden heb.... en dat gaat wel goed, maar het is een heel gedoe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst: (aangepast)

Ceesv er zijn inderdaad ook erg veel andere "goede" niet-linux receivers waarmee je kan sorteren en een prachtig beeld krijgt.

Ik weet dat Technisat in Nederland erg 'onbekend' is, maar ik vind het wel prachtige receivers die heel erg gebruiksvriendelijk zijn. ik ben er reuze tevreden mee... Ze hebben ook TV's... 

aangepast door Sverige

Geplaatst:

Een paar weken een panasonic gezien, die dvb-c,t,s en dvb-ip aankan. Ook een ci slot. Ik weet niet hoe het in turkijke zit, maar als ze ook dvb-t gebruiken, kan het nuttig zijn om lokale zenders te zien.

Vondt niet direct een type, en weet niet of die gecertificeerd is of niet,

Zelf heb ik nog nooit een tv gezien met 2 ci sloten.

De meeste tv's die kunnen opnemen, is de stick gekoppeld aan tv, wat ik niet praktisch vindt. En om juist tv te zien is een linux een beetje overkill. Maar een smart tv op linux zou wel mooi zijn, maar die zouden nooit geen ci+ kunnen ondersteunen vrees ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Waarom zou een smart tv geen CI+ kunnen ondersteunen?

En Linux tv's in de zin van een Dream of Vu ontvanger bestaan niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nog even meegeven aan Bakkertje, om TVV of Canaldigitaal te bekijken, moet je wel de Astra3 (23.5) satelliet kunnen ontvangen. Je spreekt we hebben Hotbird en Astra, maar ik denk dat dit wel eens Astra1 (19.2) zou kunnen zijn. De Astra3 is in sommige delen van Turkije moeilijk en alleen met een grotere schotel te ontvangen. Hierbij een footprint van de Astra 3, waar je duidelijk ziet dat alleen in uiterst West Turkije met een kleinere schotel de satelliet te ontvangen is.

post-44192-0-61445300-1441649516.jpg

Geplaatst: (aangepast)

... hebben we een Samsung tv met ingebouwde sat receiver...  en dat werkt prima.

Het sorteren van de zenders moet je echter wel via een edit programma op je computer doen,

...

maar die volgorde... is ook weer niet te wijzigen op de tv zelf,

nu staan er veel gecodeerde zenders tussen de vrij te ontvangen zenders...

en die moet je dus ook met dat edit programma sorteren, anders is het zappen erg moeizaam.

Welk edit programma zou je aanbevelen om een en ander te wijzigen op de Samsung?

En hoe zit het dan als CD/TVV de zenderlijsten weer eens aanpast, moet je dan weer gaan editen?

Kun je lastig zappen niet voorkomen door bij die Samsung

-a de zenders van je voorkeur in een van de vijf favorietenlijsten te sorteren

-b de bron satelliet te gebruiken waarbij je dan per satelliet slechts die frequenties handmatig inlaadt waar zenders zitten die je wilt zien (en waarbij je dan helemaal je eigen volgorde kunt bepalen)

Lijkt me al met al minder werk dan het gaan editen van de vaste kanalenlijst (al begrijp ik dat je dit niet snel zult veranderen bij een tv op je logeeradres, maar daar ga j denk ik evenmin zitten editen).

Omdat er nu ook weer niet zoveel interessants in die vaste kanalenlijst zit en het meeste toch ongecodeerd is te ontvangen zou ik buiten Nederland een niet CD/TVV goedgekeurde TV kopen. Dat kan dan ook een Samsung zijn, die zo dan wel veel goedkoper is.

Wellicht heeft iemand  juist in Turkije meer aan een Digiturk goedgekeurde televisie (als dat bestaat).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen