Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezer:

Ik heb via een kennis van mij een schotel-set gekregen van canaldigitaal.  Deze wil ik gaan gebruiken in het tuinhuis achter in de tuin zodat ik daar ook televisie kan kijken.

Nu ben ik al flink aan het stoeien geweest met het uitrichten van de schotel... alleen ik krijg het niet voor elkaar.

Dit is mijn werkwijze:   Ik heb de Ontvanger/decoder aangesloten dmv een scart kabel op een simpel tv'tje.  Vervolgens heb ik een SatFinder aangesloten op deze decoder en vervolgens in verbinding gebracht met de schotel, LNB heet hij als ik alles goed heb begrepen.

Vervolgens draai in de sensitiviti potmeter helemaal naar links, en draai hem langzaam naar rechts en stop wanneer ik een eerste pieptoon hoor.  vervolgens draai ik de schotel heen en weer netzolang totdat deze piep toon op zijn luidst klinkt en ik 5 streepje in het vakje van de Satfinder zie.  Vervolgens ontkoppel ik de satfinder en koppel de LNB rechtstreeks aan de decoder.  vervolgens ga ik naar menu toe en klik technische details aan, wannaar ik de signaal sterkte kan zien, alleen deze blijft volledig leeg, 0,0 signaal  terwijl de satfinder wel een sataliet op de neus had??

De schotel staat op 29 graden naar achter gekanteld.  hier onder fotos van de situatie:

euk2l5.jpg

flg70o.jpg

2agqihw.jpg

2ut2jjo.jpg

16k5hsj.jpg

Waar gaat het fout?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

En ik zou de schotel even reinigen! Heb hier nog 2 DSR7141 staan. HD ontvangers, kunnen alleen beeld geven. Verder niks...

Geplaatst:

Bedankt voor deze zeeeer snelle reactie's!

Het gaat me er puur om dat ik de reguliere zender kan kijken als ik in de blokhut ben, opnemen en verdere opties ben ik ook niet nodig.

Die ontvanger is voor de verkoop?

Geplaatst: (aangepast)

Beste Webstarr

Welkom op dit forum

In Nederland gebruiken we bijna altijd offsetschotels. Ik weet niet welke schotel jij precies hebt maar de meeste schotels hebben een offset van 26 graden.
Ik weet niet in welke plaats je woont naar in het midden van het land (Utrecht) heeft de Astra 19,2 een elevatie van 29 graden. Bij een offset van 26 graden moet de schotel dus 29-26=3graden achterover staan.
Jou schotel staat veel te hoog afgesteld. Staat er geen gradenverdeling op de schotelbevestiging waarmee je de juiste elevatiehoek kunt afstellen? Deze elevatieschaal werkt natuurlijk alleen maar een beetje nauwkeurig als ook de mast zuiver verticaal staat.

Zo te zien is de schotel te klein voor de gebruikte 4,3 graden duo-lnb.
Hoe hoog is je schotel?

Je probleem is trouwens niet gerelateerd aan CanalDigitaal dus hoort het niet bij CanalDigitaal thuis.

aangepast door Sprietje
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Zoals ik t begrijp kan ik er niks meer mee en ben een andere ontvanger nodig? Waarom kan ik op de site van canaldigitaal wel een sd zenderlijst vinden die op 17 december jl. is bijgewerkt?

Geplaatst:

Ook de SD zenders van CD maken gebruik van mpeg4 en dat gaat niet werken op een SD ontvanger.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

@Webstarr:

Er is nog van alles in SD te ontvangen. Vooral buitenlands, niet veel nederlands.

Welke zenders wil je ontvangen?

En beantwoord de vragen van @Sprietje eens, over je schotel....

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Beste Webstarr

Op de site van CanalDigitaal kun je zowel de SD-zenderlijst als de HD-zenderlijst bekijken.

SD-zenderlijst zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-sd-zenderlijst-tv-radio.pdf

HD-zenderlijst zie: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Bedenk wel dat er precies dezelfde zenders in staan, alleen de volgorde is anders.

Geplaatst:

1234567 kan nog maar een maand of drie of zo in SD. Natgeo en Disc geloof ik al een tijd niet meer. En alles alleen met kaartje/abonnement.

Tijd om je talenkennis eens op te gaan halen in je tuinhuis? Duits, engels, frans, italiaans, pools, russisch, spaans, turks? Satellietposities voor het uitkiezen.. :-)

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Bedankt voor alweer een snelle reactie :)

Ik kan dus beter een hd ontvanger gaan kopen, moet ik dan ook een nieuwe kaart aanvragen of kan ik de huidige gewoon blijven gebruiken?

• Moderator
Geplaatst:

Seca 3 kaarten kan je voorlopig blijven gebruiken.

Welke kaart jij hebt weten we niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...