Ga naar inhoud


Welke receiver


Karinsuzie

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil een receiver kopen maar kom er niet uit welke !

Ik heb een abonnement bij Canaldigitaal en heb nu een Philps DSR 8121 en die zorgt de laatste tijd voor redelijk wat problemen en ik ben daarom op zoek naar en nieuwe receiver maar weet niet welke.

 

Ik zoek een eenvoudig te bedienen receiver met een interne harde schijf. In de plaatselijke electrozaak prezen ze de Rebox aan.

Ben ook op internet wat gaan neuzen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een externe harde schijf voor opnemen sluit je aan via de usb aansluiting. Zo heb je ook geen last van warmte ontwikkeling in je decoder waardoor er veelal problemen ontstaan.

Je zal versteld staan van de opname en afspeel mogelijkheden.

Oké intressant ..... ik kan dan ook naar een programma kijken en het andere opnemen ?? Nu heb ik dus twee kabels die naar de receiver gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Je hebt met de Zgamma nu één kabel en één tuner. Je kan andere programma's opnemen die op dezelfde transponder zitten.

Wat wel kan is dat je naar de vrije zenders van DVB-T kijkt en een willekeurig programma opneemt  van DVB-S

Mocht je DVB-C kabel nog aangesloten zijn krijg je dertig zenders (Ziggo) ongecodeerd waarvan de publieke zenders in HD.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht bedoelde hij een Twin-receiver, met twee tuners ingebouwd

dan heb je de keuze vast ingebouwd of plugable losse tuners (optioneel dus voor astelliet  :grin:  satelliet of kabel / Terrestries)

 

ET of VU+ hebben zulks

 

eventueel zelfs met DUAL tuner dus een tunerslot voor twee tuners

aangepast door Tonskidutch

Sollicitere

Janse Bagge Bend

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de suggesties maar twijfel nu tussen een rebox 8220 en een VU+solo 2.

Beide zijn goede ontvangers, elk heeft zo wat zijn voordelen.

 

Rebox: heeft zijn eigen firmware en is ondertussen redelijk geëvolueerd qua stabiliteit. Is met die standaard firmware relatief eenvoudig in gebruik.

Vu+: zal je mogelijk iets meer tijd in moeten steken qua opzet/onderhoud. Je kan immers kiezen uit verschillende 'images' elk met zijn eigen voor- en nadelen. Maar dan kom je alweer op dit forum waar iemand met terdege kennis je verder kan helpen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn vader een Rebox 422o aangeschaft. Nou, die is een dag later gelijk terug gegaan. Beeld blijft constant stil staan. Misschien door de combinatie met die nieuwe CI van Canal Digitaal?

Koop nu een Vu+solo2, heb zelf een Vuduo2 en ben er zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In principe stop je de kaart direct in de kaartlezer van een Rebox 4220, alleen voor Fox sport en Mezzo heb je het witte Canaldigitaal CI module in de ontvanger nodig.

In het rebox forumdeel zijn nagenoeg geen problemen gemeld, iets wat in het verleden wel anders was.

Voor iemand die alleen tv wil kijken en af en toe een programma opneemt is het een ideale ontvanger.

 

De Vu+ ontvangers zijn ook uitstekend, echter moet je wel zo nu en dan er niet voor terug schrikken updates te laden of een softcam te installeren of te updaten.

Ook kunnen alle mogelijkheden van deze ontvanger de bediening wat gecompliceerder maken voor de leek.

Een internet aansluiting voor deze ontvangers is daarom onontbeerlijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...