Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een van mijn eerste DM800 (uiteraard origineel) valt spontaan uit. Ik heb de bootloader en image al een paar keer opnieuw geflashed. Nu komt de box al niet meer door het opstarten. Als ik dan de voeding in en uitsteek komt de box niet op dan kan pas naar een minuut of 15.

Zelf heb ik het vermoeden dat er ergens een onderdeel uitvalt zodra deze warm word. Maar welk(e) onderdelen kunnen dit zijn?

Aanvulling:

Tijdens het flashen met dreamup zonder netwerk blijft de box gewoon meer dan een uur aan.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

misschien is de voeding zelf wel gaar?

dat is een zwakke schakel altijd al geweest bij dreambox

maar het zou zo maar kunnen dat je een netwerkprobleem hebt bij bootup, dat levert hetzelfde symptoom

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Voeding is al getest en in orde. Blijft netjes 12 volt afgeven bij belasting en een andere DM800 start er gewoon mee op.

Geplaatst:

Nu geeft ie Error! bij het rebooten na een firmware upgrade.

Geplaatst:

Voeding moet echt 2A afgeven en zelfs 2.5A met werkende HDD. Controlerr desnoods met een andere voeding. 2de optie is de regulator hardware in de DM800. Hier zitten 4 elco's tussen die je kunt controleren. Ten derde de tunerprint. Haal deze eruit en schuif deze een paar maal voorzichtig in en uit het slot (contacten schoon schuren). Je kunt zelfs proberen de DM800 even de starten zonder de tuner. Werkt dat alles nog niet dan is wellicht de NAND flash defect. Dan wordt het reparatie technisch te duur (tenzij er natuurlijk emotionele waarde aan vast zit).

*mocht* hij echt niet meer te redden zijn én je gaat afscheid nemen van je box, mag ik dan ALSjEBlIEFT de box hebben???? Ik ben nog op zoek naar een interne eSATA connector, HDD rackje en de originele modem print. Heb recent een origineel 'sloop' bakje overgekocht voor dochterlief... Je zou mij (maar vooral haar) erg blij maken...

Geplaatst:

pff, dat las ik onlangs ergens

is toch wel frapant

allemaal in die hete zomer

Die had ik inderdaad ook al gelezen. Het betreft wel een DM8000. Deze is ook tijdens de hitte de problemen gaan geven.

Geplaatst:

Hmmm. Met een dvb-s tuner (geen s2) start ie gewoon op. Nu ziet elco 1000 jfk m98 er niet heel lekker meer uit. Is een beetje aangeslagen. Waar kan ik die voor vervangen?

post-31492-0-30038700-1442143798_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...