Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten

Hoezo censuur?

 

Als ik berichten lees met de inhoud van "Niet doorlaten.... maar terugsturen!" is dat een politiek standpunt. Ik kijk heel anders tegen dingen aan.

 

We hebben het hier wel over mensen. Die hebben een keuze moeten maken :

A - voor je flikker worden geschoten

B - zorgen voor een veilig heenkomen

 

Als je voor B heb gekozen dan kies je voor de beste optie. Doet iedereen. Ik ben nog niemand in de MediaMarkt tegen gekomen die zei doe mij dat k*tapparaat maar.

helemaal juist.... het woordje Clone...... levert dus nu een block op..... en illegaal kijken...... net als politiek.....dusssssssss

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een les die we m.i. uit het verleden moeten trekken is, dat we in principe niet bereid zijn compromissen te sluiten wat betreft de culturen die hier binnenkomen.

We hebben in Nederland een Grondwet en christelijke tradities die over een paar honderd jaar ontstaan zijn.

Zij die zich in Nederland willen vestigen, zullen zich volledig naar de Nederlandse wetten en samenleving moeten voegen (welke op zich flexibel genoeg is). 

Als ik naar een ander land ga, moet ik me ook houden aan de daar geldende wetten en gewoontes. (Wat ik trouwens in principe heel normaal vind.) 

Een les die we moeten leren is NIET jarenlang de andere kant op te kijken en de ogen te sluiten voor de miserie elders want ooit komt de dag dat het daar nog erger word en de mensen daar op de vlucht slaan en dan beginnen te lopen in dit geval ..... en natuurlijk lopen ze naar hier toe. Want hier is alles goed geregeld en vooral alles veilig....  Nu is het dus wie zich brand moet op de blaren zitten.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe tragisch deze foto ook is, dit kind leefde al een paar jaar in Turkije, en hadden een onderkomen.

De vader kocht eenn rubberboot en liet veel mensen betalen om mee te varen, te veel.

Hij kocht een zwemvest, voor zichzelf, voor vrouw en kinderen had hij dat niet over.

Ik vind het jammer dat er zoveel word geschreven dat niets te maken heeft op de werkelijke fijten, maar dan ook niets zoals dat er word geciteerd vanuit Facebook..

Iemand die hier roept dat Slovenie geen oorlog had, en dat mensen (vluchtelingen)  uit Kroatie niet de taal spraken en dat mensen ook uit Kosovo kwamen, wel nu even ter herinnering:

Oorlog in voormalig Joegoslavie was vanaf 1991

Kosovo oorlog, NAVO aanval was in 1999

In geheel voormalig Joegoslavie spreekt met bijna dezelfde algemene taal, Bosnie, Kroatie, Servie etc.

Zoals Vlaams en Nederlands.

 

De foto van dit arme kind is als een van de weinige foto's van dode kinderen, en als je als vluchteling in zo'n kamp wooont waar je amper in Turkije genoeg water hebt wil je als ouders toch het beste voor je kind? Dat wil toch een ieder als ouder?

 

Vluchtelingen naar Bosnie? Weet je wel dat er onder de vluchtelingen ook Christenen zijn?

Bosnie heeft niet het geld om maar iemand op te vangen

 

Vluchtelingen opvangen in eigen regio?

De EU had al HEEL lang terug geld moeten geven, Libanon waar bijna 40% van de bevolking uit vluchtelingen bestaat, maar geen geld heeft en de EU beloften voor financiele hulp is nog steeds niet goed op gang gekomen.

 

Dat Syrie een lange historie heeft dat Joden Christenen en Moslims in vrede voor eeuwen naast elkaar woonden?

Ga eens de werkelijke fijte natrekken en roep niets zonder dat de ware fijten je bekend zijn.

 

Ja ik woon in de Balkan, ben al verhuisd en woon in Bulgarije trouwens..

Jammer genoeg zie ik dat Macedonie als arm land vriendelijke met vluchtelingen omgaat dan wat S4A leden hier, en ik ben zeker dat er ook leden bij S4A die Moslim zijn en deze discussie gaat meer de kant op van Wilders die vaak roept maar niets doet buiten schreeuwen.

 

Jammer beste vrienden, krijg geen heimwee naar mijn moederland, tja hier is het verre van perfect maar hier is een ieder welkom.

 

Ik vraag een  ieder om zich te proberen in te denken dat je huis is plat gegooid, je hebt een broer, zuster of nog meer verloren..wil je dan niet dat jou kind veilig kan wonen? Waar je in vrijheid kan wonen?

Hadden wij dan niet hetzelfde gewenst?

 

Onder ieder volk zijn goede en minder goede mensen en dat heeft niets te maken met de religie, kleur of afkomst..

 

Ik sluit deze discussie en schaam me diep!

 

 

 

 

  • Like 2

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unetwork, je hoeft je niet te schamen omdat je het opneemt voor die vluchtelingen. Dat is jouw mening over deze zaak, en die is evenveel waard als de mening van anderen die vinden dat deze mensen niet welkom zijn.

 

Wat de oorlog die de Nato tegen de souvereine staat Jugoslavija begonnen is hiermee te maken heeft is me even niet duidelijk. De Nato is totaal fout geweest om de aggressie te beginnen... deze organisatie is gericht op oorlog en vernietiging... dat is wat ik daarover kwijt wil. 

 

Terug over de overrompeling van gelukszoekers wat we nu meemaken.... als het die mensen "echt" om een veilig heenkomen te doen was, zouden ze niet tot over de poolcirkel rondtrekken op zoek naar de beste voorwaarden.

Uiteraard begrijp ik dat je het zo goed mogelijk wil hebben, dat je zo veel mogelijk wil binnenrijven en daar zo weinig mogelijk wil tegenover zetten... zo is de mensheid.... maar dan moet er niet verteld worden dat ze op de vlucht zijn voor ellende. Die ellende waren ze een groot aantal landen eerder ook al kwijt, en ook daar waren ze al veilig.  dat verhaal is bij mij dus niet meer geldig, die kans is voorbij.

Overigens.... in landen als Duitsland en Zweden, de 2 landen waar de meeste 'vluchtelingen' heen willen, is alles ook niet zó perfect. mensen moeten ook hard werken en ploeteren om het hoofd boven water te houden.... ik hoor op de tv dat waarschijnlijk belastingen verhoogd zullen moeten worden om de ontzettend hoge kosten te kunnen betalen..... en wie gaat dit betalen? Juist, de bevolking die nu al hard werkt en ploetert. Nee.... dat is totaal verkeerd. Als ze aan mijn geld komen is het helemaal over en uit!  En ik denk echt wel dat er meer mensen zo denken.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eens nieuwsgierig dus op stap naar een azc hier ff vandaan ,daar heb ik met mensen gepraat uit syrie  ik moet zeggen zijn heel gewoon hoor totdat !

Ik hun vroeg hoe ze eigenlijk aan die iphone kwamen daar was ik weleens nieuwsgierig naar niet dat ik ze dat niet gun , tja ik denk dat jullie zelf al kunnen raden van hoe en wat daar werd geen antwoordt opgegeven nl wel keken ze me grimmig aan met waar bemoei jij je mee eigenlijk .

Je moer er toch het geld voor hebben om alles dan te kunnen betalen want inet hebben ze en niet via de azc want daar is geen wifi , ik heb hun ook gevraagd wat is eigenlijk jullie bedoeling hiervan maar dan krijg je rare en afwijkende antwoorden vind ik met van nederland mooi en goed .

Maar zo gauw directe vragen worden gesteld begrijpen ze je niet meer in engels dan wel !

Ik heb mijn visie hier nu wel op en ook mijn mening over deze mensen , ik ben daar de hele middag geweest en moet zeggen die vrijwilligers petje af hoor want hun doen niks qwa helpen dan .Met nog meer mensen gepraat over van alles (niet alleen iphones )maar het is allemaal zo ongelovig wat die vertellen vind ik .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eens nieuwsgierig dus op stap naar een azc hier ff vandaan ,daar heb ik met mensen gepraat uit syrie  ik moet zeggen zijn heel gewoon hoor totdat !

Ik hun vroeg hoe ze eigenlijk aan die iphone kwamen daar was ik weleens nieuwsgierig naar niet dat ik ze dat niet gun , tja ik denk dat jullie zelf al kunnen raden van hoe en wat daar werd geen antwoordt opgegeven nl wel keken ze me grimmig aan met waar bemoei jij je mee eigenlijk .

Je moer er toch het geld voor hebben om alles dan te kunnen betalen want inet hebben ze en niet via de azc want daar is geen wifi , ik heb hun ook gevraagd wat is eigenlijk jullie bedoeling hiervan maar dan krijg je rare en afwijkende antwoorden vind ik met van nederland mooi en goed .

Maar zo gauw directe vragen worden gesteld begrijpen ze je niet meer in engels dan wel !

Ik heb mijn visie hier nu wel op en ook mijn mening over deze mensen , ik ben daar de hele middag geweest en moet zeggen die vrijwilligers petje af hoor want hun doen niks qwa helpen dan .Met nog meer mensen gepraat over van alles (niet alleen iphones )maar het is allemaal zo ongelovig wat die vertellen vind ik .

 

1pm

Goh, ik heb een baan en dus geld... hier word alles platgegooid en ik pak mijn zootje , mijn smartfeun  zeker want ik neem hem zelfs mee naar het toilet om sat4all te kijken :grin:. alle cash wat ik heb ook mee en hup op weg naar daar waar het beter is.... Daar aangekomen zoek ik naar free wifi om natuurlijk op de hoogte te blijven wat er thuis gebeurd. Ondertussen hoor ik natuurlijk dat ze allemaal in Nederland jaloers zijn op mijn smartfeun en dan kom jij en vraag mij niet hoe het in mijn land is maar hoe ik aan die feun kom..... tuurlijk trek ik gezicht van jij je mee bemoeid !  :angry: . Los daarvan is de cultuur anders dus ook de kijk op dingen en begrip ervan.  Er zal geheid een tussen zitten die dacht ik ga naar NL om daar een baan te vinden terwijl hij thuis geen oorlog heeft maar moet dan een heel azc daarop aangekeken worden ? Regering moet zorgen voor wifi in azc en dan enige kijk er op houden , dan filteren ze die enkele "foute " er zo uit.....    Hier in dit land waar men nog steeds durft te roepen dat de Nederlander tolerant is worden de vreemdelingen met open armen ontvangen als ze als toerist geld komen brengen maar als er hulp gevraagd word zijn we niet thuis !.  Begeleid die mensen goed en zorg dat ze snel naar hun eigen plek terugkunnen , dus ook daar ter plaatse actie . die mensen zijn blij om dan naar huis te gaan en zullen met goede herinneringen teruggaan en goede contacten onderhouden met ons landje. win win situatie dus. Nu worden ze zeer negatief behandeld, zodra ze terug gaan krijgen de extremisten gelijk wat die over ons roepen en meer aanhangers waardoor de situatie in de wereld er niet beter op word. Weer leuk voor pruikemans want die kan dan weer roepen zie je nu !!!  De cirkel dient doorbroken te worden !. 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een les die we m.i. uit het verleden moeten trekken is, dat we in principe niet bereid zijn compromissen te sluiten wat betreft de culturen die hier binnenkomen.

We hebben in Nederland een Grondwet en christelijke tradities die over een paar honderd jaar ontstaan zijn.

Zij die zich in Nederland willen vestigen, zullen zich volledig naar de Nederlandse wetten en samenleving moeten voegen (welke op zich flexibel genoeg is). 

Als ik naar een ander land ga, moet ik me ook houden aan de daar geldende wetten en gewoontes. (Wat ik trouwens in principe heel normaal vind.) 

