Silenlien Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 Beste, ik ben een leek maar we hebben wel een nieuwe satellietontvanger nodig. Wat we willen is kijken en opnemen tegelijkertijd en hoe minder het kost hoe beter :-)Ons oog viel op een Vu+ solo 2 maar bij nader inzien vraag ik mij af of we niet ook gewoon uit de voeten kunnen met een vu+ solo SE V2 welke toch zo'n € 60,- goedkoper is.Ik begrijp dat in de solo2 twee losse tuners hebt waarbij je tot 8 programma's kunt opnemen en waarbij je dan kunt kiezen om er een satelliet en een kabelontvanger in te monteren of 2 satellietontvangers. Bij de solo se V2 heb je 1 tuner maar daar kun je dan kiezen voor een Dual svb S2 waarmee je dan weer wel kunt opnemen en kijken tegelijkertijd.Maar dan begint mijn man weer over transponders en dat je dan alleen kunt kijken en opnemen als de betreffende programma's op dezelfde transponder zitten.Gevalletje klok en klepel.... We hebben nu een triple lnb maar schaffen gelijk een dual aan, we hebben een 90 cm schotel. Wat is nou wijsheid?We hoeven niet het nieuwste van het nieuwste, maar willen gewoon verder blijven kijken op CD en af en toe wat opnemen terwijl we een ander programma kijken. Wie durft ons te adviseren?
jerpsx Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 Volgens mij kom je qua tuners op dezelfde mogelijkheden uit...de Solo 2 heeft twee tuners vast ingebouwd. De Solo SE v2 heeft een dual-tuner in één module, dus ook gewoon twee tuners. In het menu verschijnen deze ook als twee losse tuners, dus qua bediening exact gelijk. In beide gevallen kun je dus op twee transponders tegelijk afstemmen.. De Solo SE v2 heeft een groter flashgeheugen, maar geen ruimte voor een interne schijf (dus gaat extern via USB). Op de site van VU+ staat ook een mooie vergelijkingstabel waarin je ziet de de ontvangers nagenoeg gelijk zijn: http://vuplus.com/sub/sub0113.php Ik zou zelf zonder twijfel voor een Solo SE v2 gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen