Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nieuw is de regionale zender Aragón.
Aragón is een van de 17 autonome regio's van Spanje met meer dan 1,3 miljoen inwoners met als hoofdstad Zaragoza en is gelegen tussen de Pyreneeën en Valencia.
Naast deze regionale zender, zijn op de satelliet via de Astra 19,2 ook de Spaanse regionale zender TV Galicia, de autonome regio boven Portugal en regionale zender Andalucia TV, de autonone regio in het uiterste zuiden van Spanje te bekijken. Daarnaast zijn ook de landelijke zenders TVE International en de nieuwszender Canal 24 Horas op de Astra 19,2 te bekijken als ook de zender Iberalia met programma's over jagen, vissen en natuur. Deze laatste zender is pas op 27 juli dit jaar beschikbaar gekomen.

In totaal zijn dus 6 Spaanse zenders FTA op de Astra 19,2 te bekijken.
Op transponder 11067V, DVB-S, 22.000 5/6 zijn dat Canal Iberia en TC Galicia en Aragón TV.
Op transponder 11156V, DVB-S, 22.000, 5/6 is dat Canal Sur Andalucia.
Op transponder 11626V, DVB-S, 22.000, 5/6 zijn dat TVE International en Canal 24 Horas

aangepast door Sprietje

Geplaatst:

Iberalia mogen van mij de studio van opblazen, ik ben absoluut tegen dierenmishandeling, ik ben een verwend Galgo lover en heb er zelf 3. Naast al de andere ellende.

Geplaatst:

Het gaat de laatste tijd weer wat beter in Spanje en je merkt het meteen aan het aantal TV-zenders. Tot aan de crisis hadden flink wat Spaanse regio's hun eigen TV-zender. Dat zijn er in de afgelopen jaren flink wat minder geworden door bezuinigingen maar je ziet nu dat er van lieverlee weer zenders bijkomen en het zal me niet verbazen als dat er nog meer worden.
Gelukkig ook dat ze op de Astra 19,2 zitten en niet op de Spaanse Hispasat satelliet want dan zouden er maar weinig Europeanen lol van hebben.

Geplaatst:

Er komt niet zoveel boeiends op die zenders hoor, ze zijn misschien wel terug maar met nog maar met een kwart van de kwaliteit van voorheen. 

En Pssssssst het gaat helemaal niet beter met Spanje, dit wordt allemaal enkel maar gedaan omdat de verkiezingen eraan komen, propaganda heet dat :) Hier gaan nog steeds met regelmaat Winkels over de kop omdat de laatste reserves op zijn. DIe TV zenders zullen snel gebruikt gaan worden om de propaganda voor de PP op te voeren, 

Geplaatst:

Niets boeiends? De zender Andalucia laat o.a. altijd zeer uitgebreid de processies zien die in het katholieke zuiden zeer uitbundig zijn met veel pracht en praal.

Geplaatst:

Moet je dan wel van houden dat mensen gestoord worden van een standbeeld wat gedragen wordt, ik ben wat dat betrefd wel wat meer nuchter ingesteld en gaat niet geloven dat een standbeeld mijn leven zal verbeteren. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Geplaatst:

Ik zei al het is maar een kwart van voorheen en ze waren er nooit gekomen als er geen propaganda mogelijkheden waren en voor gebrabbel wat nergens op slaat heb je geen widescreen nodig. En het kan best zo zijn als het allemaal niet zo lukt met die plannetjes dat de zenders volgend jaar gewoon weer verdwijnen.

Maarja vraag me af wie er nog op de woorden van pinokio zit te wachten?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vooral spijtig dat de meest interessante zender (TVE internacional) zo'n slechte beeldkwaliteit heeft.

Voor wie graag zijn Spaans wat oefent lijkt mij die zender heel interessant, maar de 576i kwaliteit is gewoon slecht te noemen, met een zeer lage bitrate.

Mochten ze nu eens in HD uitzenden, of ten minste een fatsoenlijke bitrate hebben.

Via Spaanse betaalpakketten kun je wel meer zenders hebben, en onlangs zijn de meeste (behalve La 2) naar HD gegaan, maar wat heb je dan ?

Veel Amerikaanse series en films, die gedubd zijn ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:

Er komt niet zoveel boeiends op die zenders hoor, ze zijn misschien wel terug maar met nog maar met een kwart van de kwaliteit van voorheen. 

En Pssssssst het gaat helemaal niet beter met Spanje, dit wordt allemaal enkel maar gedaan omdat de verkiezingen eraan komen, propaganda heet dat :) Hier gaan nog steeds met regelmaat Winkels over de kop omdat de laatste reserves op zijn. DIe TV zenders zullen snel gebruikt gaan worden om de propaganda voor de PP op te voeren, 

Waarom woon jij eigenlijk nog in Spanje? Als ik jouw posten zo lees, erger je je de hele dag. :confused:

• Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Vooral spijtig dat de meest interessante zender (TVE internacional) zo'n slechte beeldkwaliteit heeft.

Voor wie graag zijn Spaans wat oefent lijkt mij die zender heel interessant, maar de 576i kwaliteit is gewoon slecht te noemen, met een zeer lage bitrate.

Mochten ze nu eens in HD uitzenden, of ten minste een fatsoenlijke bitrate hebben.

Via Spaanse betaalpakketten kun je wel meer zenders hebben, en onlangs zijn de meeste (behalve La 2) naar HD gegaan, maar wat heb je dan ?

Veel Amerikaanse series en films, die gedubd zijn ?

Dan zet je de ontvanger toch op de orginele taal klaar!

Geplaatst:

Dan zet je de ontvanger toch op de orginele taal klaar!

Dan hoef ik toch niet naar een Spaanse zender te kijken?

Die series en films kan ik dan veel beter op een Britse, Nederlandse, ... zender bekijken.

Voor mij gaat het om toegevoegde waarde, niet om Friends op 37 verschillende kanalen te kunnen zien.

Ik oefen graag mijn Spaans wat, maar dan met een Spaanstalige film/serie.

Geplaatst:

Dan moet je de standaard zenders hebben, zoals LA1, LA2, Antena 3, Telecinco, Cuatro, La Sexta en nog een paar deze zenden zat uit in de Spaanse taal.

Geplaatst:

En toch zou ik veel beter af zijn met een hogere kwaliteitsversie van TVEi.

TVEi zendt uitsluitend Spaanstalige inhoud uit.

Ook op de algemene Spaanse kanalen krioelt het van "Los Simpson" en andere series, die je gewoon elders kunt bekijken.

Ik hoop dat als het eens wat minder wordt met de 'recortes' er geld is om daar eens werk van te maken.

Geplaatst:

Dan moet de PP de verkiezingen verliezen anders gaat de gehele zooi gewoon heerlijk door totdat er niks meer over is.

En verder weet ik niet waar jij het vandaan haalt maar enkel Antena 3 zend die gele mannekes uit en dat meestal in het weekend, voor de rest zit je totaal mis met ook Friends, die zie je misschien op Neox en Cosmo maar voor de rest niet.

TVEI was er in HD op de TDT maar is daar vervangen voor La1 HD, op de sat moet je het met een kwalitatief oerslechte beeld kwaliteit doen naast de vele aanvoer storingen die nooit opgelost gaan worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...