Tja als dat zo is, dan zal ik me toch maar Moslim moeten worden. Want ik woon in de UAE.

Wat een opmerking...!

 

Weten jullie eigenlijk wel dat de UAE alle godsdienstige opvattingen respekteren?

Er staat een Moskee en een Katholieke kerk netjes naast elkaar op hetzelfde grondstuk in Dubai Oud Metha. Dit heeft nooit tot een probleem geleid.  http://saintmarysdubai.org/

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unetwork, je hoeft je niet te schamen omdat je het opneemt voor die vluchtelingen. Dat is jouw mening over deze zaak, en die is evenveel waard als de mening van anderen die vinden dat deze mensen niet welkom zijn.

 

Wat de oorlog die de Nato tegen de souvereine staat Jugoslavija begonnen is hiermee te maken heeft is me even niet duidelijk. De Nato is totaal fout geweest om de aggressie te beginnen... deze organisatie is gericht op oorlog en vernietiging... dat is wat ik daarover kwijt wil. 

 

Terug over de overrompeling van gelukszoekers wat we nu meemaken.... als het die mensen "echt" om een veilig heenkomen te doen was, zouden ze niet tot over de poolcirkel rondtrekken op zoek naar de beste voorwaarden.

Uiteraard begrijp ik dat je het zo goed mogelijk wil hebben, dat je zo veel mogelijk wil binnenrijven en daar zo weinig mogelijk wil tegenover zetten... zo is de mensheid.... maar dan moet er niet verteld worden dat ze op de vlucht zijn voor ellende. Die ellende waren ze een groot aantal landen eerder ook al kwijt, en ook daar waren ze al veilig.  dat verhaal is bij mij dus niet meer geldig, die kans is voorbij.

Overigens.... in landen als Duitsland en Zweden, de 2 landen waar de meeste 'vluchtelingen' heen willen, is alles ook niet zó perfect. mensen moeten ook hard werken en ploeteren om het hoofd boven water te houden.... ik hoor op de tv dat waarschijnlijk belastingen verhoogd zullen moeten worden om de ontzettend hoge kosten te kunnen betalen..... en wie gaat dit betalen? Juist, de bevolking die nu al hard werkt en ploetert. Nee.... dat is totaal verkeerd. Als ze aan mijn geld komen is het helemaal over en uit!  En ik denk echt wel dat er meer mensen zo denken.

Wat ik bedoel was dat Joegoslavie werd gebruikt omdat het geen land van de Sovjet Unie was.

Het enige land buiten de Sovjet Unie ijzeren gordijn waar men als Pool, Tsjecho-Slowakije etc naar op vakantie gaan was Joegoslavie. Het paspoort was het duurste paspoort op de zwarte markt omdat met een Joe paspoort je overal naar toe kon gaan, de EU de USR, VS etc.

Toen de Berlijnse muur kwam te vervallen had Joegoslavie geen functie meer en in 1990 begon het nationalisme daar. in 1991 kwam de oorlog tussen de Slovenen, de Kroaten, Bosniaken, de Serven.

Macedonie was het enige land die de oorlog niet heeft gehad.

Maar 1991 - 1995 was nog niet genoeg omdat de NAVO Servie plat bombardeerde in 1999 over Kosovo.

Tot nu aan toe is de Balkan radio actief omdat alle bommen radioactive koppen hadden.

 

Toen New York werd aangevallen, moest Bush niet Afghanistan aanvallen maar samen met o.a. Nederland, Irak. Die hadden massa vernietiging wapens, die nooit gevonden zijn.

Het hele leger werd ontslagen een dictator vervangen voor een andere dictator en het begin van de extremisten die met de burgeroorlog in het buurland Syrie ook voet aan de grond kregen.

 

In principe is een burger uit Syrie goed opgeleid, en ja dus ook een Iphone of een Android kunnen kopen. Maar als je huis plat word gegooid door bommen, je bedreigd wordt door het regime en de andere IS extreme groepering wil je weg, dat hadden wij ook gedaan.

Ja je was veilig in Turkije, Libanon maar je kinderen kregen niet voldoende te eten, je kinderen konden niet naar school, geen toekomst, stank om je heen...dan zie je Merkel roepen kom maar naar Duitsland en dan gaan ze ook massaal.

Niet de vluchteling is hier fout aan. Wij hebben de Amerikanen om olie ondersteund 

Eeuwen van Christelijke brandstapels, vervolging, oorlog om religie met Belgie, verkettering, Kruisvaarders naar het midden Oosten, slavernij waar Nederland de gouden Eeuw aan heeft te danken plijt ons zeker niet vrij.

We zinspelen nog steeds op de gekleurde media en informatie die NIET op fijten is berust.

In de tweede wereldoorlog waren de Joden de schuld, nu zijn het de vluchtelingen.

 

En nog een interessant fijt:

Door de veroudering van de bevolking in het Westen hebben we emigranten nodig om strakt jullie en mijn pensioen moeten betalen door belasting.

 

Ik oordeel gewoon niet, ik schreeuw niet en ik roep zeker niets waar ik niet zeker van ben, hier word dat wel gedaan en dat vind ik jammer..

Een goed mens vind je onder elke laag van de bevolking overal in de wereld.

 

Wat me opvalt dat er veel wordt geroepen over onze Christelijke cultuur die in gevaar komt, wel in het grote boek die we de bijbel noemen staat dat God de aarde heeft geschapen, maar wij als mensen de grenzen, de elende, de veroordelingen, de oorlog etc. etc.

 

Voor een echte vluchteling moet er altijd plaats zijn...over en uit.

 

 

en PS voor iemand die echt wil werken is er altijd werk te vinden, maar een Nederlander steekt vaak zijn neus op om bollen te pellen, parken schoon te maken dus roep aub niet dat de Vluchteling onze banen inpikt.

aangepast door Unetwork
  • Like 1

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zie je Merkel roepen kom maar naar Duitsland en dan gaan ze ook massaal.

 

Peter, wat je daar zegt is volkomen onzin.

Merkel zegt niet: "kom maar naar Duitsland". Ze zegt: "wir schaffen daß"  We krijgen het voor elkaar. Dat is heel wat anders.

 

Als je de hoeveelheid vluchtelingen ziet die naar Duitsland komen dan is dat geen vergelijking met wat er naar Nederland komt.

Duitsland heeft hierdoor een enorme belasting en gigantische problemen op te lossen en brengt de regering op de rand van onstabiliteit.

Ik heb respect ervoor hoe dit ge-managed wordt.

 

Eén van mijn beste vrienden is de Guest Service Manager van het Rotana Towers Hotel in Dubai waar ik regelmatig contact mee heb. Het is een Syrier. Hij heeft me verteld met tranen in zijn ogen hoe zijn dorp met de grond gelijk gemaakt is. Ik heb de foto´s gezien en was teneergeslagen droevig. Met een brok in de keel. Iedere avond probeerd ie kontakt op te nemen met familie, kennisen, vrienden via Skype of Viber. Ik was er zelf bij.

Je kunt America wel  de schuld van alles geven, maar vergeet niet dat America wel Nederland en het bezette Europa uit de stront gehaald heeft.

America heeft Afghanistan aangevallen omdat daar de kankerhaard zat en zit. Hadden ze dan niets moeten doen.

 

Het probleem van de grote getallen aan vluchtelingen zit hem in de sleperbenden die onder de vluchtingen geruchten brengen dat ze maar vooral naar Duitsland moeten komen want daar is het goed. Daar in dat paradijs krijg je onmiddelijk geld, eten en een baan.

De mensen zijn in grote nood en geloven dat. Zouden die gangster-sleper-benden dat niet doen dan hebben ze minder vluchtelingen te transporteren en verliezen ze inkomsten.

