SatDonkey Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Geplaatst: 16 september 2015 Tot op heden trouwens nog geen enkele reactie gehad van Online. Even voor de duidelijkheid, een adsl2 lijn is max 24mb, dus 30 mb aanbieden is onzin? Die errors schijnen dus erg hoog te zijn. Ik heb alles met de nieuwe kabels aangesloten, die bij de nieuwe modem zijn geleverd, in mijn meterkast erg dicht bij het aansluitpunt. Kabel wil ik niet, ik heb een glasvezel aansluiting maar dat gaat me veel meer kosten. Verder, ik download nauwelijks, ik gebruik internet daar waar het voor is, beetje surfen en sinds kort netflix. En dat blokt, grrrr.....
Moderator ceesv Geplaatst: 16 september 2015 Moderator Geplaatst: 16 september 2015 Die hoge error rates in 4 dagen verklaren die blokjes vrij aardig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SatDonkey Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Geplaatst: 16 september 2015 Ok duidelijk maar wat kan ik daar zelf aan bijdrage om die errors naar beneden te krijgen? Of ben ik daarin afhankelijk van Online?
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 16 september 2015 Moderator Oplossing Geplaatst: 16 september 2015 Wanneer je huisbekabeling in orde is, en je modem geen defect heeft zal je de klacht bij je provider moeten melden, bij voorkeur met je log erbij ter verduidelijking. Die zou dan de lijn en hun apparatuur in de centrale kunnen controleren. resultaat zou kunnen zijn, dat er een verbetering optreedt. Of je haalt die snelheid zonder fouten, of je verbinding wordt op een lagere snelheid gezet, maar dan met minder fouten, waardoor je blokjes verdwijnen. Er zit toch geen rotte ADSL splitter tussen de lijn en het modem? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SatDonkey Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Geplaatst: 17 september 2015 Een splitter, zou het dat kunnen zijn?
Psychosammie Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Yep. En dan ook nog ISDN? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Mimisiku Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 De meeste moderne modem/routers hebben toch geen splitter meer nodig? Zitten toch al in het apparaat verwerkt? Bij mijn FritzBox kan ik bij de installatie gewoon kiezen voor Annex-A of Annex-B.. Een splitter achter een splitter is natuurlijk zinloos. Eenmaal gefiltert blijft het signaal hetzelfde..
SatDonkey Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Geplaatst: 17 september 2015 Dank allemaal, het was inderdaad die splitter. Nu op 16 a 17mb, wat een tempo
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 (aangepast) mooi opgelost... wat ik een beetje vreemd vind is die adsl2 dat zou toch al op Current UpLink VDSL(2) moeten staan of is dat een oude centrale ciao p.s. ( Very High Speed Digital Subscriber Line en Very High Speed Digital Subscriber Line 2) 17 september 2015 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Sverige Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 (aangepast) Er zijn nog erg veel centrales die op ADSL2+ zitten, en dan krijg je (bij telfort) max 20 mb down... en daar gaat dan nog wat vanaf, dus wat er nu gehaald wordt is netjes. VDSL2 gaat sneller... maar je centrale moet daarvoor geschikt zijn. Als je de postcodecheck doet zie je gelijk of je ADSL of VDSL hebt, door de eventueel hogere haalbare snelheid. In je modem staat dat uiteraard dan ook aangegeven. Hier zijn we ca 2-3 jaar geleden van ADSL2+ naar VDSL2 gegaan... en dat leverde ook een snelheidawinst van ca 17 naar 30 op... ik heb bewust niet het 50 mb abo genomen, omdat ik die snelheid niet nodig heb, en het scheelt dan geld. 17 september 2015 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 oke dat kan zijn dat er hier en daar nog oude centrales liggen maar dat zou ik in het abonnement toch nog eens nalezen en ook navragen bij de ISP en ook de postcheck doen Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Sverige Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Tonski, ik was laatst nog een keer huizen aan het kijken, omdat ik graag wil verhuizen... en dan even een postcodecheck gedaan voor dat huis, wat in een nieuwe wijk (na 2000) staat in Drenthe.... en volgens de postcodecheck zou ik daar 13/1 halen...... nou ja, dat gaat uiteraard ookm goed, maar van nieuwe wijken zou je toch 'beter' verwachten. Ik ben overigens wel benieuwd wat de postcodecheck oplevert... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 die van mij is uiterst bedroevend en ook niet gegarandeerd 16/1 kabeldeutschland of Telekom 100/16 O2 maar die geloof ik bij voorbaad al niet met 16 Mbit kun je toch geen TV kijken sorry ik ga off topic Nothing Compares 2U Jimmy Scott
bellejt Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 in belgie is 16 mb ruim voldoende voor 2 HD streams TV.Hier wordt TV echter al snel in VDSL2 aangeboden.Is eigenlijk de standaard en daarmee haal je hier vlug 30 Mb down en 6 Mb up door de nieuwe vectoring.Dan heb je 4 HD streams mogelijk. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
_Bartje_ Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Beetje hd stream is bij telenet toch +10mb ? Is dit op adsl zoveel minder?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen