Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HP pavilion dv9500 start niet door ,er zit Windows vista op, ik heb nog wel beeld bij bios weergave

Dus de videokaart lijkt nog heel
Andere HD er in gezet en geheugen geen resultaat

Als ik de laptop op start , zie ik een paar seconden onder in het scherm

welke F toetsen ik kan gebruiken,om in de bios te komen en dergelijke

ik denk zelf het bekende probleem ,chipset defect, ik weet het niet zeker

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Reset eens alle bios instellingen naar default

Stel dan je opstart schijf goed in

als dat niet werkt probeer dan vanaf een CD/DVD op te starten (bijvoorbeeld een installatie DVD van Windows)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

moeders had er ook een de grafische kaart FAN was stuk

te heet en dan gaat niets meer

afkoelen start ie weer

snel weer heet gaat niets meer

doorstarten kan dus ook als die al te heet is niet lukken

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

zeker waar Tonski, maar meestal gaat hij dan helemaal uit. Nu blijft hij in het scherm staan heb ik begrepen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

De bios gereset ,opstart schijf  goed in gesteld ,Windows dvd er in, en dan komt de tekst in beeld ,

druk op een toets om verder te gaan, daar reageert hij niet op ,de tekst blijft dan in beeld staan

De koel fan draait wel bij het op starten ,hij geeft geen piepjes en geen fout meldingen

aangepast door satencom

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

reball videochip

het is inderdaad een bekend probleem met deze machine, maar dan zou je toch vervorming (vreemde kleuren) in het beeld zien.

Geplaatst:

Geen vervorming (vreemde kleuren) in het beeld te zien, hij  lijkt bij elke handeling

vast te lopen

Geplaatst:

moeders had er ook een de grafische kaart FAN was stuk

te heet en dan gaat niets meer

afkoelen start ie weer

snel weer heet gaat niets meer

doorstarten kan dus ook als die al te heet is niet lukken

Mag ik nu ook zeggen, dat je zevert?

Als die opstart, is die koud, en zal hij opstarten. Aan de warmte zal het niet liggen.

Aan wat, is iets moeillijker, want recent heb ik 2 oude desktops, die ook niet starten, en met beide lukte het met de cmos batterij te verwijderen en nadien in te stellen. Bij eentje, was ook een geheugenlat een probleem.

Vroeger ook nog gelukt om een laptop aan de praat te krijgen door cmos te wissen, en na het vernieuwen van de hdd. Een ander door gewoon de accu te verwijderen.

Ook nog meegemaakt, dat tekst zichtbaar was, maar zodra iets grafisch (foto windows setup) getoond moest worden, einde verhaal. Daar was tevens een geheugenlat de boosdoener, omdat het vga on board was.

Maar naar ervaring toe, is de kans zeer groot dat steve het bij het rechter eind heeft.

Op het net zijn diverse boot cd's te vinden, die testen doen op de hardware. Of dit te vertrouwen is, kweet het niet. Zelf nog nooit nodig gehad.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Alles geprobeerd dus we stopen er mee, hij is 7 jaar oud, hebben we ook weer wat onderdelen er bij

bedankt voor het advies jongens

aangepast door satencom

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...