Ga naar inhoud

Aanschaf van een Xtrend advies schotel opstelling balkon

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede forumleden,

Zojuist heb ik mij aangemeld op Sat4All.com. Ik ben zelf woonachtig in Amersfoort en ben 25 jaar en zit in het vak als een ICT'er.

Ik ben van plan om binnenkort een receiver en een schotel te plaatsen op mijn balkon. Alleen heb ik hiervoor wel advies nodig. 

Mijn ouders thuis hebben thuis een Xtrend et 6500 i.c.m. Wafefrontier. De Xtrend ET 6500 is een OpenPLI firmware overheen geplaatst, dit vind ik zelf dan ook gebruiksvriendelijk. De Wafefrontier waarvan ik het modelnummer niet weet vind ik zelf wat aan de grote kant voor op mijn balkon.

Zelf wil ik graag Nederlandse zenders & Turkse zenders ontvangen. Mij is verteld dat een 80cm van Triax voldoende zou zijn voor 2 LNB's om deze zenders te ontvangen.

Jullie kenners weten dat hoogwaarschijnlijk beter en hebben dan ook handige tips voor mij die ik kan gebruiken. Graag ontvang ik tips van jullie !

Geplaatst:

Welkom op sat4all

betreffende je verhaal ben je wel in een Xtrend subforum en je vraag gaat eigenlijk over de schotel opstelling!

toch? ;)

Dat klopt, ik ben nieuw op deze forum. Dit is dus eigenlijk een schotel opstelling vraag :) Is er ook een subforum van Schotel opstelling ?

• Moderator
Geplaatst:

Ja, schotelpark.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Of draaibaar als de ruimte er is, dan heb je nog meer keus

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Je kunt een Triax 78 gebruiken met een rail. De signaalversterking komt dan overeen met een Triax 64, een 60cm-schotel dus.
Je kunt ook een Triax 88 nemen. De hebt dan aanzienlijk meer regenreserve. Die schotel is 85cm breed en 95cm hoog.
Voor welke wil je gaan?

Geplaatst:

Je kunt een Triax 78 gebruiken met een rail. De signaalversterking komt dan overeen met een Triax 64, een 60cm-schotel dus.

Je kunt ook een Triax 88 nemen. De hebt dan aanzienlijk meer regenreserve. Die schotel is 85cm breed en 95cm hoog.

Voor welke wil je gaan?

Ik denk dat ik voor de Triax 78 ga, aangezien ik niet een hele grote balkon heb. Wat voor beugel heb ik hiervoor nodig ? Waar kan ik deze vinden in/en omgeving Amersfoort? Hier kunnen wel 2 LNB's op neem ik aan 42graden oost en 23,5 graden oost. 

Geplaatst: (aangepast)

Het beste is een wavefrontear t 90 aan schaffen, dan heb je ook regenreserve en kan je er eventueel nog satelieten bijplanten als je dat wilt, een triax switch geeft het minste demping en is te gebruiken voor het omschakelen van je satelieten.

Voorwaarde is wel dat je de paal goed haaks en vast zet disnoods met een paar draadspanners want alleen een tegelvoet houdt de handel overeind maar geeft ook speling met de wind die erop komt te staan,

dus paal haaks aan beide kanten en goed vast zetten voor je gaat opbouwen.

Als lnb kan je de Megasat lnb gebruiken die werken erg goed en bij zwakke satelieten kan je deze vervangen

door de high gain versie.

Succes ermee..

post-59919-0-98308700-1442869723_thumb.jpeg

aangepast door Phoenixx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...