Sverige Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Een erg goed sorteerprogramma voor Samsung is "Samsung ChannelListPCEditor 1.10" Let wel op dat het voor jouw type tv is, want er schijnt verschil te zijn... maar dat staat wel vermeld voor welke reeksen tv's het programma is. Ik weet niets van nederlandse canaldigitaal zenderlijsten af... omdat ik geen abonemment heb op nederlandse zenders heb ik me daar nooit in verdiept, en mijn voorkeur gaat overigens altijd uit naar een eigen zenderlijst... in Zweden bieden ze ook zo een lijst aan, maar die heb ik ook nooit gebruikt... Maar uiteindelijk maakt het totaal niet uit welke lijst je als basis gebruikt... je moet de zenderlijst die in je tv zit backuppen op een usb stick. Met dat programma, wat je via een zoekmachine kan vinden open je dan die lijst en dan kan je eenvoudig de zenders verschuiven zoals jij dat wil... ze krijgen daar dan een nieuwe nummering. Je kan in het programma ook je favoritenlijsten aanpassen en ook de dvb-t/cable lijsten. Erg handig. Wat het lastige zappen betreft zonder sorteren door alleen de frequenties te scannen die je wil... een onmogelijke opgave eigenlijk... want op 1 frequentie zitten uiteraard veel zenders, die dan wel per transponder ingeladen worden, en dan heb je dus al een volgorde die je niet hebben wil. Ook zitten er vaak gecodeerde en ongecodeerde zenders op 1 tranponder. We hebben daar uiteraard gewoon slechts 1 satelliet, zijnde Astra op 19 oost, omdat daar de belangrijkste zenders op zitten. Alle belangrijke Deense zenders haal je glashelder binnen vis DVB-T... zonder extra kosten, via satelliet moet je daarvoor een abonnement afsluiten, en voor een vakantiehuis is dat 'overkill' Voor die samsung TV's is dit programma echt een "must" dan krijg je alles zoals je het graag wil hebben. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Prawo Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Dank voor je tip. Zal me er de komende tijd eens in gaan verdiepen. Is het met dit programma ook mogelijk iets te doen met de in de tv ingebouwde transponderlijsten per satelliet? Want nu staan er frequenties in waarop niet wordt uitgezonden terwijl handmatig toegevoegde transponders onderaan de lijst komen. Een lijst die nooit in een logische volgorde op nummer verschijnt. Heel onhandig. Is het overigens nog iets geworden met je Duitse vaste telefoonnummer? Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sverige Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Ik betwijfel of je die transponderlijsten kan bewerken... Ik heb er nooit naar gekeken. Bij mijn technisat staan die handmatig ingevoerde transponders ook onderin ... dat was vroeger bij echostar ook zo.... en ik heb het nooit een probleem gevonden eigenlijk. Als je vindt dat het een té grote rommel wordt, moet je resetten naar fabrieksinstellingen, dan begin je weer bij 0. Maar ja, dan moet je ook alles wat er later bijgekomen is ook weer invullen.... mij stoort het eigenlijk niet... zó vaak zit je nu ook weer niet in die menu's te zoeken. Ik heb nog niets met het duitse nummer gedaan... even wat anders aan mijn hoofd gehad. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Prawo Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 (aangepast) Ik betwijfel of je die transponderlijsten kan bewerken... Ik heb er nooit naar gekeken. Bij mijn technisat staan die handmatig ingevoerde transponders ook onderin ... dat was vroeger bij echostar ook zo.... en ik heb het nooit een probleem gevonden eigenlijk. Bij mijn Echostar 7000 had ik indertijd ook de mogelijkheid transponders te verwijderen. De transponders kwamen ook steeds op volgorde in de lijst. Ik zie het wel als een probleempje. Want als op een bestaande transponder een zender wordt toegevoegd zoek ik liever zo'n transponder even snel handmatig op in een lijst (en dat gaat makkelijker als ze op nummervolgorde staan) dan dat ik deze handmatig toevoeg. Waarbij ik moet toegeven dat het handmatig toevoegen van een transponder die al in de lijst staat automatisch het doorzoeken van die transponder oplevert. Maar dat weet je dan pas als het scannen klaar is en er geen transponder onderaan is bijgekomen. Na zo'n reset moet je een weekje vrij nemen om alles weer op orde te brengen. Bovendien levert zo'n reset bij een Samsung tv dacht ik geen actuele transponderlijst op. 10 september 2015 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sverige Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Bij mijn echostar AD3600 komen de transponders ook onderdaan in de lijst, en je kan ze niet sorteren... Als ik een transponder wil doorzoeken op de Technisat, ga ik gewoon naar manueel zoeken van een transponder, en vul de frequentie , polarisatie en SR in... gaat erg makkelijk... die 'lijst' is voor manueel zoeken niet van belang. Bij het zoeken naar de hele satelliet merk je na een aantal jaar dat er veel bijgevuld is, want het verloop wordt ook in % aangegeven en ook is x van de y transponders gedaan... en op het einde komen er steeds nieuwe bij. hij doet het blijkbaar in blokjes die je ooit bijgevoegd hebt. Maar hij zoekt dus wel op iedere geldige transponder die je ooit invulde, en dat is goed zo. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen