Ga naar inhoud


Welke receiver


Karinsuzie

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Een softcam maakt het mogelijk een programma te bekijken en een of meer programma's van een andere transponder op te nemen en tegelijk te decoderen.

 

Met het CI module kan je alleen nog een ander programma van dezelfde transponder decoderen.

 

Heb je dat niet nodig ben je met het CI module prima bediend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

De Rebox is een echte plug en play ontvanger, en geeft nog een heel mooi beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhaken op dit topic....

 

Ik heb wat wensen die ik (grotendeels) voorheen met een setje DM boxen heb opgelost... maar de tijd heeft wat veranderingen met zich meegebracht..... en die DM's zijn te antiek ;-)

 

 

wat wil ik graag:

 

triple LNB (aangenomen dat ik die afgesteld krijg op het dak) gebruiken dus astra 19,2 23,5 en 28,2

 

in de woonkamer zou een opname optie, liefst met tweede tuner, gewenst zijn, maar geen must, voor de overige niet nodig

 

zou graag de mogelijkheid hebben via het thuisnetwerk de twee a drie ontvangers gebruik te laten maken van één canaldigitaal smartcard.

 

zenderlijsten downloaden zodat ik niet, zoals nu met de vizion, bij elke kanaalwijziging bij CanalDigitaal weer een uur zit te schuiven met zenderposities na een automatische zenderscan.....

 

verder heb ik alleen maar beschikking over satellietontvangst, geen kabel of andere ontvangstmogelijkheid.

ik wil graag fatsoenlijke beeldkwaliteit. Een ontvanger waar wat ingesteld moet worden is op zich niet echt een probleem, zal er wel wat hulp voor moeten opzoeken op fora, zolang die er voor de betreffende ontvanger zijn, komt het wel goed

 

Dussss  wat is een goede, betaalbare ontvanger (of welke hoofd en welke neven ontvangers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie VU+ Solo als hoofdmachine met daarin OScam en uiteraard je Canal Digitaal kaart. Als partnerboxjes b.v. de ZGEMMA Star H1. Dingen kosten geen drol (nou ja 109,- drollen dan). Via je netwerk zijn deze als client prima aan te sluiten en geven prima beeld. Heb van het weekeinde met eentje mogen spelen en dat werkt uitstekend.

Let er wel op dat er een ECM rate limiet bestaat op alle Canal Digitaal kaarten. Dus met 4 ontvangers in totaal zit je al aan de tax en moet je de reader van OScam met fluwelen vingertjes configureren om de straf-modus te ontwijken.. Zeker als je kijkt naar MultiCrypt zenders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen

 

sommige mensen zijn op zoek naar een nieuwe ontvanger , net zoals ik . Mijn verlangens verschillen nogal van deze die ik op dit forum  ben tegengekomen.

 

.  De eisen die ik stel zijn niet min :

1)  de frimware van de ontvangen bevat geen fouten zodat er gedurende  6 jaar geen update nodig is om bugs te verwerken

2) de cam (softcam  of module ) moet ook 6 jaar werken zonder update.

Hoe los ik dit op  , zodat ik kan starten  net na die invoering van nieuwe codering ( viaccess orca ) om nieuwe codering te vermijden.

PS ik ben er al enkele maanden mee bezig om een waardige vervanger te zoeken voor mijn technomate.

 

De firmware updates mogen wel  indien een externe partij  hetzij de TV zenders  (ZDF variable group bitrate ) hetzij de provider , het nodig vond om de codering aan te scherpen met bijvoorbeeld invoering van nano 01  zoals bij de delta cam module.

 

herberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dag iedereen

 

sommige mensen zijn op zoek naar een nieuwe ontvanger , net zoals ik . Mijn verlangens verschillen nogal van deze die ik op dit forum  ben tegengekomen.

 

.  De eisen die ik stel zijn niet min :

1)  de frimware van de ontvangen bevat geen fouten zodat er gedurende  6 jaar geen update nodig is om bugs te verwerken

 

herberie1234

Je geeft zelf het antwoord waarom je hier tevergeefs op zult wachten.

 

Je schrijft frimware? je bedoelt firmware.

 

Zo een foutje is menselijk en zo gemaakt.

 

Software (firmware) wordt door mensen gemaakt.

Tegenwoordig is 6 jaar een eeuwigheid in de ontwikkeling van de techniek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze vaste eisen is het aantal ontvangers 0.

Over gebruikte coderingstechnieken heb je als eindgebruiker absoluut geen zeggenschap!

Foutloze firmware bestaat niet (en zal er nooit komen ook). Zelfs stabiele firmware bevat bugs die echter bij gewoon dagelijks gebruik de kop nooit opsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de suggesties maar twijfel nu tussen een rebox 8220 en een VU+solo 2.

 

 

Zie hier alle VU+ modellen met specificatie:  http://vuplus.com/sub/sub0101.php

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...