Ga naar inhoud


[Pioneer] @Satori vraag over de 120NL


Gast

Aanbevolen berichten

hoi satori,

 

ik heb nu een pioneer 120NL en heb hem geflasht dat ging allemaal goed, maar welke settingslijst kan ik gebruiken en welke noepg eeprom want ik had die van jou geprobeert maar dan krijg ik geen beeld en een rood vierkantje in beeld

ik had de 1530AstraHotbird-230902-Msettings (320k) en eeprom_Noepg_satori.txt geprobeerd

ik heb hem overnieuw laten zoeken toen werkte het wel maar hoezit dat dan met die noepg i.v.m C+ attacks

 

alvast bedankt

 

John...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit ook net te experimenteren met de 120, dus dat komt mooi uit. Ik heb inmiddels uitgevlooid dat de kanalen en transponder secties dezelfde regels volgen als bij de BCT14/100/200. (De BCT15/110/210 wijken dus af).

Ik heb net de kanalenlijst voor de BCT14/100/200 in de 120 geladen met de eeprom van de BCT14/100/200 en dat werkte gedeeltelijk. Astra werkt perfect, maar de Diseq schakelt niet, dus hotbird wou niet. Met de eeprom van de 120 (waarin ik de EPG uitgezet hebt) werkt de combinatie perfect.

Ik ga er van uit dat je 4.37 van Dynamit geladen hebt ??

 

VOOR DE ZEKERHEID: Zorg dat je kanalenlijst niet langer is dan 320 kb. De meeste kanalenlijsten die in omloop zijn (ook die van mij), hebben een lengte van 512 kb en daarmee overschrijf je een stuk van de bootloader.

 

Het adres voor de kanalenlijst is ook anders: 7FF80000

 

Als je via PM je emailadres doorgeeft wil ik je wel een werkend setje sturen, waarbij ook de kanalenlijst al ingekort is.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satori ik heb je mijn email gestuurd via PM , tot nu toe werkt de 120nl nog steeds , dus nu nog geen last van attacks. maar ik zou wel graag dat setje willen ontvangen

 

groetjes

 

john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori, als ik je berichten lees is het dus raadzaam om bijv alleen de astra kanalen erin te zetten en de hotbird te laten scannen ivm max file grootte ?

k heb intussen versie 5.02 erin zitten en grootste probleem met de kanalen opgelost omdat diseqc niet schakelde. Alleen het zelfstandig aanpassen van de kanalen andere transponder etc wordt niet opgeslagen, is hier nog een truuk voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aflfred.

je hoeft helemaal niet te scannen en dat zal ook niet werken als je een verkeerde eeprom er in hebt zitten.

In de setting-files files van 320k zit alle info voor alle kanalen, dus daar is geen beperking in.

Je kunt de BCT14xxx kanalenlijsten gebruiken, maar niet de BCT14xx eeprom.

Ik heb op dit ogenblik de M_Z-settings geladen, met mijn eigen BCT16-eeprom en dat werkt perfect, inclusief Diseq. (Ik heb de precieze bytes voor de Diseq nog niet gelocaliseerd, maar ze zitten in mijn eeprom)

Ik had je email adres nog, dus heb ik je een setje gestuurd met Astra/Hotbird en de eeprom.

 

PS: De email is ge'bounced'. Blijkbaar bestaat dit email adres niet meer. Wil je me via PM je email adres doorgeven. Dan stuur ik je de files alsnog.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Bedankt voor je reaktie en heb het bericht gelezen over de 120.

toch weer knap staaltje werk van jullie. klasse!

 

(sorry voor de late reaktie van mijn kant uit, ben nog steeds druk met mijn werk)

 

groetjes paddy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma jtag_chk (ook wel eens als jtag_tester gezien) zou in principe de volgende deco's via jtag kunnen benaderen.

BCT14

BCT15

BCT16 => bewezen!

DTF-1

DTF-2

DTF-3

Pace-3000

Pace-dbs-209

 

Zoals al beschreven voor de BCT16=120NL heeft het bij mij gewerkt!

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...