Duitsland plaatst nu advertenties in kranten en bladen, postings en op de radio, met name Deutsche Welle Radio en TV en andere zenders in de gebieden in de landstaal om de mensen voor te lichten en ervan af te houden.

Maar de grenzen gooien de Duitsers niet dicht. Je kunt die stakkers niet in de kou laten staan.

Hoed af voor Merkel.

Ik ben persoonlijk zeer treurig over de houding van velen leden hier die niet begrijpen wat er in de wereld aan de hand is.

Jij en ik zijn bereist en weten wat er in de wereld aan de hand is hebben gelukkig een andere opvatting.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland ziet de grote komst van vluchtelingen ook als een uitdaging. Het land vergrijst ook net als Nederland en heeft dringend jonge mensen nodig.

Zijn deze mensen goed opgeleid en spreken Duits dan hebben ze zelfs een reele kans op en baan want de Wirtschaft schreeuwt om goed opgeleide vakmensen. dat is dan jammer voor Assad, want die mensen is ie kwijt.

 

Het verhaal over die iPhones moest ik smakelijk om lachen. Wat een kortzichtig gelul.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

P.S.:

voor iemand die echt wil werken is er altijd werk te vinden, maar een Nederlander steekt vaak zijn neus op om bollen te pellen, parken schoon te maken dus roep aub niet dat de Vluchteling onze banen inpikt.

Peter, ook in Nederland zijn de tijden ondertussen veranderd.

Wanneer je het 50ste levensjaar gepasseerd hebt is de kans op een baan gezakt tot 1%.

 

Ook voor diegenen die alles willen aanpakken tegen elk salaris.

Pas wanneer je met pensioen bent willen werkgevers je eventueel weer aannemen, omdst je dan zonder hoge risico's een contract kunt aangaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland ziet de grote komst van vluchtelingen ook als een uitdaging. Het land vergrijst ook net als Nederland en heeft dringend jonge mensen nodig.

Zijn deze mensen goed opgeleid en spreken Duits dan hebben ze zelfs een reele kans op en baan want de Wirtschaft schreeuwt om goed opgeleide vakmensen. dat is dan jammer voor Assad, want die mensen is ie kwijt.

 

 

Zo'n twee jaar geleden was er een groot interview met Helmut Schmidt op de Duitse tv.

Deze hoogbejaarde, scherpzinnige denker en ex-politcus wees al op  de zorgelijke bevolkingspiramde van Duitsland.

Jouw constatering hierboven komt volledig overeen met zijn analyse.

Helmut Schmidt zou ik nu wel eens weer willen horen met een scherpzinnige analyse van de huidige stand van zaken, maar de vergrijzing van de Duitse bevolking wordt door de komst van de vele -inderdaad door de bank genomen goed opgeleide en goed Engels sprekende - Syriers zeker opgelost als ze blijven en goed integreren. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zie je Merkel roepen kom maar naar Duitsland en dan gaan ze ook massaal.

 

Peter, wat je daar zegt is volkomen onzin.

Merkel zegt niet: "kom maar naar Duitsland". Ze zegt: "wir schaffen daß"  We krijgen het voor elkaar. Dat is heel wat anders.

 

Als je de hoeveelheid vluchtelingen ziet die naar Duitsland komen dan is dat geen vergelijking met wat er naar Nederland komt.

Duitsland heeft hierdoor een enorme belasting en gigantische problemen op te lossen en brengt de regering op de rand van onstabiliteit.

Ik heb respect ervoor hoe dit ge-managed wordt.

 

Eén van mijn beste vrienden is de Guest Service Manager van het Rotana Towers Hotel in Dubai waar ik regelmatig contact mee heb. Het is een Syrier. Hij heeft me verteld met tranen in zijn ogen hoe zijn dorp met de grond gelijk gemaakt is. Ik heb de foto´s gezien en was teneergeslagen droevig. Met een brok in de keel. Iedere avond probeerd ie kontakt op te nemen met familie, kennisen, vrienden via Skype of Viber. Ik was er zelf bij.

Je kunt America wel  de schuld van alles geven, maar vergeet niet dat America wel Nederland en het bezette Europa uit de stront gehaald heeft.

America heeft Afghanistan aangevallen omdat daar de kankerhaard zat en zit. Hadden ze dan niets moeten doen.

 

Het probleem van de grote getallen aan vluchtelingen zit hem in de sleperbenden die onder de vluchtingen geruchten brengen dat ze maar vooral naar Duitsland moeten komen want daar is het goed. Daar in dat paradijs krijg je onmiddelijk geld, eten en een baan.

De mensen zijn in grote nood en geloven dat. Zouden die gangster-sleper-benden dat niet doen dan hebben ze minder vluchtelingen te transporteren en verliezen ze inkomsten.

Duitsland plaatst nu advertenties in kranten en bladen, postings en op de radio, met name Deutsche Welle Radio en TV en andere zenders in de gebieden in de landstaal om de mensen voor te lichten en ervan af te houden.

Maar de grenzen gooien de Duitsers niet dicht. Je kunt die stakkers niet in de kou laten staan.

Hoed af voor Merkel.

Ik ben persoonlijk zeer treurig over de houding van velen leden hier die niet begrijpen wat er in de wereld aan de hand is.

Jij en ik zijn bereist en weten wat er in de wereld aan de hand is hebben gelukkig een andere opvatting.

Beste Drs ik denk dat we bijna op dezelfde lijn zitten alleen zie ik dat mijn bericht (reactie) niet goed hebt gelezen.

Afghanistan: Ik heb niet geschreven dat het niet was aangevallen

Ik schreef dat eerst Irak werd aangevallen ipv naar de root" te gaan. Niet dat de aanval op Afghanistan veel heeft geholpen. Ik heb neven die daar als militair zijn geweest, ik heb 15 dagen daar als journalist rondgelopen.

Ik ben al vanaf 1991 als journalist in de diverse oorlogen geweest en daar persoonlijk al een prijs voor moeten betalen, dit met trauma wat je elke dag weer met je mee brengt.

Vele vrienden zijn er niet meer...

 

Waar ik me de hele tijd aan stoor is het fijt dat er hier veel wordt geroepen zinder de werkelijke fijten.

Mensen zijn mensen en onder elk volk, elk geloof elke etnische afkomst zijn er goede en slechte mensen...als we daar eens vanuit gaan word de wereld een stukje (veel) beter.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, ook in Nederland zijn de tijden ondertussen veranderd.

Wanneer je het 50ste levensjaar gepasseerd hebt is de kans op een baan gezakt tot 1%.

 

Ook voor diegenen die alles willen aanpakken tegen elk salaris.

Pas wanneer je met pensioen bent willen werkgevers je eventueel weer aannemen, omdst je dan zonder hoge risico's een contract kunt aangaan.

Beste Cees, ik ben zelf 61 jaar nu, ik heb geen probleem en als ik naar Nederland terug zou komen garandeer ik je dat ik een baan vind, maar dit zonder eisen.

Je gaat me toch niet vertellen dat de vluchteling die banen van 50+ afpakt?

Dat probleem was er al lang

 

Als er EEN politieke partij nu eens ballen had was dit probleem allang afgelopen.

Hoeveel kost een uitkering? Nu een deel van dat omzetten als een subilie om een werknemer van 50+ goedkoper te maken..

Vaak is het zo dat iemand van 50+ te veel eisen heeft en dat aannemen van een 50+ gewoon voor een werkgever te duur is.

 

Het ging me hierom dat velen hier roepen dat een vluchteling onze banen afpakt en dat is niet waar..

Zij, als ze een officiele status krijgen, doen juist werk waar de Nederlanders hun neus voor ophalen. (in de meeste gevallen)

 

Lees eens het officiele rapport van het IMF dat we juist immigranten nodig hebben in de nabije toekomst dit juist om de sociale verzekeringen op niveau te houden.

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...